Rescaten a un ancià amb hipotèrmia que havia quedat atrapat per la pluja en un arrossar en Massanassa

 

Esta matinada de divendres, un home de 76 anys, veí del municipi de Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha sigut rescatat després de passar més de sis hores aïllat en un motor de reg en sofrir un accident amb el seu cotxe i quedar atrapat per les pluges, que tancaren tots els camins pròxims al lloc a on es trobava l’ancià, molt prop de l’Albufera

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, diferents policies de Massanassa, de la Guàrdia Civil i bombers del Consorci Provincial han pogut salvar a l’ancià, que havia avisat de la seua ubicació cap a les 19.15 hores, però a causa del fred, quasi no podia articular paraula i els equips de rescat feia hores que no podien contactar amb ell.

 

L’home de 76 anys, que presentava símptomes d’hipotèrmia greu, ha sigut traslladat en una ambulància del Servici d’Assistència Mèdica Urgent (SAMU) a l’hospital La Fe de València.

 

El cotxe va quedar atrapat

El seu cotxe ha sigut trobat en un arrossar pròxim, a on havia caigut per les pluges quan tractava d’arribar a casa. La gota freda va sorprendre l’home en la carretera  del Saler cap a Catarroja, però en estar tallat el túnel va optar per travessar uns camins secundaris. Allí va ser a on finalment el seu cotxe es va quedar enfangat.

 

El conductor va eixir per la finestra del cotxe i va buscar refugi en una caseta d’un motor de reg. Des d’este lloc va alertar al telèfon d’emergències 112 indicant la seua posició aproximada, encara que es trobava molt desorientat.

 

L’home era incapaç d’articular paraula

Les autoritats i els bombers van travessar els camps d’arròs enfangats per rescatar a la víctima. Cap a les 01.30 hores, els agents localitzaren a l’ancià, amb símptomes d’hipotèrmia, i sense poder articular paraula. 

 

Els bombers assistiren a l’home donant-li una manta tèrmica i després una ambulància el va evacuar fins a l’hospital La Fe de València. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.