Rescaten a un ancià amb hipotèrmia que havia quedat atrapat per la pluja en un arrossar en Massanassa

 

Esta matinada de divendres, un home de 76 anys, veí del municipi de Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha sigut rescatat després de passar més de sis hores aïllat en un motor de reg en sofrir un accident amb el seu cotxe i quedar atrapat per les pluges, que tancaren tots els camins pròxims al lloc a on es trobava l’ancià, molt prop de l’Albufera

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, diferents policies de Massanassa, de la Guàrdia Civil i bombers del Consorci Provincial han pogut salvar a l’ancià, que havia avisat de la seua ubicació cap a les 19.15 hores, però a causa del fred, quasi no podia articular paraula i els equips de rescat feia hores que no podien contactar amb ell.

 

L’home de 76 anys, que presentava símptomes d’hipotèrmia greu, ha sigut traslladat en una ambulància del Servici d’Assistència Mèdica Urgent (SAMU) a l’hospital La Fe de València.

 

El cotxe va quedar atrapat

El seu cotxe ha sigut trobat en un arrossar pròxim, a on havia caigut per les pluges quan tractava d’arribar a casa. La gota freda va sorprendre l’home en la carretera  del Saler cap a Catarroja, però en estar tallat el túnel va optar per travessar uns camins secundaris. Allí va ser a on finalment el seu cotxe es va quedar enfangat.

 

El conductor va eixir per la finestra del cotxe i va buscar refugi en una caseta d’un motor de reg. Des d’este lloc va alertar al telèfon d’emergències 112 indicant la seua posició aproximada, encara que es trobava molt desorientat.

 

L’home era incapaç d’articular paraula

Les autoritats i els bombers van travessar els camps d’arròs enfangats per rescatar a la víctima. Cap a les 01.30 hores, els agents localitzaren a l’ancià, amb símptomes d’hipotèrmia, i sense poder articular paraula. 

 

Els bombers assistiren a l’home donant-li una manta tèrmica i després una ambulància el va evacuar fins a l’hospital La Fe de València. 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.