Rescatats quatre animals abandonats en un domicili d’Alaquàs

La Policia Local d’Alaquàs ha rescatat esta setmana quatre animals abandonats en un immoble del municipi, concretament dos gossos i dos gats. Els animals mostraven signes d’abandonament i no havien rebut atenció en els últims dies.

Els agents policials van accedir al domicili després d’haver rebut una telefonada d’alerta sobre la possible presència d’animals abandonats en el seu interior i després de comprovar que les persones que habitaven en la vivenda havien sigut detingudes en dies anteriors i els animals havien quedat sense atenció.

Per això, i per tal de garantir la vida dels animals davant les altes temperatures i la mancança d’aliment i aigua, es va procedir a accedir a l’immoble. A continuació, la Policia Local va donar compte al jutjat de guàrdia i van posar els animals a disposició de la protectora Modepran.

Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recorda la importància de denunciar qualsevol cas d’abandonament o maltractament animal a la Policia Local d’Alaquàs o a través de l’APP ALERTCOPS com una obligació ciutadana de vetlar pel benestar animal.

Cal recordar que des del passat 15 de febrer, la protectora Modepran s’encarrega del servei de recollida i protecció dels animals a Alaquàs, fent-se càrrec de la recollida, trasllat, custòdia, manteniment, eliminació de cadàvers i gestió de les adopcions d’animals de companyia abandonats, errants o decomissats.

La protectora presta el seu servei tots els dies de l’any i les 24 hores. Per tal d’obtindre més informació, les persones interessades poden posar-se en contacte amb l’Oficina de Salut Públic de l’Ajuntament d’Alaquàs en horari de 9 a 14.30 hores a través del telèfon 667 20 18 43 o en el correu electrònic salutpublica@alaquas.org.

Per tal de comunicar una incidència en relació amb els animals de companyia d’Alaquàs fora d’este horari, es poden posar en contacte amb la Policia Local d’Alaquàs en el telèfon 96 151 00 00.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.