Resolt el crim de l’ancià trobat mort en juliol en Orihuela

Detenció assassí Oriola

Moment de la detenció del presumpte assassí del veí d’origen belga d’Orihuela en juliol | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut al presumpte assassí de ciutadà belga de 78 anys, del qui es va trobar el cadàver el juliol passat en sa casa d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), quan circulava per la Corunya amb el cotxe que li havia furtat al mort.

 

El cadàver del ciutadà belga va ser trobat el passat 4 de juliol de 2019 en la cotxera de sa casa, situada en el carrer de la Carretera, en la pedania oriolana de Torremendo. De la investigació es van fer càrrec agents del Laboratori de Criminalística i de l’Equip d’Homicidis i Desapareguts, de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

Els investigadors van fer una reconstrucció de les hores prèvies i posteriors a la mort de la víctima que els va permetre identificar al presumpte autor després de tres mesos d’investigació. Ara, el suposat assassí ha sigut arrestat mentres conduïa un vehicle d’alta gamma, propietat de la víctima, que li devia furtar després de matar-lo. També es va apoderar d’uns quants telèfons mòbils i targetes bancàries, amb les que va fer prou compres a nom del mort.

 

El passat 4 d’octubre de 2019, els agents van completar la reconstrucció dels fets incorporant les presumptes armes que havia usat l’assassí per a matar a la víctima i que van trobar en un establiment abandonat de Torrevieja. Allí van localitzar l’objecte contundent amb el que, suposadament, li va pegar els colps mortals al difunt. De fet, en presència de la comissió judicial, la persona va reconéixer la seua participació en l’assassinat.

 

El vídeo del moment de l’arrest

A l’ara detingut, un espanyol de 29 anys, se li imputen els delictes d’assassinat, robatori amb violència, estafa continuada i omissió del deure d’auxili. L’arrestat ja ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número dos d’Orihuela, que ha decretat el seu ingrés a la presó provisional sense fiança. En el vídeo, facilitat per la Guàrdia Civil, es pot vore el moment de l’arrest.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.