Restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes a Marlaska, Iglesias i Gámez

Els especialistes de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han trobat restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes amb amenaces enviades al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident i líder d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Com a última novetat de la investigació entorn d’estes tres cartes, les perquisicions de les quals segueixen agents de Científica a Informació de la Policia Nacional i Guàrdia Civil, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ha revelat que s’ha descobert l’empresa productora dels sobres, que és estrangera, així com la distribuïdora a Espanya.

El número dos d’Interior ha demanat “deixar treballar” als experts per a continuar amb el bon curs de les investigacions: “Ara toca deixar treballar per a saber si estes restes poden llançar resultats”, ha expressat Pérez, qui s’ha tornat a mostrar partidari de fer públic este tipus d’amenaces i lògicament d’“investigar i perseguir delictes” que tenen esta gravetat.

“El que sí que podria avançar-li en este moment seria que s’han trobat restes tant d’ADN com d’unes empremtes dactilars”, ha assenyalat. Quant a les bales, Pérez ha indicat que s’ha detectat a l’empresa que les fabricava a Espanya i el temps de fabricació. “Sembla que es correspon amb els anys 80″, ha assenyalat, confirmant que és munició que ja està en desús.

 

Iglesias denuncia un xat policial amb insults i amenaces

 

El ‘número dos’ del Ministeri de l’Interior també s’ha referit a una denúncia d’este mateix divendres de Pablo Iglesias per un presumpte xat de policies que abocaven insults i amenaces contra ell en un grup de la xarxa social Facebook.

“Sembla ser”, ha respost, “que la denúncia s’ha interposat en la comissaria del Congrés dels Diputats i el fet que s’haja acudit, precisament, a la comissaria del Congrés dels Diputats demostra ja confiança del mateix denunciant en la Policia Nacional i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, confiança i suport que tenen també des de la Secretaria d’Estat de Seguretat”.

En este sentit, ha repetit un missatge habitual del ministre Fernando Grande-Marlaska: “Els nostres policies nacionals i guàrdies civils quan es visten d’uniforme es visten amb l’uniforme dels valors constitucionals i actuant sempre amb la major de les neutralitats”.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.