Restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes a Marlaska, Iglesias i Gámez

Els especialistes de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han trobat restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes amb amenaces enviades al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident i líder d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Com a última novetat de la investigació entorn d’estes tres cartes, les perquisicions de les quals segueixen agents de Científica a Informació de la Policia Nacional i Guàrdia Civil, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ha revelat que s’ha descobert l’empresa productora dels sobres, que és estrangera, així com la distribuïdora a Espanya.

El número dos d’Interior ha demanat “deixar treballar” als experts per a continuar amb el bon curs de les investigacions: “Ara toca deixar treballar per a saber si estes restes poden llançar resultats”, ha expressat Pérez, qui s’ha tornat a mostrar partidari de fer públic este tipus d’amenaces i lògicament d’“investigar i perseguir delictes” que tenen esta gravetat.

“El que sí que podria avançar-li en este moment seria que s’han trobat restes tant d’ADN com d’unes empremtes dactilars”, ha assenyalat. Quant a les bales, Pérez ha indicat que s’ha detectat a l’empresa que les fabricava a Espanya i el temps de fabricació. “Sembla que es correspon amb els anys 80″, ha assenyalat, confirmant que és munició que ja està en desús.

 

Iglesias denuncia un xat policial amb insults i amenaces

 

El ‘número dos’ del Ministeri de l’Interior també s’ha referit a una denúncia d’este mateix divendres de Pablo Iglesias per un presumpte xat de policies que abocaven insults i amenaces contra ell en un grup de la xarxa social Facebook.

“Sembla ser”, ha respost, “que la denúncia s’ha interposat en la comissaria del Congrés dels Diputats i el fet que s’haja acudit, precisament, a la comissaria del Congrés dels Diputats demostra ja confiança del mateix denunciant en la Policia Nacional i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, confiança i suport que tenen també des de la Secretaria d’Estat de Seguretat”.

En este sentit, ha repetit un missatge habitual del ministre Fernando Grande-Marlaska: “Els nostres policies nacionals i guàrdies civils quan es visten d’uniforme es visten amb l’uniforme dels valors constitucionals i actuant sempre amb la major de les neutralitats”.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.