Restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes a Marlaska, Iglesias i Gámez

Els especialistes de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han trobat restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes amb amenaces enviades al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident i líder d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Com a última novetat de la investigació entorn d’estes tres cartes, les perquisicions de les quals segueixen agents de Científica a Informació de la Policia Nacional i Guàrdia Civil, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ha revelat que s’ha descobert l’empresa productora dels sobres, que és estrangera, així com la distribuïdora a Espanya.

El número dos d’Interior ha demanat “deixar treballar” als experts per a continuar amb el bon curs de les investigacions: “Ara toca deixar treballar per a saber si estes restes poden llançar resultats”, ha expressat Pérez, qui s’ha tornat a mostrar partidari de fer públic este tipus d’amenaces i lògicament d’“investigar i perseguir delictes” que tenen esta gravetat.

“El que sí que podria avançar-li en este moment seria que s’han trobat restes tant d’ADN com d’unes empremtes dactilars”, ha assenyalat. Quant a les bales, Pérez ha indicat que s’ha detectat a l’empresa que les fabricava a Espanya i el temps de fabricació. “Sembla que es correspon amb els anys 80″, ha assenyalat, confirmant que és munició que ja està en desús.

 

Iglesias denuncia un xat policial amb insults i amenaces

 

El ‘número dos’ del Ministeri de l’Interior també s’ha referit a una denúncia d’este mateix divendres de Pablo Iglesias per un presumpte xat de policies que abocaven insults i amenaces contra ell en un grup de la xarxa social Facebook.

“Sembla ser”, ha respost, “que la denúncia s’ha interposat en la comissaria del Congrés dels Diputats i el fet que s’haja acudit, precisament, a la comissaria del Congrés dels Diputats demostra ja confiança del mateix denunciant en la Policia Nacional i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, confiança i suport que tenen també des de la Secretaria d’Estat de Seguretat”.

En este sentit, ha repetit un missatge habitual del ministre Fernando Grande-Marlaska: “Els nostres policies nacionals i guàrdies civils quan es visten d’uniforme es visten amb l’uniforme dels valors constitucionals i actuant sempre amb la major de les neutralitats”.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.