Restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes a Marlaska, Iglesias i Gámez

Els especialistes de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han trobat restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes amb amenaces enviades al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident i líder d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Com a última novetat de la investigació entorn d’estes tres cartes, les perquisicions de les quals segueixen agents de Científica a Informació de la Policia Nacional i Guàrdia Civil, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ha revelat que s’ha descobert l’empresa productora dels sobres, que és estrangera, així com la distribuïdora a Espanya.

El número dos d’Interior ha demanat “deixar treballar” als experts per a continuar amb el bon curs de les investigacions: “Ara toca deixar treballar per a saber si estes restes poden llançar resultats”, ha expressat Pérez, qui s’ha tornat a mostrar partidari de fer públic este tipus d’amenaces i lògicament d’“investigar i perseguir delictes” que tenen esta gravetat.

“El que sí que podria avançar-li en este moment seria que s’han trobat restes tant d’ADN com d’unes empremtes dactilars”, ha assenyalat. Quant a les bales, Pérez ha indicat que s’ha detectat a l’empresa que les fabricava a Espanya i el temps de fabricació. “Sembla que es correspon amb els anys 80″, ha assenyalat, confirmant que és munició que ja està en desús.

 

Iglesias denuncia un xat policial amb insults i amenaces

 

El ‘número dos’ del Ministeri de l’Interior també s’ha referit a una denúncia d’este mateix divendres de Pablo Iglesias per un presumpte xat de policies que abocaven insults i amenaces contra ell en un grup de la xarxa social Facebook.

“Sembla ser”, ha respost, “que la denúncia s’ha interposat en la comissaria del Congrés dels Diputats i el fet que s’haja acudit, precisament, a la comissaria del Congrés dels Diputats demostra ja confiança del mateix denunciant en la Policia Nacional i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, confiança i suport que tenen també des de la Secretaria d’Estat de Seguretat”.

En este sentit, ha repetit un missatge habitual del ministre Fernando Grande-Marlaska: “Els nostres policies nacionals i guàrdies civils quan es visten d’uniforme es visten amb l’uniforme dels valors constitucionals i actuant sempre amb la major de les neutralitats”.

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.