20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes a Marlaska, Iglesias i Gámez

Els especialistes de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han trobat restes d’ADN i empremtes dactilars en les tres primeres cartes amb amenaces enviades al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, l’exvicepresident i líder d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, i la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez.

Com a última novetat de la investigació entorn d’estes tres cartes, les perquisicions de les quals segueixen agents de Científica a Informació de la Policia Nacional i Guàrdia Civil, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez, ha revelat que s’ha descobert l’empresa productora dels sobres, que és estrangera, així com la distribuïdora a Espanya.

El número dos d’Interior ha demanat “deixar treballar” als experts per a continuar amb el bon curs de les investigacions: “Ara toca deixar treballar per a saber si estes restes poden llançar resultats”, ha expressat Pérez, qui s’ha tornat a mostrar partidari de fer públic este tipus d’amenaces i lògicament d’“investigar i perseguir delictes” que tenen esta gravetat.

“El que sí que podria avançar-li en este moment seria que s’han trobat restes tant d’ADN com d’unes empremtes dactilars”, ha assenyalat. Quant a les bales, Pérez ha indicat que s’ha detectat a l’empresa que les fabricava a Espanya i el temps de fabricació. “Sembla que es correspon amb els anys 80″, ha assenyalat, confirmant que és munició que ja està en desús.

 

Iglesias denuncia un xat policial amb insults i amenaces

 

El ‘número dos’ del Ministeri de l’Interior també s’ha referit a una denúncia d’este mateix divendres de Pablo Iglesias per un presumpte xat de policies que abocaven insults i amenaces contra ell en un grup de la xarxa social Facebook.

“Sembla ser”, ha respost, “que la denúncia s’ha interposat en la comissaria del Congrés dels Diputats i el fet que s’haja acudit, precisament, a la comissaria del Congrés dels Diputats demostra ja confiança del mateix denunciant en la Policia Nacional i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, confiança i suport que tenen també des de la Secretaria d’Estat de Seguretat”.

En este sentit, ha repetit un missatge habitual del ministre Fernando Grande-Marlaska: “Els nostres policies nacionals i guàrdies civils quan es visten d’uniforme es visten amb l’uniforme dels valors constitucionals i actuant sempre amb la major de les neutralitats”.

Últimes notícies

Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal per a facilitar la conciliació a famílies vulnerables. El programa arrancarà amb dos grups de quinze dones i el 12 de febrer hi haurà una reunió amb entitats veïnals.

L’oposició retrau 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet la seua compareixença

L'oposició ha criticat que, 15 mesos després de la dana amb 230 morts a la província de València, les víctimes encara no han comparegut en Les Corts. El PP ha assegurat que acudiran prompte i apunta a la pròxima reunió de febrer.

Baldoví ha afirmat que Compromís està obert a parlar però no hi ha un front comú sobre la taula

Baldoví ha respost a la proposta de Rufián sobre un espai electoral nacionalista i ha aclarit que Compromís escolta, però no hi ha res concret. Ha reiterat l''obediència valenciana' com a criteri per a qualsevol diàleg.

Almenys 200 tractors s’han sumat a la manifestació agrària a València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han incorporat a una protesta que recorre València per a denunciar acords comercials de la UE sense reciprocitat, amb Mercosur en el focus. Les organitzacions agràries han reclamat canvis en comerç, aigua, PAC i burocràcia.

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.