Troben restes humanes que podrien ser del promés de Gabby Petito, Brian Laundry

 

El dilluns van trobar restes humanes en un parc natural de Florida, on les autoritats han buscat durant més de quatre setmanes després que Gabby Petito de 23 anys, fora trobada morta en un parc nacional de Wyoming.

L’agent especial de l’FBI Michael McPherson, que està a càrrec del Departament de Tampa, va dir que es va trobar una motxilla i una llibreta.

L’Equip de Resposta a Evidència de l’FBI en Tampa està processant l’àrea usant “tota evidència forense disponible”. Segons McPherson, el grup estarà en el lloc del succés durant diversos dies.

“Sé que tenen moltes preguntes, però encara no tenim totes les respostes”, va llegir en un comunicat als mitjans.

Els pares de Laundry, Chris i Roberta Laundry, van informar l’FBI i a la Policia de North Port el dimarts a la nit que anirien al parc el dimecres al matí per a buscar-lo, va dir l’advocat de la família Steven Bertolino.

Els funcionaris encarregats de fer complir la llei es van reunir amb ells allí el dimecres al matí, va dir.

Després d’una “breu cerca” en els carrils freqüents de la bugaderia, la família i la policia van trobar “alguns articles” que li pertanyien, va dir Bertolino. No donarà més detalls sobre quins i quants elements es van trobar.

Brian Landry fa temps que era un dels principals sospitosos de la desaparició de Petito, després que començaran un viatge d’un mes pel camp per l’oest americà l’1 de setembre.

La família Laundry prompte va contractar un advocat. Brian es va negar a cooperar amb la cerca de Petito i es creu que va estar amagat a la casa dels seus pares a Florida fins a mitjan setembre, quan els advocats de la família van anunciar que Brian també havia desaparegut.

Posteriorment es va emetre una ordre d’arrest contra Laundry pels càrrecs d’usar una targeta bancària pertanyent a la seua promesa.

 

Antecedents

 

La família de Petito, al no poder contactar-la, la va declarar desapareguda 10 dies després i va llançar una cerca nacional. Laundry es va negar a cooperar amb la investigació sobre el seu parador i prompte, ell també va desaparéixer. La seua família va dir als investigadors que creia que havia anat a una extensa reserva natural pròxima.

Les autoritats van trobar el cos de Petito al llarg del límit este del Parc Nacional Grand Teton el 19 de setembre, l’últim lloc on es va veure amb vida a la xica de 22 anys.

L’FBI va dictaminar que la seua mort va ser un homicidi i els investigadors després van determinar que va ser escanyada.

El 20 de setembre, l’FBI va regirar la seua casa, va retirar les caixes de testimoniatges i va mantindre una llarga conversa amb Roberta i Chris, els qui es van negar a parlar directament amb els mitjans de comunicació. Els familiars de Petito diuen que no podien qüestionar la roba.

Les imatges de la càmera corporal publicades pel Departament de Policia d’Utah Moab al setembre van mostrar a la jove parella tenint una baralla mentre viatjava pel Parc Nacional Ark el 12 d’agost.

En les imatges, Petito li diu a les autoritats que els dos es van barallar aqueix matí i ella va bufetejar a Laundry, però ell li va subjectar la cara a la força, deixant una marca. La persona que va telefonar al 911 em va dir que havia vist a Laundry actuar agressivament cap a Petito.

Petito i Laundry van ser separats per la policia durant la nit i descrits en el seu informe com una “ruptura mental / emocional”.

El 27 d’agost, testimonis en un restaurant Tex-Mex en Jackson, Wyoming anomenat Merry Piglets, la van veure cridant als cambrers.

El jove bloguer volia llançar un lloc web d’estil de vida per a narrar el seu viatge.

 

Últimes notícies

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.