Troben restes humanes que podrien ser del promés de Gabby Petito, Brian Laundry

 

El dilluns van trobar restes humanes en un parc natural de Florida, on les autoritats han buscat durant més de quatre setmanes després que Gabby Petito de 23 anys, fora trobada morta en un parc nacional de Wyoming.

L’agent especial de l’FBI Michael McPherson, que està a càrrec del Departament de Tampa, va dir que es va trobar una motxilla i una llibreta.

L’Equip de Resposta a Evidència de l’FBI en Tampa està processant l’àrea usant “tota evidència forense disponible”. Segons McPherson, el grup estarà en el lloc del succés durant diversos dies.

“Sé que tenen moltes preguntes, però encara no tenim totes les respostes”, va llegir en un comunicat als mitjans.

Els pares de Laundry, Chris i Roberta Laundry, van informar l’FBI i a la Policia de North Port el dimarts a la nit que anirien al parc el dimecres al matí per a buscar-lo, va dir l’advocat de la família Steven Bertolino.

Els funcionaris encarregats de fer complir la llei es van reunir amb ells allí el dimecres al matí, va dir.

Després d’una “breu cerca” en els carrils freqüents de la bugaderia, la família i la policia van trobar “alguns articles” que li pertanyien, va dir Bertolino. No donarà més detalls sobre quins i quants elements es van trobar.

Brian Landry fa temps que era un dels principals sospitosos de la desaparició de Petito, després que començaran un viatge d’un mes pel camp per l’oest americà l’1 de setembre.

La família Laundry prompte va contractar un advocat. Brian es va negar a cooperar amb la cerca de Petito i es creu que va estar amagat a la casa dels seus pares a Florida fins a mitjan setembre, quan els advocats de la família van anunciar que Brian també havia desaparegut.

Posteriorment es va emetre una ordre d’arrest contra Laundry pels càrrecs d’usar una targeta bancària pertanyent a la seua promesa.

 

Antecedents

 

La família de Petito, al no poder contactar-la, la va declarar desapareguda 10 dies després i va llançar una cerca nacional. Laundry es va negar a cooperar amb la investigació sobre el seu parador i prompte, ell també va desaparéixer. La seua família va dir als investigadors que creia que havia anat a una extensa reserva natural pròxima.

Les autoritats van trobar el cos de Petito al llarg del límit este del Parc Nacional Grand Teton el 19 de setembre, l’últim lloc on es va veure amb vida a la xica de 22 anys.

L’FBI va dictaminar que la seua mort va ser un homicidi i els investigadors després van determinar que va ser escanyada.

El 20 de setembre, l’FBI va regirar la seua casa, va retirar les caixes de testimoniatges i va mantindre una llarga conversa amb Roberta i Chris, els qui es van negar a parlar directament amb els mitjans de comunicació. Els familiars de Petito diuen que no podien qüestionar la roba.

Les imatges de la càmera corporal publicades pel Departament de Policia d’Utah Moab al setembre van mostrar a la jove parella tenint una baralla mentre viatjava pel Parc Nacional Ark el 12 d’agost.

En les imatges, Petito li diu a les autoritats que els dos es van barallar aqueix matí i ella va bufetejar a Laundry, però ell li va subjectar la cara a la força, deixant una marca. La persona que va telefonar al 911 em va dir que havia vist a Laundry actuar agressivament cap a Petito.

Petito i Laundry van ser separats per la policia durant la nit i descrits en el seu informe com una “ruptura mental / emocional”.

El 27 d’agost, testimonis en un restaurant Tex-Mex en Jackson, Wyoming anomenat Merry Piglets, la van veure cridant als cambrers.

El jove bloguer volia llançar un lloc web d’estil de vida per a narrar el seu viatge.

 

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.