La Ribera denuncia la falta d’obres i preparació contra les inundacions

Els primers edils de les principals ciutats afectades per les inundacions a la Ribera denuncien la falta de preparació i obres per a les inundacions. Els alcaldes d’Alginet, Albalat de la Ribera o Alzira lamenten que el projecte de la CHJ no es du a terme a pesar dels riscos que patixen. I és que aquestes comarques de la Ribera van ser les més afectades per les pluges del passat mes de novembre junt a la Safor, la qual cosa es va traduir en inundacions en carrers i baixos i nombrosos danys materials. Els municipis estan inclosos en el pla de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i s’ha lamentat que un projecte amb actuacions de millora seguisca sense portar-se a terme. Els alcaldes assenyales que les obres són necessàries i porten molts anys pendents. Una d’aquestes obres és l’acondicionament i millores de la xarxa de drenatge que afecta diversos barrancs com el de Barxeta, la Casella i la Murta, precisament punts clau de les últimes inundacions a Alzira. Aquest Pla de Gestió de Risc d’Inundacions del Xúquer, on es troben estes millores, es va crear en 2014 i no s’ha executat per falta de fons.

 

Alcaldes com el d’Alginet, José Vicente Alemany, es mostren més pessimistes al comprovar com no es pot dur a terme el pla. L’edil sosté que és un projecte car i que són conscients que no es pot fer tot alhora però es pregunta per què es va fer el projecte si se sabia que no l’anaven a realitzar. En l’últim episodi de gota freda el més preocupant a Alginet fou la possibilitat molt propera que el canal Xúquer-Túria es desbordara. L’alcalde subratlla que preferix que s’inicie el projecte abans que s’haja de lamentar alguna desgràcia personal o alguna víctima mortal. Ha afegit que els ha cridat també l’atenció el fet de netejar alguns barrancs encara que no foren part de la seua responsabilitat. 

A Alginet el que va ocórrer va ser que els barrancs del senyor i la Forca van desembocar en una sèquia de sols 1,5 metres, per la quan cosa han d’estar atents al barranc de Belenguera, que els porta aigua des de Benifaió, i el de l’Aigua que entra pel sud del terme municipal. Si més no, els edils esperen obtindre algun resultat positiu de la pròxima reunió amb el president de la CHJ.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.