La Ribera denuncia la falta d’obres i preparació contra les inundacions

Els primers edils de les principals ciutats afectades per les inundacions a la Ribera denuncien la falta de preparació i obres per a les inundacions. Els alcaldes d’Alginet, Albalat de la Ribera o Alzira lamenten que el projecte de la CHJ no es du a terme a pesar dels riscos que patixen. I és que aquestes comarques de la Ribera van ser les més afectades per les pluges del passat mes de novembre junt a la Safor, la qual cosa es va traduir en inundacions en carrers i baixos i nombrosos danys materials. Els municipis estan inclosos en el pla de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i s’ha lamentat que un projecte amb actuacions de millora seguisca sense portar-se a terme. Els alcaldes assenyales que les obres són necessàries i porten molts anys pendents. Una d’aquestes obres és l’acondicionament i millores de la xarxa de drenatge que afecta diversos barrancs com el de Barxeta, la Casella i la Murta, precisament punts clau de les últimes inundacions a Alzira. Aquest Pla de Gestió de Risc d’Inundacions del Xúquer, on es troben estes millores, es va crear en 2014 i no s’ha executat per falta de fons.

 

Alcaldes com el d’Alginet, José Vicente Alemany, es mostren més pessimistes al comprovar com no es pot dur a terme el pla. L’edil sosté que és un projecte car i que són conscients que no es pot fer tot alhora però es pregunta per què es va fer el projecte si se sabia que no l’anaven a realitzar. En l’últim episodi de gota freda el més preocupant a Alginet fou la possibilitat molt propera que el canal Xúquer-Túria es desbordara. L’alcalde subratlla que preferix que s’inicie el projecte abans que s’haja de lamentar alguna desgràcia personal o alguna víctima mortal. Ha afegit que els ha cridat també l’atenció el fet de netejar alguns barrancs encara que no foren part de la seua responsabilitat. 

A Alginet el que va ocórrer va ser que els barrancs del senyor i la Forca van desembocar en una sèquia de sols 1,5 metres, per la quan cosa han d’estar atents al barranc de Belenguera, que els porta aigua des de Benifaió, i el de l’Aigua que entra pel sud del terme municipal. Si més no, els edils esperen obtindre algun resultat positiu de la pròxima reunió amb el president de la CHJ.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.