11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La Ribera denuncia la falta d’obres i preparació contra les inundacions

Els primers edils de les principals ciutats afectades per les inundacions a la Ribera denuncien la falta de preparació i obres per a les inundacions. Els alcaldes d’Alginet, Albalat de la Ribera o Alzira lamenten que el projecte de la CHJ no es du a terme a pesar dels riscos que patixen. I és que aquestes comarques de la Ribera van ser les més afectades per les pluges del passat mes de novembre junt a la Safor, la qual cosa es va traduir en inundacions en carrers i baixos i nombrosos danys materials. Els municipis estan inclosos en el pla de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i s’ha lamentat que un projecte amb actuacions de millora seguisca sense portar-se a terme. Els alcaldes assenyales que les obres són necessàries i porten molts anys pendents. Una d’aquestes obres és l’acondicionament i millores de la xarxa de drenatge que afecta diversos barrancs com el de Barxeta, la Casella i la Murta, precisament punts clau de les últimes inundacions a Alzira. Aquest Pla de Gestió de Risc d’Inundacions del Xúquer, on es troben estes millores, es va crear en 2014 i no s’ha executat per falta de fons.

 

Alcaldes com el d’Alginet, José Vicente Alemany, es mostren més pessimistes al comprovar com no es pot dur a terme el pla. L’edil sosté que és un projecte car i que són conscients que no es pot fer tot alhora però es pregunta per què es va fer el projecte si se sabia que no l’anaven a realitzar. En l’últim episodi de gota freda el més preocupant a Alginet fou la possibilitat molt propera que el canal Xúquer-Túria es desbordara. L’alcalde subratlla que preferix que s’inicie el projecte abans que s’haja de lamentar alguna desgràcia personal o alguna víctima mortal. Ha afegit que els ha cridat també l’atenció el fet de netejar alguns barrancs encara que no foren part de la seua responsabilitat. 

A Alginet el que va ocórrer va ser que els barrancs del senyor i la Forca van desembocar en una sèquia de sols 1,5 metres, per la quan cosa han d’estar atents al barranc de Belenguera, que els porta aigua des de Benifaió, i el de l’Aigua que entra pel sud del terme municipal. Si més no, els edils esperen obtindre algun resultat positiu de la pròxima reunió amb el president de la CHJ.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.