La Ribera denuncia la falta d’obres i preparació contra les inundacions

Els primers edils de les principals ciutats afectades per les inundacions a la Ribera denuncien la falta de preparació i obres per a les inundacions. Els alcaldes d’Alginet, Albalat de la Ribera o Alzira lamenten que el projecte de la CHJ no es du a terme a pesar dels riscos que patixen. I és que aquestes comarques de la Ribera van ser les més afectades per les pluges del passat mes de novembre junt a la Safor, la qual cosa es va traduir en inundacions en carrers i baixos i nombrosos danys materials. Els municipis estan inclosos en el pla de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i s’ha lamentat que un projecte amb actuacions de millora seguisca sense portar-se a terme. Els alcaldes assenyales que les obres són necessàries i porten molts anys pendents. Una d’aquestes obres és l’acondicionament i millores de la xarxa de drenatge que afecta diversos barrancs com el de Barxeta, la Casella i la Murta, precisament punts clau de les últimes inundacions a Alzira. Aquest Pla de Gestió de Risc d’Inundacions del Xúquer, on es troben estes millores, es va crear en 2014 i no s’ha executat per falta de fons.

 

Alcaldes com el d’Alginet, José Vicente Alemany, es mostren més pessimistes al comprovar com no es pot dur a terme el pla. L’edil sosté que és un projecte car i que són conscients que no es pot fer tot alhora però es pregunta per què es va fer el projecte si se sabia que no l’anaven a realitzar. En l’últim episodi de gota freda el més preocupant a Alginet fou la possibilitat molt propera que el canal Xúquer-Túria es desbordara. L’alcalde subratlla que preferix que s’inicie el projecte abans que s’haja de lamentar alguna desgràcia personal o alguna víctima mortal. Ha afegit que els ha cridat també l’atenció el fet de netejar alguns barrancs encara que no foren part de la seua responsabilitat. 

A Alginet el que va ocórrer va ser que els barrancs del senyor i la Forca van desembocar en una sèquia de sols 1,5 metres, per la quan cosa han d’estar atents al barranc de Belenguera, que els porta aigua des de Benifaió, i el de l’Aigua que entra pel sud del terme municipal. Si més no, els edils esperen obtindre algun resultat positiu de la pròxima reunió amb el president de la CHJ.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats possibles al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia de sol i calor amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibilitat de ruixats i tronades al nord, segons Aemet. Divendres arribarà un descens notable de les temperatures màximes, sobretot a la província de València, i augmentaran els núvols i les precipitacions al sud de València i nord d'Alacant.

Els hotels valencians tanquen maig fregant el 87% d’ocupació, quatre punts més que fa un any

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat el mes de maig amb una ocupació pròxima al 87%, quatre punts per damunt de 2025, amb València i Benidorm liderant i un fort impuls del turisme internacional.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.