La Ribera denuncia la falta d’obres i preparació contra les inundacions

Els primers edils de les principals ciutats afectades per les inundacions a la Ribera denuncien la falta de preparació i obres per a les inundacions. Els alcaldes d’Alginet, Albalat de la Ribera o Alzira lamenten que el projecte de la CHJ no es du a terme a pesar dels riscos que patixen. I és que aquestes comarques de la Ribera van ser les més afectades per les pluges del passat mes de novembre junt a la Safor, la qual cosa es va traduir en inundacions en carrers i baixos i nombrosos danys materials. Els municipis estan inclosos en el pla de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i s’ha lamentat que un projecte amb actuacions de millora seguisca sense portar-se a terme. Els alcaldes assenyales que les obres són necessàries i porten molts anys pendents. Una d’aquestes obres és l’acondicionament i millores de la xarxa de drenatge que afecta diversos barrancs com el de Barxeta, la Casella i la Murta, precisament punts clau de les últimes inundacions a Alzira. Aquest Pla de Gestió de Risc d’Inundacions del Xúquer, on es troben estes millores, es va crear en 2014 i no s’ha executat per falta de fons.

 

Alcaldes com el d’Alginet, José Vicente Alemany, es mostren més pessimistes al comprovar com no es pot dur a terme el pla. L’edil sosté que és un projecte car i que són conscients que no es pot fer tot alhora però es pregunta per què es va fer el projecte si se sabia que no l’anaven a realitzar. En l’últim episodi de gota freda el més preocupant a Alginet fou la possibilitat molt propera que el canal Xúquer-Túria es desbordara. L’alcalde subratlla que preferix que s’inicie el projecte abans que s’haja de lamentar alguna desgràcia personal o alguna víctima mortal. Ha afegit que els ha cridat també l’atenció el fet de netejar alguns barrancs encara que no foren part de la seua responsabilitat. 

A Alginet el que va ocórrer va ser que els barrancs del senyor i la Forca van desembocar en una sèquia de sols 1,5 metres, per la quan cosa han d’estar atents al barranc de Belenguera, que els porta aigua des de Benifaió, i el de l’Aigua que entra pel sud del terme municipal. Si més no, els edils esperen obtindre algun resultat positiu de la pròxima reunió amb el president de la CHJ.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.