L’exmarit de Juana Rivas demanda Irene Montero i Errejón per injúries i calúmnies

 

Francesco Arcuri, l’exparella de Juana Rivas i pare dels seus dos fills, ha presentat dos demandes contra la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i el diputat de ‘Más País’ en el Congrés, Iñigo Errejón, respectivament, després de relacionar-li amb una «possible violència vicària». Es tracta de dos demandes amb llits diferents però causada per unes declaracions que es van donar en la mateixa setmana per part de tots dos polítics.

En estos actes de conciliació es demana que tan Montero com Errejón es retracten de les seues paraules, i que abonen a Arcuri en concepte de danys i perjudicis a la seua imatge les quantitats de 80.000 euros per part de Montero, i 60.000 en el cas d’Errejón. En cas de no fer-ho, l’exmarit de Juana Rivas es querellaria contra tots dos per «injúries i calúmnies».

Recorda l’exmarit de Juana Rivas unes declaracions que la ministra d’Igualtat va realitzar el passat 21 de juny en un acte públic a Saragossa: «No hi ha paraules per a explicar el sofriment de Juana Rivas. Què es pot fer per a evitar estos assassinats masclistes, esta violència contra les dones. Perquè jo vull deixar-ho molt clar: per a evitar que els maltractadors continuen assassinant i exercint violència contra els xiquets i les xiquetes que són víctimes directes de la violència masclista, per a donar on més fa mal a les seues mares, cal defensar a Juana Rivas. (…) Existeix una justícia patriarcal que penalitza i criminalitza a les mares que estan defensant-se a si mateixes i sobretot a les seues filles de la violència masclista exercida per la seua parella o exparella».

En el cas d’Errejón, les manifestacions de les quals se li demana retractar-se van ser realitzades el 15 de juny en el Congrés dels Diputats. Estes frases van ser les següents: «Juana Rivas va ser condemnada per protegir els seus fills d’un pare maltractador i tots sabem que un maltractador mai pot ser un bon pare».

En el cas d’Errejón, la defensa d’Arcuri ja ha demanat un acte de conciliació en el qual exigeix la retirada d’este tuit i la retractació pública de les seues paraules, al que caldria afegir “la publicació a la seua costa en dos diaris nacionals esta demanda de conciliació i l’acta de conciliació”.

Quant a la compensació econòmica, tant les que rebria per part de Montero com la d’Errejón, l’exparella de Juana Rivas destinarà els diners “entre altres conceptes a associacions de xiquets desapareguts”.
El recorregut de la demanda, en qualsevol cas, es troba amb la dificultat que tots dos estan aforats per la seua circumstància de diputats, per la qual cosa, tal com ha comentat la defensa, si no arribara a port l’acte de conciliació, estarien “disposats a arribar al Suprem” per a això.

 

Juana Rivas, a l’espera de l’indult

 

El cas de Juana Rivas porta en el focus mediàtic des que amagara amb els seus fills l’any 2016 i incomplira la resolució judicial que l’obligava a entregar-los al seu pare. Després de diversos anys de recursos judicials, va acabar per entrar en la presó per un delicte de sostracció de menors pel qual compleix condemna en el CIS Matilde Cantos a Granada.

El seu indult, que es continua debatent encara i que la defensa de Rivas espera des de la pràctica entrada d’esta en el centre penitenciari, està per veure encara si es produirà.

De moment, la Fiscalia de Granada ha remés un informe en el qual demana que este no es produïsca per la seua falta de penediment del delicte que se l’acusa. En tot cas, la seua situació ha sigut com menys confusa, aconseguint el tercer grau i llevar-se-li aqueix dret en el mateix est mateix mes de juliol.

La qüestió, pel que fa a Arcuri, sí que és clara a nivell judicial, atés que com especifica la defensa “excepte l’episodi ocasional de maltractaments ocorregut en 2009, no s’ha acreditat un altre posterior, ni en el major dels fills s’han detectat desajustaments psicològics relacionats amb maltractaments contra ell o per haver-los presenciat cap a la persona de la mare, ni s’ha apreciat que la restitució al context patern supose un greu perill per a la seua integritat física o psíquica”.

Últimes notícies

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.