14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

L’exmarit de Juana Rivas demanda Irene Montero i Errejón per injúries i calúmnies

 

Francesco Arcuri, l’exparella de Juana Rivas i pare dels seus dos fills, ha presentat dos demandes contra la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i el diputat de ‘Más País’ en el Congrés, Iñigo Errejón, respectivament, després de relacionar-li amb una “possible violència vicària”. Es tracta de dos demandes amb llits diferents però causada per unes declaracions que es van donar en la mateixa setmana per part de tots dos polítics.

En estos actes de conciliació es demana que tan Montero com Errejón es retracten de les seues paraules, i que abonen a Arcuri en concepte de danys i perjudicis a la seua imatge les quantitats de 80.000 euros per part de Montero, i 60.000 en el cas d’Errejón. En cas de no fer-ho, l’exmarit de Juana Rivas es querellaria contra tots dos per “injúries i calúmnies”.

Recorda l’exmarit de Juana Rivas unes declaracions que la ministra d’Igualtat va realitzar el passat 21 de juny en un acte públic a Saragossa: “No hi ha paraules per a explicar el sofriment de Juana Rivas. Què es pot fer per a evitar estos assassinats masclistes, esta violència contra les dones. Perquè jo vull deixar-ho molt clar: per a evitar que els maltractadors continuen assassinant i exercint violència contra els xiquets i les xiquetes que són víctimes directes de la violència masclista, per a donar on més fa mal a les seues mares, cal defensar a Juana Rivas. (…) Existeix una justícia patriarcal que penalitza i criminalitza a les mares que estan defensant-se a si mateixes i sobretot a les seues filles de la violència masclista exercida per la seua parella o exparella”.

En el cas d’Errejón, les manifestacions de les quals se li demana retractar-se van ser realitzades el 15 de juny en el Congrés dels Diputats. Estes frases van ser les següents: “Juana Rivas va ser condemnada per protegir els seus fills d’un pare maltractador i tots sabem que un maltractador mai pot ser un bon pare”.

En el cas d’Errejón, la defensa d’Arcuri ja ha demanat un acte de conciliació en el qual exigeix la retirada d’este tuit i la retractació pública de les seues paraules, al que caldria afegir “la publicació a la seua costa en dos diaris nacionals esta demanda de conciliació i l’acta de conciliació”.

Quant a la compensació econòmica, tant les que rebria per part de Montero com la d’Errejón, l’exparella de Juana Rivas destinarà els diners “entre altres conceptes a associacions de xiquets desapareguts”.
El recorregut de la demanda, en qualsevol cas, es troba amb la dificultat que tots dos estan aforats per la seua circumstància de diputats, per la qual cosa, tal com ha comentat la defensa, si no arribara a port l’acte de conciliació, estarien “disposats a arribar al Suprem” per a això.

 

Juana Rivas, a l’espera de l’indult

 

El cas de Juana Rivas porta en el focus mediàtic des que amagara amb els seus fills l’any 2016 i incomplira la resolució judicial que l’obligava a entregar-los al seu pare. Després de diversos anys de recursos judicials, va acabar per entrar en la presó per un delicte de sostracció de menors pel qual compleix condemna en el CIS Matilde Cantos a Granada.

El seu indult, que es continua debatent encara i que la defensa de Rivas espera des de la pràctica entrada d’esta en el centre penitenciari, està per veure encara si es produirà.

De moment, la Fiscalia de Granada ha remés un informe en el qual demana que este no es produïsca per la seua falta de penediment del delicte que se l’acusa. En tot cas, la seua situació ha sigut com menys confusa, aconseguint el tercer grau i llevar-se-li aqueix dret en el mateix est mateix mes de juliol.

La qüestió, pel que fa a Arcuri, sí que és clara a nivell judicial, atés que com especifica la defensa “excepte l’episodi ocasional de maltractaments ocorregut en 2009, no s’ha acreditat un altre posterior, ni en el major dels fills s’han detectat desajustaments psicològics relacionats amb maltractaments contra ell o per haver-los presenciat cap a la persona de la mare, ni s’ha apreciat que la restitució al context patern supose un greu perill per a la seua integritat física o psíquica”.

Últimes notícies

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.