L’exmarit de Juana Rivas demanda Irene Montero i Errejón per injúries i calúmnies

 

Francesco Arcuri, l’exparella de Juana Rivas i pare dels seus dos fills, ha presentat dos demandes contra la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i el diputat de ‘Más País’ en el Congrés, Iñigo Errejón, respectivament, després de relacionar-li amb una «possible violència vicària». Es tracta de dos demandes amb llits diferents però causada per unes declaracions que es van donar en la mateixa setmana per part de tots dos polítics.

En estos actes de conciliació es demana que tan Montero com Errejón es retracten de les seues paraules, i que abonen a Arcuri en concepte de danys i perjudicis a la seua imatge les quantitats de 80.000 euros per part de Montero, i 60.000 en el cas d’Errejón. En cas de no fer-ho, l’exmarit de Juana Rivas es querellaria contra tots dos per «injúries i calúmnies».

Recorda l’exmarit de Juana Rivas unes declaracions que la ministra d’Igualtat va realitzar el passat 21 de juny en un acte públic a Saragossa: «No hi ha paraules per a explicar el sofriment de Juana Rivas. Què es pot fer per a evitar estos assassinats masclistes, esta violència contra les dones. Perquè jo vull deixar-ho molt clar: per a evitar que els maltractadors continuen assassinant i exercint violència contra els xiquets i les xiquetes que són víctimes directes de la violència masclista, per a donar on més fa mal a les seues mares, cal defensar a Juana Rivas. (…) Existeix una justícia patriarcal que penalitza i criminalitza a les mares que estan defensant-se a si mateixes i sobretot a les seues filles de la violència masclista exercida per la seua parella o exparella».

En el cas d’Errejón, les manifestacions de les quals se li demana retractar-se van ser realitzades el 15 de juny en el Congrés dels Diputats. Estes frases van ser les següents: «Juana Rivas va ser condemnada per protegir els seus fills d’un pare maltractador i tots sabem que un maltractador mai pot ser un bon pare».

En el cas d’Errejón, la defensa d’Arcuri ja ha demanat un acte de conciliació en el qual exigeix la retirada d’este tuit i la retractació pública de les seues paraules, al que caldria afegir “la publicació a la seua costa en dos diaris nacionals esta demanda de conciliació i l’acta de conciliació”.

Quant a la compensació econòmica, tant les que rebria per part de Montero com la d’Errejón, l’exparella de Juana Rivas destinarà els diners “entre altres conceptes a associacions de xiquets desapareguts”.
El recorregut de la demanda, en qualsevol cas, es troba amb la dificultat que tots dos estan aforats per la seua circumstància de diputats, per la qual cosa, tal com ha comentat la defensa, si no arribara a port l’acte de conciliació, estarien “disposats a arribar al Suprem” per a això.

 

Juana Rivas, a l’espera de l’indult

 

El cas de Juana Rivas porta en el focus mediàtic des que amagara amb els seus fills l’any 2016 i incomplira la resolució judicial que l’obligava a entregar-los al seu pare. Després de diversos anys de recursos judicials, va acabar per entrar en la presó per un delicte de sostracció de menors pel qual compleix condemna en el CIS Matilde Cantos a Granada.

El seu indult, que es continua debatent encara i que la defensa de Rivas espera des de la pràctica entrada d’esta en el centre penitenciari, està per veure encara si es produirà.

De moment, la Fiscalia de Granada ha remés un informe en el qual demana que este no es produïsca per la seua falta de penediment del delicte que se l’acusa. En tot cas, la seua situació ha sigut com menys confusa, aconseguint el tercer grau i llevar-se-li aqueix dret en el mateix est mateix mes de juliol.

La qüestió, pel que fa a Arcuri, sí que és clara a nivell judicial, atés que com especifica la defensa “excepte l’episodi ocasional de maltractaments ocorregut en 2009, no s’ha acreditat un altre posterior, ni en el major dels fills s’han detectat desajustaments psicològics relacionats amb maltractaments contra ell o per haver-los presenciat cap a la persona de la mare, ni s’ha apreciat que la restitució al context patern supose un greu perill per a la seua integritat física o psíquica”.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU