9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

L’exmarit de Juana Rivas demanda Irene Montero i Errejón per injúries i calúmnies

 

Francesco Arcuri, l’exparella de Juana Rivas i pare dels seus dos fills, ha presentat dos demandes contra la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i el diputat de ‘Más País’ en el Congrés, Iñigo Errejón, respectivament, després de relacionar-li amb una “possible violència vicària”. Es tracta de dos demandes amb llits diferents però causada per unes declaracions que es van donar en la mateixa setmana per part de tots dos polítics.

En estos actes de conciliació es demana que tan Montero com Errejón es retracten de les seues paraules, i que abonen a Arcuri en concepte de danys i perjudicis a la seua imatge les quantitats de 80.000 euros per part de Montero, i 60.000 en el cas d’Errejón. En cas de no fer-ho, l’exmarit de Juana Rivas es querellaria contra tots dos per “injúries i calúmnies”.

Recorda l’exmarit de Juana Rivas unes declaracions que la ministra d’Igualtat va realitzar el passat 21 de juny en un acte públic a Saragossa: “No hi ha paraules per a explicar el sofriment de Juana Rivas. Què es pot fer per a evitar estos assassinats masclistes, esta violència contra les dones. Perquè jo vull deixar-ho molt clar: per a evitar que els maltractadors continuen assassinant i exercint violència contra els xiquets i les xiquetes que són víctimes directes de la violència masclista, per a donar on més fa mal a les seues mares, cal defensar a Juana Rivas. (…) Existeix una justícia patriarcal que penalitza i criminalitza a les mares que estan defensant-se a si mateixes i sobretot a les seues filles de la violència masclista exercida per la seua parella o exparella”.

En el cas d’Errejón, les manifestacions de les quals se li demana retractar-se van ser realitzades el 15 de juny en el Congrés dels Diputats. Estes frases van ser les següents: “Juana Rivas va ser condemnada per protegir els seus fills d’un pare maltractador i tots sabem que un maltractador mai pot ser un bon pare”.

En el cas d’Errejón, la defensa d’Arcuri ja ha demanat un acte de conciliació en el qual exigeix la retirada d’este tuit i la retractació pública de les seues paraules, al que caldria afegir “la publicació a la seua costa en dos diaris nacionals esta demanda de conciliació i l’acta de conciliació”.

Quant a la compensació econòmica, tant les que rebria per part de Montero com la d’Errejón, l’exparella de Juana Rivas destinarà els diners “entre altres conceptes a associacions de xiquets desapareguts”.
El recorregut de la demanda, en qualsevol cas, es troba amb la dificultat que tots dos estan aforats per la seua circumstància de diputats, per la qual cosa, tal com ha comentat la defensa, si no arribara a port l’acte de conciliació, estarien “disposats a arribar al Suprem” per a això.

 

Juana Rivas, a l’espera de l’indult

 

El cas de Juana Rivas porta en el focus mediàtic des que amagara amb els seus fills l’any 2016 i incomplira la resolució judicial que l’obligava a entregar-los al seu pare. Després de diversos anys de recursos judicials, va acabar per entrar en la presó per un delicte de sostracció de menors pel qual compleix condemna en el CIS Matilde Cantos a Granada.

El seu indult, que es continua debatent encara i que la defensa de Rivas espera des de la pràctica entrada d’esta en el centre penitenciari, està per veure encara si es produirà.

De moment, la Fiscalia de Granada ha remés un informe en el qual demana que este no es produïsca per la seua falta de penediment del delicte que se l’acusa. En tot cas, la seua situació ha sigut com menys confusa, aconseguint el tercer grau i llevar-se-li aqueix dret en el mateix est mateix mes de juliol.

La qüestió, pel que fa a Arcuri, sí que és clara a nivell judicial, atés que com especifica la defensa “excepte l’episodi ocasional de maltractaments ocorregut en 2009, no s’ha acreditat un altre posterior, ni en el major dels fills s’han detectat desajustaments psicològics relacionats amb maltractaments contra ell o per haver-los presenciat cap a la persona de la mare, ni s’ha apreciat que la restitució al context patern supose un greu perill per a la seua integritat física o psíquica”.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.