9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’exmarit de Juana Rivas demanda Irene Montero i Errejón per injúries i calúmnies

 

Francesco Arcuri, l’exparella de Juana Rivas i pare dels seus dos fills, ha presentat dos demandes contra la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i el diputat de ‘Más País’ en el Congrés, Iñigo Errejón, respectivament, després de relacionar-li amb una “possible violència vicària”. Es tracta de dos demandes amb llits diferents però causada per unes declaracions que es van donar en la mateixa setmana per part de tots dos polítics.

En estos actes de conciliació es demana que tan Montero com Errejón es retracten de les seues paraules, i que abonen a Arcuri en concepte de danys i perjudicis a la seua imatge les quantitats de 80.000 euros per part de Montero, i 60.000 en el cas d’Errejón. En cas de no fer-ho, l’exmarit de Juana Rivas es querellaria contra tots dos per “injúries i calúmnies”.

Recorda l’exmarit de Juana Rivas unes declaracions que la ministra d’Igualtat va realitzar el passat 21 de juny en un acte públic a Saragossa: “No hi ha paraules per a explicar el sofriment de Juana Rivas. Què es pot fer per a evitar estos assassinats masclistes, esta violència contra les dones. Perquè jo vull deixar-ho molt clar: per a evitar que els maltractadors continuen assassinant i exercint violència contra els xiquets i les xiquetes que són víctimes directes de la violència masclista, per a donar on més fa mal a les seues mares, cal defensar a Juana Rivas. (…) Existeix una justícia patriarcal que penalitza i criminalitza a les mares que estan defensant-se a si mateixes i sobretot a les seues filles de la violència masclista exercida per la seua parella o exparella”.

En el cas d’Errejón, les manifestacions de les quals se li demana retractar-se van ser realitzades el 15 de juny en el Congrés dels Diputats. Estes frases van ser les següents: “Juana Rivas va ser condemnada per protegir els seus fills d’un pare maltractador i tots sabem que un maltractador mai pot ser un bon pare”.

En el cas d’Errejón, la defensa d’Arcuri ja ha demanat un acte de conciliació en el qual exigeix la retirada d’este tuit i la retractació pública de les seues paraules, al que caldria afegir “la publicació a la seua costa en dos diaris nacionals esta demanda de conciliació i l’acta de conciliació”.

Quant a la compensació econòmica, tant les que rebria per part de Montero com la d’Errejón, l’exparella de Juana Rivas destinarà els diners “entre altres conceptes a associacions de xiquets desapareguts”.
El recorregut de la demanda, en qualsevol cas, es troba amb la dificultat que tots dos estan aforats per la seua circumstància de diputats, per la qual cosa, tal com ha comentat la defensa, si no arribara a port l’acte de conciliació, estarien “disposats a arribar al Suprem” per a això.

 

Juana Rivas, a l’espera de l’indult

 

El cas de Juana Rivas porta en el focus mediàtic des que amagara amb els seus fills l’any 2016 i incomplira la resolució judicial que l’obligava a entregar-los al seu pare. Després de diversos anys de recursos judicials, va acabar per entrar en la presó per un delicte de sostracció de menors pel qual compleix condemna en el CIS Matilde Cantos a Granada.

El seu indult, que es continua debatent encara i que la defensa de Rivas espera des de la pràctica entrada d’esta en el centre penitenciari, està per veure encara si es produirà.

De moment, la Fiscalia de Granada ha remés un informe en el qual demana que este no es produïsca per la seua falta de penediment del delicte que se l’acusa. En tot cas, la seua situació ha sigut com menys confusa, aconseguint el tercer grau i llevar-se-li aqueix dret en el mateix est mateix mes de juliol.

La qüestió, pel que fa a Arcuri, sí que és clara a nivell judicial, atés que com especifica la defensa “excepte l’episodi ocasional de maltractaments ocorregut en 2009, no s’ha acreditat un altre posterior, ni en el major dels fills s’han detectat desajustaments psicològics relacionats amb maltractaments contra ell o per haver-los presenciat cap a la persona de la mare, ni s’ha apreciat que la restitució al context patern supose un greu perill per a la seua integritat física o psíquica”.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.