20 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Roba més de 47 vegades en trasters i garatges en la Ribera Alta

Agents de la Guàrdia Civil han detingut un jove acusat de més de 47 robatoris en trasters i garatges comesos a la Ribera Alta des de mitjan desembre de 2020, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

El presumpte autor dels fets, de 27 anys i amb una llarga llista d’antecedents previs, ha sigut detingut in fraganti gràcies a la col·laboració ciutadana.

Agents pertanyents a l’àrea d’investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar investigaven una sèrie de robatoris a les localitats de Catarroja, Albal, Massanassa, Sedaví, Alfafar i Benetússer.

Els robatoris es cometien amb el mateix modus operandi: l’autor s’apoderava d’estris que els denunciants guardaven en els trasters situats en els garatges de les seues finques.

Els agents van inspeccionar cada escenari i, fruit de les indagacions, es va aconseguir identificar el presumpte autor dels fets, que ha sigut reconegut a través de càmeres de vigilància en els garatges i en establiments propers.

A més, ha sigut clau per a l’esclariment dels delictes la col·laboració ciutadana, ja que esta persona havia sigut vista entrant o eixint dels llocs o cometre el fet.

Va ser també gràcies a l’ajuda ciutadana quan el jove, el passat 1 de març i després de presumptament haver comés 13 robatoris consecutius a la localitat de Catarroja, va ser sorprés per una veïna que, juntament amb la seua parella, va donar la veu d’alarma i van aconseguir espantar-lo. El presumpte autor dels fets va ser detingut per agents de la Guàrdia Civil i Policia Local de Catarroja en eixe moment.

Els agents encarregats de la investigació van practicar diverses diligències durant els dies 1 i 2 de març i, en conjunt amb les realitzades en els últims mesos, han posat de manifest la participació d’esta persona en 47 robatoris encara que s’investiga la possible comissió d’una trentena delictes de danys en altres trasters i garatges en els quals no va poder sostraure res.

 

Últimes notícies

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.

PP i Vox pacten el pressupost de València per a 2026 i Catalá el desvincula del relleu en la Generalitat

PP i Vox han aprovat el projecte de pressupostos de València per a 2026, xifrat en 1.250,9 milions. Catalá ho ha desvinculat de la negociació del relleu de Mazón.

Detingut a Requena per la mort a tirs d’un home a Xirivella al setembre

La Policia Nacional ha detingut a Requena al presumpte autor dels trets que van posar fi a la vida d'un home de 35 anys a Xirivella el 4 de setembre. L'arrest culmina la busca oberta des d'eixe dia mentres s'investiguen les circumstàncies i el mòbil.

Arón Canet domina a Portimão i firma el rècord absolut de Moto2

Arón Canet va liderar les dos tandes de Moto2 a Portimão i va rebaixar dos vegades el rècord de la categoria. Jake Dixon i Albert Arenas van tancar el top-3.

El Metropolità invicte, sota avís per les dos últimes victòries del Llevant

L'Atlètic encadena set triomfs a casa, però el Llevant va véncer en les seues dos últimes visites al Metropolità. Dol clau per a sostindre la persecució de lliga.