17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Roba més de 47 vegades en trasters i garatges en la Ribera Alta

Agents de la Guàrdia Civil han detingut un jove acusat de més de 47 robatoris en trasters i garatges comesos a la Ribera Alta des de mitjan desembre de 2020, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

El presumpte autor dels fets, de 27 anys i amb una llarga llista d’antecedents previs, ha sigut detingut in fraganti gràcies a la col·laboració ciutadana.

Agents pertanyents a l’àrea d’investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar investigaven una sèrie de robatoris a les localitats de Catarroja, Albal, Massanassa, Sedaví, Alfafar i Benetússer.

Els robatoris es cometien amb el mateix modus operandi: l’autor s’apoderava d’estris que els denunciants guardaven en els trasters situats en els garatges de les seues finques.

Els agents van inspeccionar cada escenari i, fruit de les indagacions, es va aconseguir identificar el presumpte autor dels fets, que ha sigut reconegut a través de càmeres de vigilància en els garatges i en establiments propers.

A més, ha sigut clau per a l’esclariment dels delictes la col·laboració ciutadana, ja que esta persona havia sigut vista entrant o eixint dels llocs o cometre el fet.

Va ser també gràcies a l’ajuda ciutadana quan el jove, el passat 1 de març i després de presumptament haver comés 13 robatoris consecutius a la localitat de Catarroja, va ser sorprés per una veïna que, juntament amb la seua parella, va donar la veu d’alarma i van aconseguir espantar-lo. El presumpte autor dels fets va ser detingut per agents de la Guàrdia Civil i Policia Local de Catarroja en eixe moment.

Els agents encarregats de la investigació van practicar diverses diligències durant els dies 1 i 2 de març i, en conjunt amb les realitzades en els últims mesos, han posat de manifest la participació d’esta persona en 47 robatoris encara que s’investiga la possible comissió d’una trentena delictes de danys en altres trasters i garatges en els quals no va poder sostraure res.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.