11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Roba més de 47 vegades en trasters i garatges en la Ribera Alta

Agents de la Guàrdia Civil han detingut un jove acusat de més de 47 robatoris en trasters i garatges comesos a la Ribera Alta des de mitjan desembre de 2020, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

El presumpte autor dels fets, de 27 anys i amb una llarga llista d’antecedents previs, ha sigut detingut in fraganti gràcies a la col·laboració ciutadana.

Agents pertanyents a l’àrea d’investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar investigaven una sèrie de robatoris a les localitats de Catarroja, Albal, Massanassa, Sedaví, Alfafar i Benetússer.

Els robatoris es cometien amb el mateix modus operandi: l’autor s’apoderava d’estris que els denunciants guardaven en els trasters situats en els garatges de les seues finques.

Els agents van inspeccionar cada escenari i, fruit de les indagacions, es va aconseguir identificar el presumpte autor dels fets, que ha sigut reconegut a través de càmeres de vigilància en els garatges i en establiments propers.

A més, ha sigut clau per a l’esclariment dels delictes la col·laboració ciutadana, ja que esta persona havia sigut vista entrant o eixint dels llocs o cometre el fet.

Va ser també gràcies a l’ajuda ciutadana quan el jove, el passat 1 de març i després de presumptament haver comés 13 robatoris consecutius a la localitat de Catarroja, va ser sorprés per una veïna que, juntament amb la seua parella, va donar la veu d’alarma i van aconseguir espantar-lo. El presumpte autor dels fets va ser detingut per agents de la Guàrdia Civil i Policia Local de Catarroja en eixe moment.

Els agents encarregats de la investigació van practicar diverses diligències durant els dies 1 i 2 de març i, en conjunt amb les realitzades en els últims mesos, han posat de manifest la participació d’esta persona en 47 robatoris encara que s’investiga la possible comissió d’una trentena delictes de danys en altres trasters i garatges en els quals no va poder sostraure res.

 

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.