Roba més de 47 vegades en trasters i garatges en la Ribera Alta

Agents de la Guàrdia Civil han detingut un jove acusat de més de 47 robatoris en trasters i garatges comesos a la Ribera Alta des de mitjan desembre de 2020, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

El presumpte autor dels fets, de 27 anys i amb una llarga llista d’antecedents previs, ha sigut detingut in fraganti gràcies a la col·laboració ciutadana.

Agents pertanyents a l’àrea d’investigació de la Guàrdia Civil d’Alfafar investigaven una sèrie de robatoris a les localitats de Catarroja, Albal, Massanassa, Sedaví, Alfafar i Benetússer.

Els robatoris es cometien amb el mateix modus operandi: l’autor s’apoderava d’estris que els denunciants guardaven en els trasters situats en els garatges de les seues finques.

Els agents van inspeccionar cada escenari i, fruit de les indagacions, es va aconseguir identificar el presumpte autor dels fets, que ha sigut reconegut a través de càmeres de vigilància en els garatges i en establiments propers.

A més, ha sigut clau per a l’esclariment dels delictes la col·laboració ciutadana, ja que esta persona havia sigut vista entrant o eixint dels llocs o cometre el fet.

Va ser també gràcies a l’ajuda ciutadana quan el jove, el passat 1 de març i després de presumptament haver comés 13 robatoris consecutius a la localitat de Catarroja, va ser sorprés per una veïna que, juntament amb la seua parella, va donar la veu d’alarma i van aconseguir espantar-lo. El presumpte autor dels fets va ser detingut per agents de la Guàrdia Civil i Policia Local de Catarroja en eixe moment.

Els agents encarregats de la investigació van practicar diverses diligències durant els dies 1 i 2 de març i, en conjunt amb les realitzades en els últims mesos, han posat de manifest la participació d’esta persona en 47 robatoris encara que s’investiga la possible comissió d’una trentena delictes de danys en altres trasters i garatges en els quals no va poder sostraure res.

 

Últimes notícies

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.