10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detenen una parella per robar joies i diners a gent gran en els seus domicilis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a una dona i un home de nacionalitat espanyola que presumptament formen part d’un clan familiar especialitzat a sostreure joies i diners a persones d’edat avançada després d’aconseguir entrar en els seus domicilis mitjançant engany. Els policies s’han aclarit sis robatoris i han recuperat part dels diners i els objectes sostrets.

Els arrestats que compta amb més de setanta detencions per fets similars s’havien desplaçat des d’una província propera establint-se en els últims mesos a la ciutat d’Alacant per continuar amb les sostraccions.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de Grup de Delinqüència Economia de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant després de rebre diverses denúncies que denotaven un mateix “modus operandi” així com característiques molt similars dels autors.

Segons s’ha pogut comprovar en la investigació, els detinguts no triaven les seues víctimes a l’atzar, sinó després d’una conscienciosa tasca, així esperaven a les rodalies de bancs i supermercats l’eixida de persones d’edat avançada, concretament dones, totes elles nascudes a la dècada dels 30 o anterior i les seguien fins als seus domicilis.

 

La tècnica del got d’aigua o del familiar

 

Un cop allà utilitzaven diverses estratagemes per enganyar les víctimes i aconseguir franquejar el pas a les cases. Les més habituals són, el got d’aigua; la detinguda trucava a la porta demanant un got d’aigua, ja que per la calor no es troba bé o fins i tot fingia estar embarassada aconseguint guanyar-se així la confiança de la perjudicada i aconseguint entrar al domicili.

Un cop dins se les apanyava per deixar la porta mig oberta, permetent al seu còmplice accedir a l’immoble.

Un altre engany consisteix a fer-se passar per familiar d’una veïna del mateix immoble, prèviament s’informen o aconsegueixen les dades de les bústies telefonet, tot això per fer el seu relat més creïble aconseguint igualment guanyar-se la confiança de la víctima que els franqueja el pas al seu domicili després de comentar-li que no hi ha ningú a la casa del seu parent i demanar esperar a l’immoble de víctima, consumant igualment posteriorment la sostracció dels efectes i els diners.

D’esta forma els investigadors de la Policia Nacional han pogut acreditar la presumpta participació dels detinguts en sis robatoris ocorreguts en domicilis de persones d’edat avançada, totes elles dones que vivien soles, utilitzant els mètodes descrits.

Els arrestats van aconseguir un important botí de diners i joies, en un dels domicilis van sostreure la cartilla del banc deixant el compte de la perjudicada a zero després d’extreure més de 18.000 euros. En tots els domicilis van sostreure gran quantitat de joies, algunes d’elles de gran valor econòmic.

Algunes d’estes joies eren venudes en establiments de compra situats en els voltants dels domicilis de les víctimes poc temps després de la sostracció, sent algunes d’elles recuperades pels investigadors.

Després de la detenció dels presumptes autors dels agents de la Brigada de Policia Judicial van realitzar un registre domiciliari on van localitzar joies i efectes presumptament sostrets relacionats amb els robatoris investigats.

Els detinguts de 25 i 30 anys van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

La investigació continua oberta i s’estan realitzant gestions per intentar localitzar més perjudicats, ja que una altra de les raons per la qual els infractors trien este tipus de víctimes és que en molts casos no arriben a denunciar els fets o en cas que ho facen és molt costós per als perjudicats, a causa de la seua avançada edat, identificar els autors.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.