10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Detenen una parella per robar joies i diners a gent gran en els seus domicilis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a una dona i un home de nacionalitat espanyola que presumptament formen part d’un clan familiar especialitzat a sostreure joies i diners a persones d’edat avançada després d’aconseguir entrar en els seus domicilis mitjançant engany. Els policies s’han aclarit sis robatoris i han recuperat part dels diners i els objectes sostrets.

Els arrestats que compta amb més de setanta detencions per fets similars s’havien desplaçat des d’una província propera establint-se en els últims mesos a la ciutat d’Alacant per continuar amb les sostraccions.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de Grup de Delinqüència Economia de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant després de rebre diverses denúncies que denotaven un mateix “modus operandi” així com característiques molt similars dels autors.

Segons s’ha pogut comprovar en la investigació, els detinguts no triaven les seues víctimes a l’atzar, sinó després d’una conscienciosa tasca, així esperaven a les rodalies de bancs i supermercats l’eixida de persones d’edat avançada, concretament dones, totes elles nascudes a la dècada dels 30 o anterior i les seguien fins als seus domicilis.

 

La tècnica del got d’aigua o del familiar

 

Un cop allà utilitzaven diverses estratagemes per enganyar les víctimes i aconseguir franquejar el pas a les cases. Les més habituals són, el got d’aigua; la detinguda trucava a la porta demanant un got d’aigua, ja que per la calor no es troba bé o fins i tot fingia estar embarassada aconseguint guanyar-se així la confiança de la perjudicada i aconseguint entrar al domicili.

Un cop dins se les apanyava per deixar la porta mig oberta, permetent al seu còmplice accedir a l’immoble.

Un altre engany consisteix a fer-se passar per familiar d’una veïna del mateix immoble, prèviament s’informen o aconsegueixen les dades de les bústies telefonet, tot això per fer el seu relat més creïble aconseguint igualment guanyar-se la confiança de la víctima que els franqueja el pas al seu domicili després de comentar-li que no hi ha ningú a la casa del seu parent i demanar esperar a l’immoble de víctima, consumant igualment posteriorment la sostracció dels efectes i els diners.

D’esta forma els investigadors de la Policia Nacional han pogut acreditar la presumpta participació dels detinguts en sis robatoris ocorreguts en domicilis de persones d’edat avançada, totes elles dones que vivien soles, utilitzant els mètodes descrits.

Els arrestats van aconseguir un important botí de diners i joies, en un dels domicilis van sostreure la cartilla del banc deixant el compte de la perjudicada a zero després d’extreure més de 18.000 euros. En tots els domicilis van sostreure gran quantitat de joies, algunes d’elles de gran valor econòmic.

Algunes d’estes joies eren venudes en establiments de compra situats en els voltants dels domicilis de les víctimes poc temps després de la sostracció, sent algunes d’elles recuperades pels investigadors.

Després de la detenció dels presumptes autors dels agents de la Brigada de Policia Judicial van realitzar un registre domiciliari on van localitzar joies i efectes presumptament sostrets relacionats amb els robatoris investigats.

Els detinguts de 25 i 30 anys van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

La investigació continua oberta i s’estan realitzant gestions per intentar localitzar més perjudicats, ja que una altra de les raons per la qual els infractors trien este tipus de víctimes és que en molts casos no arriben a denunciar els fets o en cas que ho facen és molt costós per als perjudicats, a causa de la seua avançada edat, identificar els autors.

 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.