Detenen una parella per robar joies i diners a gent gran en els seus domicilis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a una dona i un home de nacionalitat espanyola que presumptament formen part d’un clan familiar especialitzat a sostreure joies i diners a persones d’edat avançada després d’aconseguir entrar en els seus domicilis mitjançant engany. Els policies s’han aclarit sis robatoris i han recuperat part dels diners i els objectes sostrets.

Els arrestats que compta amb més de setanta detencions per fets similars s’havien desplaçat des d’una província propera establint-se en els últims mesos a la ciutat d’Alacant per continuar amb les sostraccions.

Anuncios

La investigació ha estat desenvolupada per agents de Grup de Delinqüència Economia de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant després de rebre diverses denúncies que denotaven un mateix “modus operandi” així com característiques molt similars dels autors.

Segons s’ha pogut comprovar en la investigació, els detinguts no triaven les seues víctimes a l’atzar, sinó després d’una conscienciosa tasca, així esperaven a les rodalies de bancs i supermercats l’eixida de persones d’edat avançada, concretament dones, totes elles nascudes a la dècada dels 30 o anterior i les seguien fins als seus domicilis.

 

La tècnica del got d’aigua o del familiar

 

Un cop allà utilitzaven diverses estratagemes per enganyar les víctimes i aconseguir franquejar el pas a les cases. Les més habituals són, el got d’aigua; la detinguda trucava a la porta demanant un got d’aigua, ja que per la calor no es troba bé o fins i tot fingia estar embarassada aconseguint guanyar-se així la confiança de la perjudicada i aconseguint entrar al domicili.

Un cop dins se les apanyava per deixar la porta mig oberta, permetent al seu còmplice accedir a l’immoble.

Un altre engany consisteix a fer-se passar per familiar d’una veïna del mateix immoble, prèviament s’informen o aconsegueixen les dades de les bústies telefonet, tot això per fer el seu relat més creïble aconseguint igualment guanyar-se la confiança de la víctima que els franqueja el pas al seu domicili després de comentar-li que no hi ha ningú a la casa del seu parent i demanar esperar a l’immoble de víctima, consumant igualment posteriorment la sostracció dels efectes i els diners.

D’esta forma els investigadors de la Policia Nacional han pogut acreditar la presumpta participació dels detinguts en sis robatoris ocorreguts en domicilis de persones d’edat avançada, totes elles dones que vivien soles, utilitzant els mètodes descrits.

Els arrestats van aconseguir un important botí de diners i joies, en un dels domicilis van sostreure la cartilla del banc deixant el compte de la perjudicada a zero després d’extreure més de 18.000 euros. En tots els domicilis van sostreure gran quantitat de joies, algunes d’elles de gran valor econòmic.

Algunes d’estes joies eren venudes en establiments de compra situats en els voltants dels domicilis de les víctimes poc temps després de la sostracció, sent algunes d’elles recuperades pels investigadors.

Després de la detenció dels presumptes autors dels agents de la Brigada de Policia Judicial van realitzar un registre domiciliari on van localitzar joies i efectes presumptament sostrets relacionats amb els robatoris investigats.

Els detinguts de 25 i 30 anys van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

La investigació continua oberta i s’estan realitzant gestions per intentar localitzar més perjudicats, ja que una altra de les raons per la qual els infractors trien este tipus de víctimes és que en molts casos no arriben a denunciar els fets o en cas que ho facen és molt costós per als perjudicats, a causa de la seua avançada edat, identificar els autors.

 

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.