Detenen una parella per robar joies i diners a gent gran en els seus domicilis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a una dona i un home de nacionalitat espanyola que presumptament formen part d’un clan familiar especialitzat a sostreure joies i diners a persones d’edat avançada després d’aconseguir entrar en els seus domicilis mitjançant engany. Els policies s’han aclarit sis robatoris i han recuperat part dels diners i els objectes sostrets.

Els arrestats que compta amb més de setanta detencions per fets similars s’havien desplaçat des d’una província propera establint-se en els últims mesos a la ciutat d’Alacant per continuar amb les sostraccions.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de Grup de Delinqüència Economia de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant després de rebre diverses denúncies que denotaven un mateix «modus operandi» així com característiques molt similars dels autors.

Segons s’ha pogut comprovar en la investigació, els detinguts no triaven les seues víctimes a l’atzar, sinó després d’una conscienciosa tasca, així esperaven a les rodalies de bancs i supermercats l’eixida de persones d’edat avançada, concretament dones, totes elles nascudes a la dècada dels 30 o anterior i les seguien fins als seus domicilis.

 

La tècnica del got d’aigua o del familiar

 

Un cop allà utilitzaven diverses estratagemes per enganyar les víctimes i aconseguir franquejar el pas a les cases. Les més habituals són, el got d’aigua; la detinguda trucava a la porta demanant un got d’aigua, ja que per la calor no es troba bé o fins i tot fingia estar embarassada aconseguint guanyar-se així la confiança de la perjudicada i aconseguint entrar al domicili.

Un cop dins se les apanyava per deixar la porta mig oberta, permetent al seu còmplice accedir a l’immoble.

Un altre engany consisteix a fer-se passar per familiar d’una veïna del mateix immoble, prèviament s’informen o aconsegueixen les dades de les bústies telefonet, tot això per fer el seu relat més creïble aconseguint igualment guanyar-se la confiança de la víctima que els franqueja el pas al seu domicili després de comentar-li que no hi ha ningú a la casa del seu parent i demanar esperar a l’immoble de víctima, consumant igualment posteriorment la sostracció dels efectes i els diners.

D’esta forma els investigadors de la Policia Nacional han pogut acreditar la presumpta participació dels detinguts en sis robatoris ocorreguts en domicilis de persones d’edat avançada, totes elles dones que vivien soles, utilitzant els mètodes descrits.

Els arrestats van aconseguir un important botí de diners i joies, en un dels domicilis van sostreure la cartilla del banc deixant el compte de la perjudicada a zero després d’extreure més de 18.000 euros. En tots els domicilis van sostreure gran quantitat de joies, algunes d’elles de gran valor econòmic.

Algunes d’estes joies eren venudes en establiments de compra situats en els voltants dels domicilis de les víctimes poc temps després de la sostracció, sent algunes d’elles recuperades pels investigadors.

Després de la detenció dels presumptes autors dels agents de la Brigada de Policia Judicial van realitzar un registre domiciliari on van localitzar joies i efectes presumptament sostrets relacionats amb els robatoris investigats.

Els detinguts de 25 i 30 anys van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

La investigació continua oberta i s’estan realitzant gestions per intentar localitzar més perjudicats, ja que una altra de les raons per la qual els infractors trien este tipus de víctimes és que en molts casos no arriben a denunciar els fets o en cas que ho facen és molt costós per als perjudicats, a causa de la seua avançada edat, identificar els autors.

 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.