Detenen una parella per robar joies i diners a gent gran en els seus domicilis

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Alacant a una dona i un home de nacionalitat espanyola que presumptament formen part d’un clan familiar especialitzat a sostreure joies i diners a persones d’edat avançada després d’aconseguir entrar en els seus domicilis mitjançant engany. Els policies s’han aclarit sis robatoris i han recuperat part dels diners i els objectes sostrets.

Els arrestats que compta amb més de setanta detencions per fets similars s’havien desplaçat des d’una província propera establint-se en els últims mesos a la ciutat d’Alacant per continuar amb les sostraccions.

La investigació ha estat desenvolupada per agents de Grup de Delinqüència Economia de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria d’Alacant després de rebre diverses denúncies que denotaven un mateix «modus operandi» així com característiques molt similars dels autors.

Segons s’ha pogut comprovar en la investigació, els detinguts no triaven les seues víctimes a l’atzar, sinó després d’una conscienciosa tasca, així esperaven a les rodalies de bancs i supermercats l’eixida de persones d’edat avançada, concretament dones, totes elles nascudes a la dècada dels 30 o anterior i les seguien fins als seus domicilis.

 

La tècnica del got d’aigua o del familiar

 

Un cop allà utilitzaven diverses estratagemes per enganyar les víctimes i aconseguir franquejar el pas a les cases. Les més habituals són, el got d’aigua; la detinguda trucava a la porta demanant un got d’aigua, ja que per la calor no es troba bé o fins i tot fingia estar embarassada aconseguint guanyar-se així la confiança de la perjudicada i aconseguint entrar al domicili.

Un cop dins se les apanyava per deixar la porta mig oberta, permetent al seu còmplice accedir a l’immoble.

Un altre engany consisteix a fer-se passar per familiar d’una veïna del mateix immoble, prèviament s’informen o aconsegueixen les dades de les bústies telefonet, tot això per fer el seu relat més creïble aconseguint igualment guanyar-se la confiança de la víctima que els franqueja el pas al seu domicili després de comentar-li que no hi ha ningú a la casa del seu parent i demanar esperar a l’immoble de víctima, consumant igualment posteriorment la sostracció dels efectes i els diners.

D’esta forma els investigadors de la Policia Nacional han pogut acreditar la presumpta participació dels detinguts en sis robatoris ocorreguts en domicilis de persones d’edat avançada, totes elles dones que vivien soles, utilitzant els mètodes descrits.

Els arrestats van aconseguir un important botí de diners i joies, en un dels domicilis van sostreure la cartilla del banc deixant el compte de la perjudicada a zero després d’extreure més de 18.000 euros. En tots els domicilis van sostreure gran quantitat de joies, algunes d’elles de gran valor econòmic.

Algunes d’estes joies eren venudes en establiments de compra situats en els voltants dels domicilis de les víctimes poc temps després de la sostracció, sent algunes d’elles recuperades pels investigadors.

Després de la detenció dels presumptes autors dels agents de la Brigada de Policia Judicial van realitzar un registre domiciliari on van localitzar joies i efectes presumptament sostrets relacionats amb els robatoris investigats.

Els detinguts de 25 i 30 anys van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

La investigació continua oberta i s’estan realitzant gestions per intentar localitzar més perjudicats, ja que una altra de les raons per la qual els infractors trien este tipus de víctimes és que en molts casos no arriben a denunciar els fets o en cas que ho facen és molt costós per als perjudicats, a causa de la seua avançada edat, identificar els autors.

 

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.