Desmantellen un grup criminal dedicat al robatori en 38 cases de Bétera

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat a un grup criminal implicat en 38 delictes de robatori amb força en diferents cases de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València).

 

Des d’el mes d’agost passat les autoritats es trobaven investigant diferents fets relacionats amb robatoris amb força en domicilis d’este municipi. Per este motiu, l’Institut Armat va iniciar un operatiu amb l’objectiu de poder identificar i detindre als presumptes autors dels robatoris.

 

Els ara detinguts entraven pel garatge en horari nocturn i, mitjançant la manipulació de les portes d’accés perimetrals, accedien i robaven en les cases del municipi de Camp de Túria.

Un dels detinguts és menor d’edat

Davant indicis que estes persones pogueren estar en possessió d’armes de foc es va sol·licitar al Jutjat el registre de les seues cases. En els dos registres duts a terme els agents van confiscar dos armes de foc curtes i set armes curtes simulades, peces de ciclomotors, bicicletes robades i material electrònic.

 

Per tot això es va procedir a la detenció de cinc xics de nacionalitats espanyola i uruguaiana, 4 d’ells d’edats compreses entre els 19 i 24 anys i un d’ells menor d’edat.

 

Estes persones se li atribuïxen els delictes de robatori amb força, furt, atemptat i amenaces a agents de l’autoritat i tinença ilicita d’armes
Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 6 de Llíria.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.