Cau un grup especialitzat en el robatori d’habitatges a Alacant i Múrcia

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Policia Nacional de Múrcia han procedit a la detenció de sis persones, cinc homes i una dona, tots de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de huit delictes de robatori amb força a casa habitada mitjançant escalament, blanqueig de capitals, delicte d’encobriment i pertinença a grup criminal. Dels sis detinguts, tres han ingressat a la presó i tres han quedat en llibertat amb càrrecs.

Repartiment de tasques: uns robaven, uns altres realitzaven labors de vigilància i conducció, i un tercer encobria els béns sostrets per a la seua venda en un establiment de compravenda.

En acció conjunta, els investigadors van poder constatar la presència d’un grup criminal, assentat a la Regió de Múrcia però amb activitat delictiva en aquesta regió i a la província d’Alacant, on van entrar a dos habitatges de Benejúzar i una altra a Catral. Els delinqüents estaven dividits en dues seccions: un nucli operatiu encarregat de realitzar els robatoris amb força en domicili i altres encarregats de donar eixida als objectes sostrets.

Els que es dedicaven a robar tenien funcions ben delimitades. Un d’ells exercia de conductor, realitzava funcions de vigilància i traslladava amb seguretat als autors materials entre els habitatges seleccionats. Altre seleccionava l’immoble objectiu dels robatoris i contribuïa a la vigilància de l’habitatge assaltat, en moltes ocasions amb habitants a l’interior, mentre tercers s’encarregaven d’accedir mitjançant escalament a l’immoble prèviament triat.

 

Aquesta organització comptava amb un empresari que regenta un establiment de compravenda d’or, qui adquiria part del botí obtingut il·lícitament, no registrant aquestes compres en els corresponents llibres subjectes a inspecció.

Tres registres a la ciutat de Múrcia – intervenció de nombrosos efectes

Durant els tres registres duts a terme a Múrcia, s’han intervingut joies i rellotges i instruments utilitzats per a contrastar la puresa de l’or: test per a conéixer la llei de l’or (proporció en pes en què l’or es troba en un aliatge), pedra de toc i àcids de contrast.

A més en l’establiment compravenda d’or s’han intervingut instruments per a fondre el metall, per la qual cosa se sospita que les joies d’il·lícita procedència podrien haver sigut foses en aqueix local per a evitar ser identificades i vinculades a diversos robatoris. També s’ha confiscat un vehicle de lloguer utilitzat per a perpetrar el robatoris i joies de diversa índole i metall. Totes elles estan sent comprovades per a determinar si pogueren provindre d’algun robatori.

L’operació ha sigut desenvolupada per agents de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura (Alacant) i el Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de la Policia Nacional de Múrcia, i han comptat amb el suport de les Àrees d’Investigació de la Guàrdia Civil de Dolores, de Guardamar i del Lloc de Jacarilla.

La mateixa continua oberta i no es descarten noves detencions, així com l’esclariment de nous fets.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.