Cau un grup especialitzat en el robatori d’habitatges a Alacant i Múrcia

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Policia Nacional de Múrcia han procedit a la detenció de sis persones, cinc homes i una dona, tots de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de huit delictes de robatori amb força a casa habitada mitjançant escalament, blanqueig de capitals, delicte d’encobriment i pertinença a grup criminal. Dels sis detinguts, tres han ingressat a la presó i tres han quedat en llibertat amb càrrecs.

Repartiment de tasques: uns robaven, uns altres realitzaven labors de vigilància i conducció, i un tercer encobria els béns sostrets per a la seua venda en un establiment de compravenda.

En acció conjunta, els investigadors van poder constatar la presència d’un grup criminal, assentat a la Regió de Múrcia però amb activitat delictiva en aquesta regió i a la província d’Alacant, on van entrar a dos habitatges de Benejúzar i una altra a Catral. Els delinqüents estaven dividits en dues seccions: un nucli operatiu encarregat de realitzar els robatoris amb força en domicili i altres encarregats de donar eixida als objectes sostrets.

Els que es dedicaven a robar tenien funcions ben delimitades. Un d’ells exercia de conductor, realitzava funcions de vigilància i traslladava amb seguretat als autors materials entre els habitatges seleccionats. Altre seleccionava l’immoble objectiu dels robatoris i contribuïa a la vigilància de l’habitatge assaltat, en moltes ocasions amb habitants a l’interior, mentre tercers s’encarregaven d’accedir mitjançant escalament a l’immoble prèviament triat.

 

Aquesta organització comptava amb un empresari que regenta un establiment de compravenda d’or, qui adquiria part del botí obtingut il·lícitament, no registrant aquestes compres en els corresponents llibres subjectes a inspecció.

Tres registres a la ciutat de Múrcia – intervenció de nombrosos efectes

Durant els tres registres duts a terme a Múrcia, s’han intervingut joies i rellotges i instruments utilitzats per a contrastar la puresa de l’or: test per a conéixer la llei de l’or (proporció en pes en què l’or es troba en un aliatge), pedra de toc i àcids de contrast.

A més en l’establiment compravenda d’or s’han intervingut instruments per a fondre el metall, per la qual cosa se sospita que les joies d’il·lícita procedència podrien haver sigut foses en aqueix local per a evitar ser identificades i vinculades a diversos robatoris. També s’ha confiscat un vehicle de lloguer utilitzat per a perpetrar el robatoris i joies de diversa índole i metall. Totes elles estan sent comprovades per a determinar si pogueren provindre d’algun robatori.

L’operació ha sigut desenvolupada per agents de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura (Alacant) i el Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de la Policia Nacional de Múrcia, i han comptat amb el suport de les Àrees d’Investigació de la Guàrdia Civil de Dolores, de Guardamar i del Lloc de Jacarilla.

La mateixa continua oberta i no es descarten noves detencions, així com l’esclariment de nous fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.