Cau un grup especialitzat en el robatori d’habitatges a Alacant i Múrcia

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Policia Nacional de Múrcia han procedit a la detenció de sis persones, cinc homes i una dona, tots de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de huit delictes de robatori amb força a casa habitada mitjançant escalament, blanqueig de capitals, delicte d’encobriment i pertinença a grup criminal. Dels sis detinguts, tres han ingressat a la presó i tres han quedat en llibertat amb càrrecs.

Repartiment de tasques: uns robaven, uns altres realitzaven labors de vigilància i conducció, i un tercer encobria els béns sostrets per a la seua venda en un establiment de compravenda.

En acció conjunta, els investigadors van poder constatar la presència d’un grup criminal, assentat a la Regió de Múrcia però amb activitat delictiva en aquesta regió i a la província d’Alacant, on van entrar a dos habitatges de Benejúzar i una altra a Catral. Els delinqüents estaven dividits en dues seccions: un nucli operatiu encarregat de realitzar els robatoris amb força en domicili i altres encarregats de donar eixida als objectes sostrets.

Els que es dedicaven a robar tenien funcions ben delimitades. Un d’ells exercia de conductor, realitzava funcions de vigilància i traslladava amb seguretat als autors materials entre els habitatges seleccionats. Altre seleccionava l’immoble objectiu dels robatoris i contribuïa a la vigilància de l’habitatge assaltat, en moltes ocasions amb habitants a l’interior, mentre tercers s’encarregaven d’accedir mitjançant escalament a l’immoble prèviament triat.

 

Aquesta organització comptava amb un empresari que regenta un establiment de compravenda d’or, qui adquiria part del botí obtingut il·lícitament, no registrant aquestes compres en els corresponents llibres subjectes a inspecció.

Tres registres a la ciutat de Múrcia – intervenció de nombrosos efectes

Durant els tres registres duts a terme a Múrcia, s’han intervingut joies i rellotges i instruments utilitzats per a contrastar la puresa de l’or: test per a conéixer la llei de l’or (proporció en pes en què l’or es troba en un aliatge), pedra de toc i àcids de contrast.

A més en l’establiment compravenda d’or s’han intervingut instruments per a fondre el metall, per la qual cosa se sospita que les joies d’il·lícita procedència podrien haver sigut foses en aqueix local per a evitar ser identificades i vinculades a diversos robatoris. També s’ha confiscat un vehicle de lloguer utilitzat per a perpetrar el robatoris i joies de diversa índole i metall. Totes elles estan sent comprovades per a determinar si pogueren provindre d’algun robatori.

L’operació ha sigut desenvolupada per agents de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura (Alacant) i el Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de la Policia Nacional de Múrcia, i han comptat amb el suport de les Àrees d’Investigació de la Guàrdia Civil de Dolores, de Guardamar i del Lloc de Jacarilla.

La mateixa continua oberta i no es descarten noves detencions, així com l’esclariment de nous fets.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.