Cau un grup especialitzat en el robatori d’habitatges a Alacant i Múrcia

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Policia Nacional de Múrcia han procedit a la detenció de sis persones, cinc homes i una dona, tots de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de huit delictes de robatori amb força a casa habitada mitjançant escalament, blanqueig de capitals, delicte d’encobriment i pertinença a grup criminal. Dels sis detinguts, tres han ingressat a la presó i tres han quedat en llibertat amb càrrecs.

Repartiment de tasques: uns robaven, uns altres realitzaven labors de vigilància i conducció, i un tercer encobria els béns sostrets per a la seua venda en un establiment de compravenda.

En acció conjunta, els investigadors van poder constatar la presència d’un grup criminal, assentat a la Regió de Múrcia però amb activitat delictiva en aquesta regió i a la província d’Alacant, on van entrar a dos habitatges de Benejúzar i una altra a Catral. Els delinqüents estaven dividits en dues seccions: un nucli operatiu encarregat de realitzar els robatoris amb força en domicili i altres encarregats de donar eixida als objectes sostrets.

Els que es dedicaven a robar tenien funcions ben delimitades. Un d’ells exercia de conductor, realitzava funcions de vigilància i traslladava amb seguretat als autors materials entre els habitatges seleccionats. Altre seleccionava l’immoble objectiu dels robatoris i contribuïa a la vigilància de l’habitatge assaltat, en moltes ocasions amb habitants a l’interior, mentre tercers s’encarregaven d’accedir mitjançant escalament a l’immoble prèviament triat.

 

Aquesta organització comptava amb un empresari que regenta un establiment de compravenda d’or, qui adquiria part del botí obtingut il·lícitament, no registrant aquestes compres en els corresponents llibres subjectes a inspecció.

Tres registres a la ciutat de Múrcia – intervenció de nombrosos efectes

Durant els tres registres duts a terme a Múrcia, s’han intervingut joies i rellotges i instruments utilitzats per a contrastar la puresa de l’or: test per a conéixer la llei de l’or (proporció en pes en què l’or es troba en un aliatge), pedra de toc i àcids de contrast.

A més en l’establiment compravenda d’or s’han intervingut instruments per a fondre el metall, per la qual cosa se sospita que les joies d’il·lícita procedència podrien haver sigut foses en aqueix local per a evitar ser identificades i vinculades a diversos robatoris. També s’ha confiscat un vehicle de lloguer utilitzat per a perpetrar el robatoris i joies de diversa índole i metall. Totes elles estan sent comprovades per a determinar si pogueren provindre d’algun robatori.

L’operació ha sigut desenvolupada per agents de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura (Alacant) i el Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de la Policia Nacional de Múrcia, i han comptat amb el suport de les Àrees d’Investigació de la Guàrdia Civil de Dolores, de Guardamar i del Lloc de Jacarilla.

La mateixa continua oberta i no es descarten noves detencions, així com l’esclariment de nous fets.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.