Cau un grup especialitzat en el robatori d’habitatges a Alacant i Múrcia

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant i de la Policia Nacional de Múrcia han procedit a la detenció de sis persones, cinc homes i una dona, tots de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de huit delictes de robatori amb força a casa habitada mitjançant escalament, blanqueig de capitals, delicte d’encobriment i pertinença a grup criminal. Dels sis detinguts, tres han ingressat a la presó i tres han quedat en llibertat amb càrrecs.

Repartiment de tasques: uns robaven, uns altres realitzaven labors de vigilància i conducció, i un tercer encobria els béns sostrets per a la seua venda en un establiment de compravenda.

En acció conjunta, els investigadors van poder constatar la presència d’un grup criminal, assentat a la Regió de Múrcia però amb activitat delictiva en aquesta regió i a la província d’Alacant, on van entrar a dos habitatges de Benejúzar i una altra a Catral. Els delinqüents estaven dividits en dues seccions: un nucli operatiu encarregat de realitzar els robatoris amb força en domicili i altres encarregats de donar eixida als objectes sostrets.

Els que es dedicaven a robar tenien funcions ben delimitades. Un d’ells exercia de conductor, realitzava funcions de vigilància i traslladava amb seguretat als autors materials entre els habitatges seleccionats. Altre seleccionava l’immoble objectiu dels robatoris i contribuïa a la vigilància de l’habitatge assaltat, en moltes ocasions amb habitants a l’interior, mentre tercers s’encarregaven d’accedir mitjançant escalament a l’immoble prèviament triat.

 

Aquesta organització comptava amb un empresari que regenta un establiment de compravenda d’or, qui adquiria part del botí obtingut il·lícitament, no registrant aquestes compres en els corresponents llibres subjectes a inspecció.

Tres registres a la ciutat de Múrcia – intervenció de nombrosos efectes

Durant els tres registres duts a terme a Múrcia, s’han intervingut joies i rellotges i instruments utilitzats per a contrastar la puresa de l’or: test per a conéixer la llei de l’or (proporció en pes en què l’or es troba en un aliatge), pedra de toc i àcids de contrast.

A més en l’establiment compravenda d’or s’han intervingut instruments per a fondre el metall, per la qual cosa se sospita que les joies d’il·lícita procedència podrien haver sigut foses en aqueix local per a evitar ser identificades i vinculades a diversos robatoris. També s’ha confiscat un vehicle de lloguer utilitzat per a perpetrar el robatoris i joies de diversa índole i metall. Totes elles estan sent comprovades per a determinar si pogueren provindre d’algun robatori.

L’operació ha sigut desenvolupada per agents de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura (Alacant) i el Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de la Policia Nacional de Múrcia, i han comptat amb el suport de les Àrees d’Investigació de la Guàrdia Civil de Dolores, de Guardamar i del Lloc de Jacarilla.

La mateixa continua oberta i no es descarten noves detencions, així com l’esclariment de nous fets.

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.