Una xicoteta heroïna: així ha salvat una xiqueta als seus pares d’un incendi

 

Ha ocorregut durant la matinada d’aquest dimecres en un pis de la plaça de s’Abeurador, a Santa Margalida, Mallorca, on un incendi ha arrasat per complet un pis. Per sort, el matrimoni i la xiqueta que residien en ell han eixit il·lesos del sinistre i tot gràcies a la xicoteta que, amb solament cinc anyets d’edat, ha actuat com una autèntica heroïna!

Com va salvar la xiqueta als seus papàs?

 

Tota la família estava dormint quan es va iniciar l’incendi en el pis, perquè va ocórrer de matinada, concretament a les quatre i mitja. Casualitat o instint, per sort la xiqueta es va revelar durant la nit i aqueix simple gest va ser el que va salvar a tota la família!

En despertar, la xiqueta va descobrir el foc i va anar immediatament a avisar als seus pares. Gràcies al despertar nocturn de la xicoteta i la rapidesa amb la qual va alertar a la seua mamà i al seu papà, tots van poder eixir a l’exterior sense patir cap mal!

 

Els avis residien en la planta de baix

 

L’edifici afectat era de tres plantes i l’incendi va tindre lloc en el segon pis. En veure el que ocorria, la família va ser a la cerca i ajuda dels avis de la xicoteta, que viuen en el primer pis. Tots van poder eixir sans i estalvis de l’edifici, perquè la tercera planta estava buida. L’única persona que va necessitar assistència mèdica, a causa d’una crisi d’ansietat, va ser l’àvia de la xiqueta, que ara ja es troba bé.

Al lloc es van desplaçar amb urgència dotacions de la Policia Local de Santa Margalida i Bombers de Mallorca dels parcs de Manacor i Inca. Pel que sembla, hi havia una gran càrrega de foc en el pis, perquè en el seu interior els bombers es van trobar amb una gran quantitat de fullets i revistes, que van servir de combustible al foc.

Els treballs d’extinció van ser molt laboriosos i l’incendi no va quedar definitivament extingit fins a les huit del matí. Els bombers van tornar durant el matí per a revisar l’interior i evitar que es produïra algun rebrot.

Encara que lamentablement el pis de la família va quedar totalment arrasat i inhabitable, per sort cap d’ells va resultar ferit gràcies a l’actuació heroica de la xiqueta. Sens dubte, una autèntica gesta que la xicoteta i tota la seua família recordaran tota la vida!

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.