Sancionen a una dona per saltar-se la quarantena després de fer-se la PCR en Albal

 

Una dona ha sigut sancionada en el municipi d’Albal, en la comarca de l’Horta (València), per no guardar la preceptiva quarantena i continuar anant a treballar mentres esperava el resultat de la prova PCR, que va resultar finalment positiva.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer l’alcalde, Ramón Marí, que ha gravat un vídeo per a traslladar la seua preocupació davant dels brots que han aparegut en la població en els últims dies i demanar als veïns responsabilitat perquè «el virus no se n’ha anat».

 

«Vull explicar-vos un fet greu que s’ha donat en el nostre poble -relata-. La setmana passada una veïna va acudir al centre de salut amb símptomes de coronavirus, li van fer la prova PCR i se’n va anar a sa casa. Fins a l’obtenció dels resultats, els sanitaris li van advertir que havia de guardar quarantena, cosa que va assumir signant el document de Sanitat».

 

La multa està entre els 3.000 i els 600.000 euros

No obstant això, continua el primer edil, la dona «va fer cas omís i ha estat acudint a treballar normalment i el dia 21 el centre sanitari va intentar comunicar-li el resultat positiu però no estava en casa». Davant d’este fet, la Policia Local va ser advertida i va anar a sa casa, a on estava amb la seua filla, però no amb el seu home , que havia eixit a comprar.

 

«La nostra resposta ha sigut contundent i hem sancionat a la dona, a demés d’advertir a les persones que han pogut estar en contacte amb esta família. Esta actitud irresponsable que atempta contra la salut pública, contra la salut de tots, comporta una multa exemplaritzant que oscil·larà entre els 3.000 i els 600.000 euros», ha recalcat.

 

Segons ha incidit Ramón Marí, en Albal estan sent «molt durs amb les persones que incomplixen les normes sanitàries». La Policia Local està vetlant per l’ús de la mascareta, s’ha tornat a prohibir l’entrada de familiars a la residència municipal de majors «amb tota la pena del món», s’ha continuat amb la desinfecció del municipi amb maquinària pròpia i personal municipal i es dotarà a tots els col·legis de gel i termòmetres.

Últimes notícies

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.