Sancionen a una dona per saltar-se la quarantena després de fer-se la PCR en Albal

 

Una dona ha sigut sancionada en el municipi d’Albal, en la comarca de l’Horta (València), per no guardar la preceptiva quarantena i continuar anant a treballar mentres esperava el resultat de la prova PCR, que va resultar finalment positiva.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer l’alcalde, Ramón Marí, que ha gravat un vídeo per a traslladar la seua preocupació davant dels brots que han aparegut en la població en els últims dies i demanar als veïns responsabilitat perquè «el virus no se n’ha anat».

 

«Vull explicar-vos un fet greu que s’ha donat en el nostre poble -relata-. La setmana passada una veïna va acudir al centre de salut amb símptomes de coronavirus, li van fer la prova PCR i se’n va anar a sa casa. Fins a l’obtenció dels resultats, els sanitaris li van advertir que havia de guardar quarantena, cosa que va assumir signant el document de Sanitat».

 

La multa està entre els 3.000 i els 600.000 euros

No obstant això, continua el primer edil, la dona «va fer cas omís i ha estat acudint a treballar normalment i el dia 21 el centre sanitari va intentar comunicar-li el resultat positiu però no estava en casa». Davant d’este fet, la Policia Local va ser advertida i va anar a sa casa, a on estava amb la seua filla, però no amb el seu home , que havia eixit a comprar.

 

«La nostra resposta ha sigut contundent i hem sancionat a la dona, a demés d’advertir a les persones que han pogut estar en contacte amb esta família. Esta actitud irresponsable que atempta contra la salut pública, contra la salut de tots, comporta una multa exemplaritzant que oscil·larà entre els 3.000 i els 600.000 euros», ha recalcat.

 

Segons ha incidit Ramón Marí, en Albal estan sent «molt durs amb les persones que incomplixen les normes sanitàries». La Policia Local està vetlant per l’ús de la mascareta, s’ha tornat a prohibir l’entrada de familiars a la residència municipal de majors «amb tota la pena del món», s’ha continuat amb la desinfecció del municipi amb maquinària pròpia i personal municipal i es dotarà a tots els col·legis de gel i termòmetres.

Últimes notícies

Dos hòmens investigats per fingir robatoris violents a Vinaròs i Almassora

La Guàrdia Civil ha investigat dos hòmens a Vinaròs i Almassora per suposats delictes de simulació després de denunciar robatoris inexistents. Els agents han comprovat que un dels robatoris mai va passar i que, en l’altre cas, la cartera simplement s’havia perdut.

Les derrotes de Villarreal C i Torrent estrenyen la zona alta en Tercera Federació

Les primeres derrotes de Villarreal C i Torrent han deixat la Vall de Uxó com a nou líder en solitari de la Tercera Federació, en una quarta jornada marcada per resultats estrets i repartiment de punts. Ontinyent 1931 i Eldense B confirmen el bon moment amb victòries sòlides.

Investigen a Benidorm l’assassinat d’una dona com a possible crim masclista

Una dona ha sigut assassinada amb arma blanca a Benidorm i la Policia Nacional investiga el cas com un possible crim masclista, mentres la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género arreplega dades.

Les universitats espanyoles preparen el primer llibre blanc sobre l’ús de la IA

La CRUE està elaborant el primer llibre blanc sobre intel·ligència artificial en la universitat per a orientar el seu ús i abaratir l’accés a aquestes plataformes, amb la UPV en un paper clau.

Així serà l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat d’esta legislatura

Les Corts Valencianes enceten dilluns l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat de la legislatura, amb el primer discurs de Juanfran Pérez Llorca en este format. El ple s’allargarà fins dimecres, quan es votaran les propostes dels grups.

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.

Pradas i Mompó tornen al Congrés per la investigació de la DANA a València

Salomé Pradas i Vicente Mompó compareixeran este dilluns per segona vegada davant la comissió del Congrés que investiga la DANA del 29 d’octubre de 2024, que va causar 232 morts a València. Les declaracions arriben després de la nova compareixença de Carlos Mazón i en plena investigació judicial.

Cel nubolós i ruixats de vesprada en l’interior de València i Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dilluns de cel nuvolós, descens lleu de les màximes i ruixats amb tronada, més intensos a l’interior de València i Castelló. Dimarts l’oratge continuarà inestable, tot i que amb tendència a millorar al matí.