Sancionen a una dona per saltar-se la quarantena després de fer-se la PCR en Albal

 

Una dona ha sigut sancionada en el municipi d’Albal, en la comarca de l’Horta (València), per no guardar la preceptiva quarantena i continuar anant a treballar mentres esperava el resultat de la prova PCR, que va resultar finalment positiva.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer l’alcalde, Ramón Marí, que ha gravat un vídeo per a traslladar la seua preocupació davant dels brots que han aparegut en la població en els últims dies i demanar als veïns responsabilitat perquè «el virus no se n’ha anat».

 

«Vull explicar-vos un fet greu que s’ha donat en el nostre poble -relata-. La setmana passada una veïna va acudir al centre de salut amb símptomes de coronavirus, li van fer la prova PCR i se’n va anar a sa casa. Fins a l’obtenció dels resultats, els sanitaris li van advertir que havia de guardar quarantena, cosa que va assumir signant el document de Sanitat».

 

La multa està entre els 3.000 i els 600.000 euros

No obstant això, continua el primer edil, la dona «va fer cas omís i ha estat acudint a treballar normalment i el dia 21 el centre sanitari va intentar comunicar-li el resultat positiu però no estava en casa». Davant d’este fet, la Policia Local va ser advertida i va anar a sa casa, a on estava amb la seua filla, però no amb el seu home , que havia eixit a comprar.

 

«La nostra resposta ha sigut contundent i hem sancionat a la dona, a demés d’advertir a les persones que han pogut estar en contacte amb esta família. Esta actitud irresponsable que atempta contra la salut pública, contra la salut de tots, comporta una multa exemplaritzant que oscil·larà entre els 3.000 i els 600.000 euros», ha recalcat.

 

Segons ha incidit Ramón Marí, en Albal estan sent «molt durs amb les persones que incomplixen les normes sanitàries». La Policia Local està vetlant per l’ús de la mascareta, s’ha tornat a prohibir l’entrada de familiars a la residència municipal de majors «amb tota la pena del món», s’ha continuat amb la desinfecció del municipi amb maquinària pròpia i personal municipal i es dotarà a tots els col·legis de gel i termòmetres.

Últimes notícies

Salven cinc treballadors i 3.300 porcs en un incendi en una granja de Benaguasil

Cinc treballadors i uns 3.300 porcs han sigut rescatats sans i estalvis d’una explotació porcina de Benaguasil després d’un incendi que va generar una gran columna de fum però sense causar danys personals ni la mort d’animals.

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.

Oratge estable i nits un poc més suaus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta la setmana amb cel poc nuvolós, nits lleugerament més suaus, màximes quasi sense canvis i vent fluix variable, segons Aemet. Dimarts es mantindrà l’estabilitat, amb alguns bancs de boira matiners a l’interior i temperatures semblants.

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.