Sancionen a una dona per saltar-se la quarantena després de fer-se la PCR en Albal

 

Una dona ha sigut sancionada en el municipi d’Albal, en la comarca de l’Horta (València), per no guardar la preceptiva quarantena i continuar anant a treballar mentres esperava el resultat de la prova PCR, que va resultar finalment positiva.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer l’alcalde, Ramón Marí, que ha gravat un vídeo per a traslladar la seua preocupació davant dels brots que han aparegut en la població en els últims dies i demanar als veïns responsabilitat perquè «el virus no se n’ha anat».

 

«Vull explicar-vos un fet greu que s’ha donat en el nostre poble -relata-. La setmana passada una veïna va acudir al centre de salut amb símptomes de coronavirus, li van fer la prova PCR i se’n va anar a sa casa. Fins a l’obtenció dels resultats, els sanitaris li van advertir que havia de guardar quarantena, cosa que va assumir signant el document de Sanitat».

 

La multa està entre els 3.000 i els 600.000 euros

No obstant això, continua el primer edil, la dona «va fer cas omís i ha estat acudint a treballar normalment i el dia 21 el centre sanitari va intentar comunicar-li el resultat positiu però no estava en casa». Davant d’este fet, la Policia Local va ser advertida i va anar a sa casa, a on estava amb la seua filla, però no amb el seu home , que havia eixit a comprar.

 

«La nostra resposta ha sigut contundent i hem sancionat a la dona, a demés d’advertir a les persones que han pogut estar en contacte amb esta família. Esta actitud irresponsable que atempta contra la salut pública, contra la salut de tots, comporta una multa exemplaritzant que oscil·larà entre els 3.000 i els 600.000 euros», ha recalcat.

 

Segons ha incidit Ramón Marí, en Albal estan sent «molt durs amb les persones que incomplixen les normes sanitàries». La Policia Local està vetlant per l’ús de la mascareta, s’ha tornat a prohibir l’entrada de familiars a la residència municipal de majors «amb tota la pena del món», s’ha continuat amb la desinfecció del municipi amb maquinària pròpia i personal municipal i es dotarà a tots els col·legis de gel i termòmetres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.