15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sanitat demana que no es consumisca el conegut xoriço extrafort de la marca Auchan per una alerta alimentària

S’ha detectat contaminació per listèria en un dels lots del producte xoriço extrafort de càrnia Palacios, comercialitzat a França baix la marca Auchan (Alcampo). És per això que Sanitat demana que no es consuma este conegut xoriço en tractar-se d’una alerta alimentària.

Concretament, es tracta del lot Xoriço extra fort de marca Auchan en format de 225g, lot 143303 amb data de caducitat 14/09/2021 i EAN : 3596710379415.

Després de l’alarma ja s’ha retirat

Una vegada s’ha donat l’alarma comunicada a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), s’ha retirat el producte afectat, segons informen agències.

Gran demanda d’este xoriço

El Consorci del Xoriço Espanyol ha incrementat en un 20% les seues exportacions durant el primer trimestre de 2021, fins a etiquetar més de 935.000 quilos de xoriço baix el segell del ‘Spanish Xoriço’, segons ha informat en un comunicat.

En concret, el Consorci ha destacat que el mes de març s’ha batut a més el rècord mensual d’etiquetatge amb un total de 368.484 quilos de xoriço.

Durant este període, el Regne Unit, França i Alemanya continuen sent els principals mercats d’exportació per al Consorci, concentrant en ells més del 80% del segellament, mentre que fora d’Europa destaquen el Canadà i Colòmbia, mentre que s’han représ les vendes als Estats Units després d’un 2020, en el qual no es va comercialitzar xoriço del Consorci.

En l’àmbit sectorial, també s’aprecia una tendència de creixement en les vendes en l’exterior d’embotits curats, sector d’exportació en el qual s’emmarca el xoriço i que ha crescut entorn del 10% en el primer trimestre de 2021, superant les 14.700 tones per un valor pròxim als 105 milions d’euros exportats.

Per mercats, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya són on més s’han incrementat les exportacions d’embotits curats en este període, mentre on més es ressenten són Portugal i el Regne Unit.

Què han de fer els qui tenen este xoriço a casa?

Els responsables de Auchan han explicat que els qui tenen este xoriço a casa no el consumisquen i el retornen al supermercat.

En el cas que s’haja consumit, i les persones tinguen alguns símptomes com ara febre al costat de mal de cap, han d’anar urgències i comentar el succeït.

La listeriosi pot agreujar-se en determinats grups de població com embarassades, persones immunodeprimides i en les persones de tercera edat, per la qual cosa han de tenir major atenció davant este tema.

Què és la listeriosi?

La listeriosi és una infecció greu generalment causada pel consum d’aliments contaminats amb el bacteri Listeria monocytogenes. S’estima que 1600 persones contreuen la listeriosi cada any i que aproximadament 260 moren per la malaltia.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.