Anuncios

Sanitat demana que no es consumisca el conegut xoriço extrafort de la marca Auchan per una alerta alimentària

S’ha detectat contaminació per listèria en un dels lots del producte xoriço extrafort de càrnia Palacios, comercialitzat a França baix la marca Auchan (Alcampo). És per això que Sanitat demana que no es consuma este conegut xoriço en tractar-se d’una alerta alimentària.

Concretament, es tracta del lot Xoriço extra fort de marca Auchan en format de 225g, lot 143303 amb data de caducitat 14/09/2021 i EAN : 3596710379415.

Anuncios

Després de l’alarma ja s’ha retirat

Una vegada s’ha donat l’alarma comunicada a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), s’ha retirat el producte afectat, segons informen agències.

Gran demanda d’este xoriço

El Consorci del Xoriço Espanyol ha incrementat en un 20% les seues exportacions durant el primer trimestre de 2021, fins a etiquetar més de 935.000 quilos de xoriço baix el segell del ‘Spanish Xoriço’, segons ha informat en un comunicat.

En concret, el Consorci ha destacat que el mes de març s’ha batut a més el rècord mensual d’etiquetatge amb un total de 368.484 quilos de xoriço.

Durant este període, el Regne Unit, França i Alemanya continuen sent els principals mercats d’exportació per al Consorci, concentrant en ells més del 80% del segellament, mentre que fora d’Europa destaquen el Canadà i Colòmbia, mentre que s’han représ les vendes als Estats Units després d’un 2020, en el qual no es va comercialitzar xoriço del Consorci.

En l’àmbit sectorial, també s’aprecia una tendència de creixement en les vendes en l’exterior d’embotits curats, sector d’exportació en el qual s’emmarca el xoriço i que ha crescut entorn del 10% en el primer trimestre de 2021, superant les 14.700 tones per un valor pròxim als 105 milions d’euros exportats.

Per mercats, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya són on més s’han incrementat les exportacions d’embotits curats en este període, mentre on més es ressenten són Portugal i el Regne Unit.

Què han de fer els qui tenen este xoriço a casa?

Els responsables de Auchan han explicat que els qui tenen este xoriço a casa no el consumisquen i el retornen al supermercat.

En el cas que s’haja consumit, i les persones tinguen alguns símptomes com ara febre al costat de mal de cap, han d’anar urgències i comentar el succeït.

La listeriosi pot agreujar-se en determinats grups de població com embarassades, persones immunodeprimides i en les persones de tercera edat, per la qual cosa han de tenir major atenció davant este tema.

Què és la listeriosi?

La listeriosi és una infecció greu generalment causada pel consum d’aliments contaminats amb el bacteri Listeria monocytogenes. S’estima que 1600 persones contreuen la listeriosi cada any i que aproximadament 260 moren per la malaltia.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios