Sanitat demana que no es consumisca el conegut xoriço extrafort de la marca Auchan per una alerta alimentària

S’ha detectat contaminació per listèria en un dels lots del producte xoriço extrafort de càrnia Palacios, comercialitzat a França baix la marca Auchan (Alcampo). És per això que Sanitat demana que no es consuma este conegut xoriço en tractar-se d’una alerta alimentària.

Concretament, es tracta del lot Xoriço extra fort de marca Auchan en format de 225g, lot 143303 amb data de caducitat 14/09/2021 i EAN : 3596710379415.

Després de l’alarma ja s’ha retirat

Una vegada s’ha donat l’alarma comunicada a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), s’ha retirat el producte afectat, segons informen agències.

Gran demanda d’este xoriço

El Consorci del Xoriço Espanyol ha incrementat en un 20% les seues exportacions durant el primer trimestre de 2021, fins a etiquetar més de 935.000 quilos de xoriço baix el segell del ‘Spanish Xoriço’, segons ha informat en un comunicat.

En concret, el Consorci ha destacat que el mes de març s’ha batut a més el rècord mensual d’etiquetatge amb un total de 368.484 quilos de xoriço.

Durant este període, el Regne Unit, França i Alemanya continuen sent els principals mercats d’exportació per al Consorci, concentrant en ells més del 80% del segellament, mentre que fora d’Europa destaquen el Canadà i Colòmbia, mentre que s’han représ les vendes als Estats Units després d’un 2020, en el qual no es va comercialitzar xoriço del Consorci.

En l’àmbit sectorial, també s’aprecia una tendència de creixement en les vendes en l’exterior d’embotits curats, sector d’exportació en el qual s’emmarca el xoriço i que ha crescut entorn del 10% en el primer trimestre de 2021, superant les 14.700 tones per un valor pròxim als 105 milions d’euros exportats.

Per mercats, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya són on més s’han incrementat les exportacions d’embotits curats en este període, mentre on més es ressenten són Portugal i el Regne Unit.

Què han de fer els qui tenen este xoriço a casa?

Els responsables de Auchan han explicat que els qui tenen este xoriço a casa no el consumisquen i el retornen al supermercat.

En el cas que s’haja consumit, i les persones tinguen alguns símptomes com ara febre al costat de mal de cap, han d’anar urgències i comentar el succeït.

La listeriosi pot agreujar-se en determinats grups de població com embarassades, persones immunodeprimides i en les persones de tercera edat, per la qual cosa han de tenir major atenció davant este tema.

Què és la listeriosi?

La listeriosi és una infecció greu generalment causada pel consum d’aliments contaminats amb el bacteri Listeria monocytogenes. S’estima que 1600 persones contreuen la listeriosi cada any i que aproximadament 260 moren per la malaltia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.