Sanitat demana que no es consumisca el conegut xoriço extrafort de la marca Auchan per una alerta alimentària

S’ha detectat contaminació per listèria en un dels lots del producte xoriço extrafort de càrnia Palacios, comercialitzat a França baix la marca Auchan (Alcampo). És per això que Sanitat demana que no es consuma este conegut xoriço en tractar-se d’una alerta alimentària.

Concretament, es tracta del lot Xoriço extra fort de marca Auchan en format de 225g, lot 143303 amb data de caducitat 14/09/2021 i EAN : 3596710379415.

Després de l’alarma ja s’ha retirat

Una vegada s’ha donat l’alarma comunicada a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), s’ha retirat el producte afectat, segons informen agències.

Gran demanda d’este xoriço

El Consorci del Xoriço Espanyol ha incrementat en un 20% les seues exportacions durant el primer trimestre de 2021, fins a etiquetar més de 935.000 quilos de xoriço baix el segell del ‘Spanish Xoriço’, segons ha informat en un comunicat.

En concret, el Consorci ha destacat que el mes de març s’ha batut a més el rècord mensual d’etiquetatge amb un total de 368.484 quilos de xoriço.

Durant este període, el Regne Unit, França i Alemanya continuen sent els principals mercats d’exportació per al Consorci, concentrant en ells més del 80% del segellament, mentre que fora d’Europa destaquen el Canadà i Colòmbia, mentre que s’han représ les vendes als Estats Units després d’un 2020, en el qual no es va comercialitzar xoriço del Consorci.

En l’àmbit sectorial, també s’aprecia una tendència de creixement en les vendes en l’exterior d’embotits curats, sector d’exportació en el qual s’emmarca el xoriço i que ha crescut entorn del 10% en el primer trimestre de 2021, superant les 14.700 tones per un valor pròxim als 105 milions d’euros exportats.

Per mercats, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya són on més s’han incrementat les exportacions d’embotits curats en este període, mentre on més es ressenten són Portugal i el Regne Unit.

Què han de fer els qui tenen este xoriço a casa?

Els responsables de Auchan han explicat que els qui tenen este xoriço a casa no el consumisquen i el retornen al supermercat.

En el cas que s’haja consumit, i les persones tinguen alguns símptomes com ara febre al costat de mal de cap, han d’anar urgències i comentar el succeït.

La listeriosi pot agreujar-se en determinats grups de població com embarassades, persones immunodeprimides i en les persones de tercera edat, per la qual cosa han de tenir major atenció davant este tema.

Què és la listeriosi?

La listeriosi és una infecció greu generalment causada pel consum d’aliments contaminats amb el bacteri Listeria monocytogenes. S’estima que 1600 persones contreuen la listeriosi cada any i que aproximadament 260 moren per la malaltia.

Últimes notícies

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.
FILMOTECA D'ESTIU