Sanitat demana que no es consumisca el conegut xoriço extrafort de la marca Auchan per una alerta alimentària

S’ha detectat contaminació per listèria en un dels lots del producte xoriço extrafort de càrnia Palacios, comercialitzat a França baix la marca Auchan (Alcampo). És per això que Sanitat demana que no es consuma este conegut xoriço en tractar-se d’una alerta alimentària.

Concretament, es tracta del lot Xoriço extra fort de marca Auchan en format de 225g, lot 143303 amb data de caducitat 14/09/2021 i EAN : 3596710379415.

Després de l’alarma ja s’ha retirat

Una vegada s’ha donat l’alarma comunicada a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF), s’ha retirat el producte afectat, segons informen agències.

Gran demanda d’este xoriço

El Consorci del Xoriço Espanyol ha incrementat en un 20% les seues exportacions durant el primer trimestre de 2021, fins a etiquetar més de 935.000 quilos de xoriço baix el segell del ‘Spanish Xoriço’, segons ha informat en un comunicat.

En concret, el Consorci ha destacat que el mes de març s’ha batut a més el rècord mensual d’etiquetatge amb un total de 368.484 quilos de xoriço.

Durant este període, el Regne Unit, França i Alemanya continuen sent els principals mercats d’exportació per al Consorci, concentrant en ells més del 80% del segellament, mentre que fora d’Europa destaquen el Canadà i Colòmbia, mentre que s’han représ les vendes als Estats Units després d’un 2020, en el qual no es va comercialitzar xoriço del Consorci.

En l’àmbit sectorial, també s’aprecia una tendència de creixement en les vendes en l’exterior d’embotits curats, sector d’exportació en el qual s’emmarca el xoriço i que ha crescut entorn del 10% en el primer trimestre de 2021, superant les 14.700 tones per un valor pròxim als 105 milions d’euros exportats.

Per mercats, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya són on més s’han incrementat les exportacions d’embotits curats en este període, mentre on més es ressenten són Portugal i el Regne Unit.

Què han de fer els qui tenen este xoriço a casa?

Els responsables de Auchan han explicat que els qui tenen este xoriço a casa no el consumisquen i el retornen al supermercat.

En el cas que s’haja consumit, i les persones tinguen alguns símptomes com ara febre al costat de mal de cap, han d’anar urgències i comentar el succeït.

La listeriosi pot agreujar-se en determinats grups de població com embarassades, persones immunodeprimides i en les persones de tercera edat, per la qual cosa han de tenir major atenció davant este tema.

Què és la listeriosi?

La listeriosi és una infecció greu generalment causada pel consum d’aliments contaminats amb el bacteri Listeria monocytogenes. S’estima que 1600 persones contreuen la listeriosi cada any i que aproximadament 260 moren per la malaltia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.