Sanitat nega que existisca una plaga de mosquits a Castelló

Els mosquits han fet un repunt després de l'últim episodi de gota freda, sobretot a Castelló. Veïns de localitats com Nules, Borriana, Moncofa o Betxí qualifiquen d'insostenible la situació i porten setmanes advertint d'aquest repunt de l'afluència de mosquits no sols en zones de marjal sinó en camps i altres punts de les localitats. A pesar de les mesures preses entre els veïns representant polítics, agricultors, i altres col·lectius demanen mesures més contundents a Sanitat. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' la Conselleria de Sanitat s'ha mostrat tallant respecte a aquesta problemàtica i ha negat que tal presència massiva d'insectes existisca. Ha afirmat també que, si bé és cert que s'han succeït pluges en els últims dies, donades les temperatures actuals, els mosquits existents no constituïxen una plaga. Per altra banda, la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic atribuïx al departament de Salut Pública qualsevol intervenció en referència a frenar el pas d'aquestos insectes.

Per la seua banda, agricultors denuncien que, recentment en les seues tasques de recol·lecció en eixir als camps i horts, l'afluència de mosquits era tan gran que molts collidors de la comarca han hagut de tornar a sa casa sense poder treballar al sofrir múltiples picadures. Segons sembla, de manera freqüent, els agricultors troben grans núvols de mosquits en les zones dels seus camps i els dificulta la seua tasca. A més, estos insectes també freqüenten en gran nombre l'interior dels magatzems de les cooperatives.

Destaquen la poca actuació dels grups municipals respecte a aquesta plaga, i al mateix temps demanen a Ximo Puig que actue i que la Generalitat prenga el control d'aquest problema sanitari i econòmic, ja que des dels ajuntaments no s'està actuant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.