Anuncios

Sanitat nega que existisca una plaga de mosquits a Castelló

Els mosquits han fet un repunt després de l'últim episodi de gota freda, sobretot a Castelló. Veïns de localitats com Nules, Borriana, Moncofa o Betxí qualifiquen d'insostenible la situació i porten setmanes advertint d'aquest repunt de l'afluència de mosquits no sols en zones de marjal sinó en camps i altres punts de les localitats. A pesar de les mesures preses entre els veïns representant polítics, agricultors, i altres col·lectius demanen mesures més contundents a Sanitat. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' la Conselleria de Sanitat s'ha mostrat tallant respecte a aquesta problemàtica i ha negat que tal presència massiva d'insectes existisca. Ha afirmat també que, si bé és cert que s'han succeït pluges en els últims dies, donades les temperatures actuals, els mosquits existents no constituïxen una plaga. Per altra banda, la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic atribuïx al departament de Salut Pública qualsevol intervenció en referència a frenar el pas d'aquestos insectes.

Per la seua banda, agricultors denuncien que, recentment en les seues tasques de recol·lecció en eixir als camps i horts, l'afluència de mosquits era tan gran que molts collidors de la comarca han hagut de tornar a sa casa sense poder treballar al sofrir múltiples picadures. Segons sembla, de manera freqüent, els agricultors troben grans núvols de mosquits en les zones dels seus camps i els dificulta la seua tasca. A més, estos insectes també freqüenten en gran nombre l'interior dels magatzems de les cooperatives.

Destaquen la poca actuació dels grups municipals respecte a aquesta plaga, i al mateix temps demanen a Ximo Puig que actue i que la Generalitat prenga el control d'aquest problema sanitari i econòmic, ja que des dels ajuntaments no s'està actuant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.