17.9 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Sanitat nega que existisca una plaga de mosquits a Castelló

Els mosquits han fet un repunt després de l'últim episodi de gota freda, sobretot a Castelló. Veïns de localitats com Nules, Borriana, Moncofa o Betxí qualifiquen d'insostenible la situació i porten setmanes advertint d'aquest repunt de l'afluència de mosquits no sols en zones de marjal sinó en camps i altres punts de les localitats. A pesar de les mesures preses entre els veïns representant polítics, agricultors, i altres col·lectius demanen mesures més contundents a Sanitat. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' la Conselleria de Sanitat s'ha mostrat tallant respecte a aquesta problemàtica i ha negat que tal presència massiva d'insectes existisca. Ha afirmat també que, si bé és cert que s'han succeït pluges en els últims dies, donades les temperatures actuals, els mosquits existents no constituïxen una plaga. Per altra banda, la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic atribuïx al departament de Salut Pública qualsevol intervenció en referència a frenar el pas d'aquestos insectes.

Per la seua banda, agricultors denuncien que, recentment en les seues tasques de recol·lecció en eixir als camps i horts, l'afluència de mosquits era tan gran que molts collidors de la comarca han hagut de tornar a sa casa sense poder treballar al sofrir múltiples picadures. Segons sembla, de manera freqüent, els agricultors troben grans núvols de mosquits en les zones dels seus camps i els dificulta la seua tasca. A més, estos insectes també freqüenten en gran nombre l'interior dels magatzems de les cooperatives.

Destaquen la poca actuació dels grups municipals respecte a aquesta plaga, i al mateix temps demanen a Ximo Puig que actue i que la Generalitat prenga el control d'aquest problema sanitari i econòmic, ja que des dels ajuntaments no s'està actuant.

Últimes notícies

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.

Manu Sánchez neutralitza l’avantatge de l’Atlètic i el descans arriba amb 1-1

Una rematada de Manu Sánchez en el segon pal després d'un córner empata el dol en el 21, després de l'autogol d'Adrián Dela en el 11. Al descans, 1-1.

Naix Colibri Biomed, spin off de la UPV per a millorar la vida de les persones amb diabetis tipus 1

Colibri Biomed, nova spin off impulsada per la UPV, desenrotlla una bomba d'insulina totalment automatitzada per a reduir la càrrega diària dels qui conviuen amb la diabetis tipus 1. El dispositiu integra un algorisme patentat i un sensor de seguretat que detecta oclusions.

Sorloth i Julián Álvarez lideren l’atac de l’Atlètic davant el Llevant; Dela, titular

Atlètic confirma a Sorloth i Julián Álvarez en la davantera, amb Koke al comandament i Ruggeri en el lateral esquerre. El Llevant ix amb Adrián Dela d'inici.