Sanitat nega que existisca una plaga de mosquits a Castelló

Els mosquits han fet un repunt després de l'últim episodi de gota freda, sobretot a Castelló. Veïns de localitats com Nules, Borriana, Moncofa o Betxí qualifiquen d'insostenible la situació i porten setmanes advertint d'aquest repunt de l'afluència de mosquits no sols en zones de marjal sinó en camps i altres punts de les localitats. A pesar de les mesures preses entre els veïns representant polítics, agricultors, i altres col·lectius demanen mesures més contundents a Sanitat. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' la Conselleria de Sanitat s'ha mostrat tallant respecte a aquesta problemàtica i ha negat que tal presència massiva d'insectes existisca. Ha afirmat també que, si bé és cert que s'han succeït pluges en els últims dies, donades les temperatures actuals, els mosquits existents no constituïxen una plaga. Per altra banda, la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic atribuïx al departament de Salut Pública qualsevol intervenció en referència a frenar el pas d'aquestos insectes.

Per la seua banda, agricultors denuncien que, recentment en les seues tasques de recol·lecció en eixir als camps i horts, l'afluència de mosquits era tan gran que molts collidors de la comarca han hagut de tornar a sa casa sense poder treballar al sofrir múltiples picadures. Segons sembla, de manera freqüent, els agricultors troben grans núvols de mosquits en les zones dels seus camps i els dificulta la seua tasca. A més, estos insectes també freqüenten en gran nombre l'interior dels magatzems de les cooperatives.

Destaquen la poca actuació dels grups municipals respecte a aquesta plaga, i al mateix temps demanen a Ximo Puig que actue i que la Generalitat prenga el control d'aquest problema sanitari i econòmic, ja que des dels ajuntaments no s'està actuant.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.