Sanitat nega que existisca una plaga de mosquits a Castelló

Els mosquits han fet un repunt després de l'últim episodi de gota freda, sobretot a Castelló. Veïns de localitats com Nules, Borriana, Moncofa o Betxí qualifiquen d'insostenible la situació i porten setmanes advertint d'aquest repunt de l'afluència de mosquits no sols en zones de marjal sinó en camps i altres punts de les localitats. A pesar de les mesures preses entre els veïns representant polítics, agricultors, i altres col·lectius demanen mesures més contundents a Sanitat. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo' la Conselleria de Sanitat s'ha mostrat tallant respecte a aquesta problemàtica i ha negat que tal presència massiva d'insectes existisca. Ha afirmat també que, si bé és cert que s'han succeït pluges en els últims dies, donades les temperatures actuals, els mosquits existents no constituïxen una plaga. Per altra banda, la Conselleria de Medi Ambient i Canvi Climàtic atribuïx al departament de Salut Pública qualsevol intervenció en referència a frenar el pas d'aquestos insectes.

Per la seua banda, agricultors denuncien que, recentment en les seues tasques de recol·lecció en eixir als camps i horts, l'afluència de mosquits era tan gran que molts collidors de la comarca han hagut de tornar a sa casa sense poder treballar al sofrir múltiples picadures. Segons sembla, de manera freqüent, els agricultors troben grans núvols de mosquits en les zones dels seus camps i els dificulta la seua tasca. A més, estos insectes també freqüenten en gran nombre l'interior dels magatzems de les cooperatives.

Destaquen la poca actuació dels grups municipals respecte a aquesta plaga, i al mateix temps demanen a Ximo Puig que actue i que la Generalitat prenga el control d'aquest problema sanitari i econòmic, ja que des dels ajuntaments no s'està actuant.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.