Segona víctima mortal valenciana pel temporal

 

Orihuela desbordament gota freda

Vista aèria d’Orihuela | GVA 112

 

El cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

El cadàver d’esta nova víctima ha sigut localitzat per la Guàrdia Civil i el Comandament d’Operacions Especials (MOE) i ha sigut necessària la participació de bussos i un helicòpter, segons han detallat des de la Benemèrita. L’home va ser arrastrat per l’aigua mentres, anava en moto

 

L’altra víctima valenciana també va ser trobada en Orihuela, tot i que es tractava d’un veí, de 58 anys, de Redován, municipi de la mateixa comarca. La resta de morts s’han produït, en quedar-se atrapats en els seus cotxes, en Albacete (una parella), Almeria (un home) i Granada (un homne). 

 

 

Pluges històriques

La trobada d’estos cadàvers s’ha produït després del fort episodi de gota freda que afecta a tot el territori i, especialment, a la comarca del Baix Segura d’Alacant. El desbordament del riu Segura ha provocat la inundació de municipis sencers com Orihuela, Dolores o Almoradí. Algunes localitats han hagut de ser evacuades i encara hi ha 34 carreteres tallades. També s’han suspés tots els trens de mitja distància amb origen o destinació València i Alacant, sense possibilitat de fer el trajecte per carretera per l’estat de les vies.

 

Este episodi, que va començar este dimecres, ha deixat xifres rècord, especialment en la comarca del Baix Segura, la més afectada. Esta comarca no vivia un episodi de pluges tan advers des de la riuada de 1879, que va deixar 1.000 morts, i ha superat la de novembre de 1987.

 

Només en Orihuela, s’han registrat fins a 472 l/m2 durant este temporal, una dada que supera de llarg els registres d’una altra riuada, la de 1987. Un episodi que va arreplegar 322 litres en esta ciutat alacantina; 268 en San Miguel de Salinas i 249 en Almoradí, localitat que també ha hagut de ser evacuada pel temporal d’esta setmana

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.