Segona víctima mortal valenciana pel temporal

 

Orihuela desbordament gota freda

Vista aèria d’Orihuela | GVA 112

 

El cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

El cadàver d’esta nova víctima ha sigut localitzat per la Guàrdia Civil i el Comandament d’Operacions Especials (MOE) i ha sigut necessària la participació de bussos i un helicòpter, segons han detallat des de la Benemèrita. L’home va ser arrastrat per l’aigua mentres, anava en moto

 

L’altra víctima valenciana també va ser trobada en Orihuela, tot i que es tractava d’un veí, de 58 anys, de Redován, municipi de la mateixa comarca. La resta de morts s’han produït, en quedar-se atrapats en els seus cotxes, en Albacete (una parella), Almeria (un home) i Granada (un homne). 

 

 

Pluges històriques

La trobada d’estos cadàvers s’ha produït després del fort episodi de gota freda que afecta a tot el territori i, especialment, a la comarca del Baix Segura d’Alacant. El desbordament del riu Segura ha provocat la inundació de municipis sencers com Orihuela, Dolores o Almoradí. Algunes localitats han hagut de ser evacuades i encara hi ha 34 carreteres tallades. També s’han suspés tots els trens de mitja distància amb origen o destinació València i Alacant, sense possibilitat de fer el trajecte per carretera per l’estat de les vies.

 

Este episodi, que va començar este dimecres, ha deixat xifres rècord, especialment en la comarca del Baix Segura, la més afectada. Esta comarca no vivia un episodi de pluges tan advers des de la riuada de 1879, que va deixar 1.000 morts, i ha superat la de novembre de 1987.

 

Només en Orihuela, s’han registrat fins a 472 l/m2 durant este temporal, una dada que supera de llarg els registres d’una altra riuada, la de 1987. Un episodi que va arreplegar 322 litres en esta ciutat alacantina; 268 en San Miguel de Salinas i 249 en Almoradí, localitat que també ha hagut de ser evacuada pel temporal d’esta setmana

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.