Segona víctima mortal valenciana pel temporal

 

Orihuela desbordament gota freda

Vista aèria d’Orihuela | GVA 112

 

El cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

El cadàver d’esta nova víctima ha sigut localitzat per la Guàrdia Civil i el Comandament d’Operacions Especials (MOE) i ha sigut necessària la participació de bussos i un helicòpter, segons han detallat des de la Benemèrita. L’home va ser arrastrat per l’aigua mentres, anava en moto

 

L’altra víctima valenciana també va ser trobada en Orihuela, tot i que es tractava d’un veí, de 58 anys, de Redován, municipi de la mateixa comarca. La resta de morts s’han produït, en quedar-se atrapats en els seus cotxes, en Albacete (una parella), Almeria (un home) i Granada (un homne). 

 

 

Pluges històriques

La trobada d’estos cadàvers s’ha produït després del fort episodi de gota freda que afecta a tot el territori i, especialment, a la comarca del Baix Segura d’Alacant. El desbordament del riu Segura ha provocat la inundació de municipis sencers com Orihuela, Dolores o Almoradí. Algunes localitats han hagut de ser evacuades i encara hi ha 34 carreteres tallades. També s’han suspés tots els trens de mitja distància amb origen o destinació València i Alacant, sense possibilitat de fer el trajecte per carretera per l’estat de les vies.

 

Este episodi, que va començar este dimecres, ha deixat xifres rècord, especialment en la comarca del Baix Segura, la més afectada. Esta comarca no vivia un episodi de pluges tan advers des de la riuada de 1879, que va deixar 1.000 morts, i ha superat la de novembre de 1987.

 

Només en Orihuela, s’han registrat fins a 472 l/m2 durant este temporal, una dada que supera de llarg els registres d’una altra riuada, la de 1987. Un episodi que va arreplegar 322 litres en esta ciutat alacantina; 268 en San Miguel de Salinas i 249 en Almoradí, localitat que també ha hagut de ser evacuada pel temporal d’esta setmana

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.