Segona víctima mortal valenciana pel temporal

 

Orihuela desbordament gota freda

Vista aèria d’Orihuela | GVA 112

 

El cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

El cadàver d’esta nova víctima ha sigut localitzat per la Guàrdia Civil i el Comandament d’Operacions Especials (MOE) i ha sigut necessària la participació de bussos i un helicòpter, segons han detallat des de la Benemèrita. L’home va ser arrastrat per l’aigua mentres, anava en moto

 

L’altra víctima valenciana també va ser trobada en Orihuela, tot i que es tractava d’un veí, de 58 anys, de Redován, municipi de la mateixa comarca. La resta de morts s’han produït, en quedar-se atrapats en els seus cotxes, en Albacete (una parella), Almeria (un home) i Granada (un homne). 

 

 

Pluges històriques

La trobada d’estos cadàvers s’ha produït després del fort episodi de gota freda que afecta a tot el territori i, especialment, a la comarca del Baix Segura d’Alacant. El desbordament del riu Segura ha provocat la inundació de municipis sencers com Orihuela, Dolores o Almoradí. Algunes localitats han hagut de ser evacuades i encara hi ha 34 carreteres tallades. També s’han suspés tots els trens de mitja distància amb origen o destinació València i Alacant, sense possibilitat de fer el trajecte per carretera per l’estat de les vies.

 

Este episodi, que va començar este dimecres, ha deixat xifres rècord, especialment en la comarca del Baix Segura, la més afectada. Esta comarca no vivia un episodi de pluges tan advers des de la riuada de 1879, que va deixar 1.000 morts, i ha superat la de novembre de 1987.

 

Només en Orihuela, s’han registrat fins a 472 l/m2 durant este temporal, una dada que supera de llarg els registres d’una altra riuada, la de 1987. Un episodi que va arreplegar 322 litres en esta ciutat alacantina; 268 en San Miguel de Salinas i 249 en Almoradí, localitat que també ha hagut de ser evacuada pel temporal d’esta setmana

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU