Segona víctima mortal valenciana pel temporal

 

Orihuela desbordament gota freda

Vista aèria d’Orihuela | GVA 112

 

El cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

El cadàver d’esta nova víctima ha sigut localitzat per la Guàrdia Civil i el Comandament d’Operacions Especials (MOE) i ha sigut necessària la participació de bussos i un helicòpter, segons han detallat des de la Benemèrita. L’home va ser arrastrat per l’aigua mentres, anava en moto

 

L’altra víctima valenciana també va ser trobada en Orihuela, tot i que es tractava d’un veí, de 58 anys, de Redován, municipi de la mateixa comarca. La resta de morts s’han produït, en quedar-se atrapats en els seus cotxes, en Albacete (una parella), Almeria (un home) i Granada (un homne). 

 

 

Pluges històriques

La trobada d’estos cadàvers s’ha produït després del fort episodi de gota freda que afecta a tot el territori i, especialment, a la comarca del Baix Segura d’Alacant. El desbordament del riu Segura ha provocat la inundació de municipis sencers com Orihuela, Dolores o Almoradí. Algunes localitats han hagut de ser evacuades i encara hi ha 34 carreteres tallades. També s’han suspés tots els trens de mitja distància amb origen o destinació València i Alacant, sense possibilitat de fer el trajecte per carretera per l’estat de les vies.

 

Este episodi, que va començar este dimecres, ha deixat xifres rècord, especialment en la comarca del Baix Segura, la més afectada. Esta comarca no vivia un episodi de pluges tan advers des de la riuada de 1879, que va deixar 1.000 morts, i ha superat la de novembre de 1987.

 

Només en Orihuela, s’han registrat fins a 472 l/m2 durant este temporal, una dada que supera de llarg els registres d’una altra riuada, la de 1987. Un episodi que va arreplegar 322 litres en esta ciutat alacantina; 268 en San Miguel de Salinas i 249 en Almoradí, localitat que també ha hagut de ser evacuada pel temporal d’esta setmana

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.