Restes de la gota freda este dissabte després de les últimes tempestes

Orihuela desbordament gota freda

Les pluges aniran a menys este cap de setmana | GVA 112

 

El territori valencià seguirà afectat per les pluges este dissabte i, fins i tot, es podrien produir precipitacions localment persistents en el sud de València i el nord d’Alacant. Tot i això, el nivell d’alerta s’ha rebaixat a groc (risc), excepte en el sud d’Alacant, a on ja s’ha desactivat. Segons la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), hi haurà intervals nuvolosos i probabilitat d’arruixons i tempestes ocasionals, sobretot en la mitat nord.

 

Durant la nit, s’han produït pluges i tempestes de certa intensitat però poca duració. Segons Aemet, «es continuaran formant tempestes disperses que tindran moviment ràpid, pel que no tindran la mateixa adversitat i organització que aquelles que, com els de dies passats, van afectar al territori valencià».

 

ACTUALITZAT 17.15 hores. Estes són les 34 carreteres que continuen tancades en el territori valencià com a conseqüència del temporal de gota freda.

 

 

ACTUALITZAT 15.00 hores. Més de deu ovelles han mort en l’Horta d’Orihuela a causa de les inundacions provocades per l’episodi de gota freda. Només algunes han conseguit salvar la seua vida.

 

 

ACTUALITZAT 14.45 hores. Orihuela, ciutat del Baix Segura (Alacant), ha sigut una de les més afectades per este episodi de gota freda. A estes hores, el riu Segura encara presenta un cabal com mai s’havia vist.

 

 

ACTUALITZAT 14.18 hores. Fins a 600 valencians s’allotgen en albergs de la Creu Roja, que continua donant suport a les faenes de rescat i evacuació i proporcionant roba i manutenció per als qui, de moment, no poden tornar a casa per les inundacions provocades per la DANA. Els més afectats es troben en el Baix Segura (Alacant).

 

ACTUALITZAT 14.12 hores. La Conselleria d’Habitatge ha posat a disposició de la Coordinació d’Emergències de la Generalitat i dels ajuntaments un total de 39 habitatges públics situats en Orihuela per a acollir temporalment a aquelles famílies que ho necessiten perquè el temporal ha deixat inhabitables les seues cases. La Conselleria haurà de confirmar que els habitatges que disposa no estan afectats per les inundacacions. 

 

ACTUALITZAT 14.05 hores. El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha visitat hui Orihuela. Primer, ho ha fet des de l’aire, per vore com ha afectat el temporal, i després, ha acudit a l’Ajuntament de la ciutat, a on s’ha instal·lat el lloc de comandament avançat de les operacions de rescat de la comarca del Baix Segura, la més afectada per la DANA. 

 

 

 

ACTUALITZAT 14.05 hores. Orihuela és una de les ciutats més afectades pel temporal de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), a on s’han trobat les dos víctimes mortals provocades per este episodi. L’Ajuntament insistix als veïns que extremen les precaucions davant la situació que encara viu la localitat, que deixa imàtgens com estes.

 

 

 

 

ACTUALITZAT 12.44 horesEl cos d’un home, de 41 anys, ha sigut trobat en la pedania de La Matanza, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Es tracta de la segona víctima mortal valenciana pel temporal de gota freda que ha arrasat el territori valencià i la sisena en tota Espanya.

 

 

ACTUALITZAT 12.00 hores. La situació en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), una de les més afectades per l’episodi de gota freda, encara continua sent molt complicada: inundacions, cotxes arrossegats, rescats…

 

 

 

 

ACTUALITZAT 11.15 hores. L’Ajuntament de Dolores, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha fet una crida als veïns a través de les xarxes socials per a què tallen el subministrament elèctric en les seues cases i evitar accidents. La quantitat d’aigua que ha caigut en la localitat i que s’ha vist augmentada pel desbordament del riu Segura, podria produir algun incident elèctric.

 

 

 

ACTUALITZAT 10.55 hores. Més que les pluges, en la matinada d’este dissabte, els protagonistes han sigut les tempestes elèctriques i els llamps en bona part del territori valencià.

 

 

 

ACTUALITZAT 10.45 hores. El municipi d’Almoradí, en la comarca alacantina del Baix Segura, s’ha quedat aïllat després de què es bloquejaren tots els seus accessos per un trencament en la mota del riu Segura. La Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha desplaçat al municipi i s’han demanat reforços de maquinària pesant a la Generalitat, ja que el riu ha arribat a evacuar 50 metres cúbics d’aigua per segon.

 

 

ACTUALITZAT 10.35 hores. Emergències de la Generalitat Valenciana ha rebut fins a 7.119 cridades relacionades amb incidents provocats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA). D’eixe total, 5.230 han sigut gestionades.

 

 

ACTUALITZAT 10.25 hores. Les pluges encara no han acabat i este matí s’han arribat a registrat fins a 45,5 mm en Finestrat, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). Pel que, tot i que no s’esperen arruixons tan forts com els dels últims dies, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) alerta que la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) encara no ha acabat pel que cal tindre precaució.

 

 

 

ACTUALITZAT 10.15 hores. Les pluges torrencials encara han afectat esta matinada i este matí de dissabte a molts municipis d’Alcant i València.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.