Detinguts set homes vinguts en una pastera que van ser trobats en una cova de Moraira

Set homes han sigut detinguts en Moraira per agents de la Guàrdia Civil el dia de Nadal per arribar a la costa valenciana a bord d'una pastera de fibra de vidre. Tots els immigrants arribats en aquesta embarcació són joves i d'origen algerià. Segons els metges de l'Hospital Provincial d'Alacant que van auxiliar-los, un dels migrants és menor d'edat, per la qual cosa va ser enviat a un centre de recepció de la Generalitat Valenciana.

La detenció es va produir en rebre's l'avís a la 1.30 hores de la matinada on s'informava que hi havia una pastera a la Cova de les Rates en Moraira, a la Marina Alta. Agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins a eixe punt, sols accessible des de la mar, on van trobar a set joves en una àrea rocosa i de difícil accés, molt prop de l'embarcació en la qual havien arribat un poc abans. Es tracta d'una barca rígida, de fibra de vidre, que va ser posteriorment traslladada al club nàutic de Moraira, ubicat a dos kilòmetres del lloc on van ser trobats els nouvinguts.

Segons ha avançat 'Levante-EMV' tots ells es troben en perfecte estat de salut. Com hem dit, el menor ha sigut traslladat a un centre de recepció mentre que els altres sis foren portats a la comissaria de Dénia per a tramitar l'expedient administratiu per haver entrat a territori espanyol en situació irregular.

Aquesta és la segona pastera en menys de 72 hores que arriba a les costes valencianes. L'anterior fou trobada en la cala naturista del Racó del Conill, una zona rocosa de la Vila, ubicat al sud del Finestrat. Quatre dels seus ocupants, també provinents d'Algèria, van ser detinguts i traslladats a la comissaria de Benidorm, en aquest cas. Segons sembla, en l'embarcació viatjaven més immigrants, que potser van aconseguir eixir de la zona costanera i aproximar-se a algun nucli urbà. La Guàrdia Civil manté el dispositiu de recerca, que és molt probable aquesta hipòtesi i que efectivament hi viatjaren més persones en eixa embarcació.

Últimes notícies

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.