Detinguts set homes vinguts en una pastera que van ser trobats en una cova de Moraira

Set homes han sigut detinguts en Moraira per agents de la Guàrdia Civil el dia de Nadal per arribar a la costa valenciana a bord d'una pastera de fibra de vidre. Tots els immigrants arribats en aquesta embarcació són joves i d'origen algerià. Segons els metges de l'Hospital Provincial d'Alacant que van auxiliar-los, un dels migrants és menor d'edat, per la qual cosa va ser enviat a un centre de recepció de la Generalitat Valenciana.

La detenció es va produir en rebre's l'avís a la 1.30 hores de la matinada on s'informava que hi havia una pastera a la Cova de les Rates en Moraira, a la Marina Alta. Agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins a eixe punt, sols accessible des de la mar, on van trobar a set joves en una àrea rocosa i de difícil accés, molt prop de l'embarcació en la qual havien arribat un poc abans. Es tracta d'una barca rígida, de fibra de vidre, que va ser posteriorment traslladada al club nàutic de Moraira, ubicat a dos kilòmetres del lloc on van ser trobats els nouvinguts.

Segons ha avançat 'Levante-EMV' tots ells es troben en perfecte estat de salut. Com hem dit, el menor ha sigut traslladat a un centre de recepció mentre que els altres sis foren portats a la comissaria de Dénia per a tramitar l'expedient administratiu per haver entrat a territori espanyol en situació irregular.

Aquesta és la segona pastera en menys de 72 hores que arriba a les costes valencianes. L'anterior fou trobada en la cala naturista del Racó del Conill, una zona rocosa de la Vila, ubicat al sud del Finestrat. Quatre dels seus ocupants, també provinents d'Algèria, van ser detinguts i traslladats a la comissaria de Benidorm, en aquest cas. Segons sembla, en l'embarcació viatjaven més immigrants, que potser van aconseguir eixir de la zona costanera i aproximar-se a algun nucli urbà. La Guàrdia Civil manté el dispositiu de recerca, que és molt probable aquesta hipòtesi i que efectivament hi viatjaren més persones en eixa embarcació.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.