12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detinguts set homes vinguts en una pastera que van ser trobats en una cova de Moraira

Set homes han sigut detinguts en Moraira per agents de la Guàrdia Civil el dia de Nadal per arribar a la costa valenciana a bord d'una pastera de fibra de vidre. Tots els immigrants arribats en aquesta embarcació són joves i d'origen algerià. Segons els metges de l'Hospital Provincial d'Alacant que van auxiliar-los, un dels migrants és menor d'edat, per la qual cosa va ser enviat a un centre de recepció de la Generalitat Valenciana.

La detenció es va produir en rebre's l'avís a la 1.30 hores de la matinada on s'informava que hi havia una pastera a la Cova de les Rates en Moraira, a la Marina Alta. Agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins a eixe punt, sols accessible des de la mar, on van trobar a set joves en una àrea rocosa i de difícil accés, molt prop de l'embarcació en la qual havien arribat un poc abans. Es tracta d'una barca rígida, de fibra de vidre, que va ser posteriorment traslladada al club nàutic de Moraira, ubicat a dos kilòmetres del lloc on van ser trobats els nouvinguts.

Segons ha avançat 'Levante-EMV' tots ells es troben en perfecte estat de salut. Com hem dit, el menor ha sigut traslladat a un centre de recepció mentre que els altres sis foren portats a la comissaria de Dénia per a tramitar l'expedient administratiu per haver entrat a territori espanyol en situació irregular.

Aquesta és la segona pastera en menys de 72 hores que arriba a les costes valencianes. L'anterior fou trobada en la cala naturista del Racó del Conill, una zona rocosa de la Vila, ubicat al sud del Finestrat. Quatre dels seus ocupants, també provinents d'Algèria, van ser detinguts i traslladats a la comissaria de Benidorm, en aquest cas. Segons sembla, en l'embarcació viatjaven més immigrants, que potser van aconseguir eixir de la zona costanera i aproximar-se a algun nucli urbà. La Guàrdia Civil manté el dispositiu de recerca, que és molt probable aquesta hipòtesi i que efectivament hi viatjaren més persones en eixa embarcació.

Últimes notícies

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.

El València ha superat els octaus de la Copa en tres de les últimes quatre edicions

L'equip afronta la seua visita al Cultivable amb un balanç favorable en octaus: tres classificacions en les últimes quatre edicions i una sola eliminació, davant un Primera.