Detinguts set homes vinguts en una pastera que van ser trobats en una cova de Moraira

Set homes han sigut detinguts en Moraira per agents de la Guàrdia Civil el dia de Nadal per arribar a la costa valenciana a bord d'una pastera de fibra de vidre. Tots els immigrants arribats en aquesta embarcació són joves i d'origen algerià. Segons els metges de l'Hospital Provincial d'Alacant que van auxiliar-los, un dels migrants és menor d'edat, per la qual cosa va ser enviat a un centre de recepció de la Generalitat Valenciana.

La detenció es va produir en rebre's l'avís a la 1.30 hores de la matinada on s'informava que hi havia una pastera a la Cova de les Rates en Moraira, a la Marina Alta. Agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins a eixe punt, sols accessible des de la mar, on van trobar a set joves en una àrea rocosa i de difícil accés, molt prop de l'embarcació en la qual havien arribat un poc abans. Es tracta d'una barca rígida, de fibra de vidre, que va ser posteriorment traslladada al club nàutic de Moraira, ubicat a dos kilòmetres del lloc on van ser trobats els nouvinguts.

Segons ha avançat 'Levante-EMV' tots ells es troben en perfecte estat de salut. Com hem dit, el menor ha sigut traslladat a un centre de recepció mentre que els altres sis foren portats a la comissaria de Dénia per a tramitar l'expedient administratiu per haver entrat a territori espanyol en situació irregular.

Aquesta és la segona pastera en menys de 72 hores que arriba a les costes valencianes. L'anterior fou trobada en la cala naturista del Racó del Conill, una zona rocosa de la Vila, ubicat al sud del Finestrat. Quatre dels seus ocupants, també provinents d'Algèria, van ser detinguts i traslladats a la comissaria de Benidorm, en aquest cas. Segons sembla, en l'embarcació viatjaven més immigrants, que potser van aconseguir eixir de la zona costanera i aproximar-se a algun nucli urbà. La Guàrdia Civil manté el dispositiu de recerca, que és molt probable aquesta hipòtesi i que efectivament hi viatjaren més persones en eixa embarcació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.