Detinguts set homes vinguts en una pastera que van ser trobats en una cova de Moraira

Set homes han sigut detinguts en Moraira per agents de la Guàrdia Civil el dia de Nadal per arribar a la costa valenciana a bord d'una pastera de fibra de vidre. Tots els immigrants arribats en aquesta embarcació són joves i d'origen algerià. Segons els metges de l'Hospital Provincial d'Alacant que van auxiliar-los, un dels migrants és menor d'edat, per la qual cosa va ser enviat a un centre de recepció de la Generalitat Valenciana.

La detenció es va produir en rebre's l'avís a la 1.30 hores de la matinada on s'informava que hi havia una pastera a la Cova de les Rates en Moraira, a la Marina Alta. Agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins a eixe punt, sols accessible des de la mar, on van trobar a set joves en una àrea rocosa i de difícil accés, molt prop de l'embarcació en la qual havien arribat un poc abans. Es tracta d'una barca rígida, de fibra de vidre, que va ser posteriorment traslladada al club nàutic de Moraira, ubicat a dos kilòmetres del lloc on van ser trobats els nouvinguts.

Segons ha avançat 'Levante-EMV' tots ells es troben en perfecte estat de salut. Com hem dit, el menor ha sigut traslladat a un centre de recepció mentre que els altres sis foren portats a la comissaria de Dénia per a tramitar l'expedient administratiu per haver entrat a territori espanyol en situació irregular.

Aquesta és la segona pastera en menys de 72 hores que arriba a les costes valencianes. L'anterior fou trobada en la cala naturista del Racó del Conill, una zona rocosa de la Vila, ubicat al sud del Finestrat. Quatre dels seus ocupants, també provinents d'Algèria, van ser detinguts i traslladats a la comissaria de Benidorm, en aquest cas. Segons sembla, en l'embarcació viatjaven més immigrants, que potser van aconseguir eixir de la zona costanera i aproximar-se a algun nucli urbà. La Guàrdia Civil manté el dispositiu de recerca, que és molt probable aquesta hipòtesi i que efectivament hi viatjaren més persones en eixa embarcació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.