S’incorpora un mitjà aeri per a extingir per complet l’incendi de Castell de Castells

 

Un mitjà aeri s’ha incorporat a les 8.00 hores d’aquest matí de dilluns per a intervindre en l’extinció de l’incendi forestal declarat ahir entre els termes de Castell de Castells i Benigembla, a la comarca alacantina de la Marina Alta, han informat fonts de l’Agència de seguretat i Resposta a Emergències.

 

Altres mitjans desplegats des de primeres hores del matí han sigut dos autobombes i tres vehicles de Bombers de la Diputació d’Alacant, encara que finalment no ha eixit l’helicòpter Kamov, del Ministeri d’Agricultura, ja que «de moment són suficients els recursos que treballen en l’extinció», segons informa el Consorci de la Diputació d’Alacant.

 

L’incendi forestal es va declarar a les 16.00 hores d’aquest diumenge, en una zona amb bastant massa forestal entre els municipis alacantins de Benigembla i Castell de Castells, i fonts del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant el van donar per estabilitzat a les 20.15 hores d’ahir, encara que es va mantindre una reguarda durant tota la nit per a evitar la seua propagació.

 

Amb les primeres llums del dia, s’han incorporat nous efectius per a tractar de controlar i extingir definitivament l’incendi.

 

Durant les primeres hores, l’incendi va poder ser detingut abans d’arribar a algun habitatge aïllat de la zona, per la qual cosa no s’ha hagut de prendre cap mesura de desallotjament.

 

Un incendi de nit en una granja de Redovan calcina 20.000 pollastres

Un incendi ha calcinat en la nit d’aquest diumenge uns 20.000 pollastres en una granja de Redován, a la comarca del Baix Segura, segons han informat fonts del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant a Europa Press.

 

El foc es va declarar per causes que s’estan investigant, al voltant de les 23.00 hores de la nit d’aquest diumenge, en una granja de Redován en la qual hi havia uns 20.000 pollastres, segons els càlculs dels propietaris.

 

Fins al lloc del succés s’han mobilitzat huit dotacions de bombers, procedents dels parcs d’Orihuela, Almoradí, Torrevieja, Crevillent i Elx. L’extinció de les flames s’ha prolongat fins a quasi les 2.00 hores de la matinada, segons assenyalaven les mateixes fonts.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.