S’incorpora un mitjà aeri per a extingir per complet l’incendi de Castell de Castells

 

Un mitjà aeri s’ha incorporat a les 8.00 hores d’aquest matí de dilluns per a intervindre en l’extinció de l’incendi forestal declarat ahir entre els termes de Castell de Castells i Benigembla, a la comarca alacantina de la Marina Alta, han informat fonts de l’Agència de seguretat i Resposta a Emergències.

 

Altres mitjans desplegats des de primeres hores del matí han sigut dos autobombes i tres vehicles de Bombers de la Diputació d’Alacant, encara que finalment no ha eixit l’helicòpter Kamov, del Ministeri d’Agricultura, ja que «de moment són suficients els recursos que treballen en l’extinció», segons informa el Consorci de la Diputació d’Alacant.

 

L’incendi forestal es va declarar a les 16.00 hores d’aquest diumenge, en una zona amb bastant massa forestal entre els municipis alacantins de Benigembla i Castell de Castells, i fonts del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant el van donar per estabilitzat a les 20.15 hores d’ahir, encara que es va mantindre una reguarda durant tota la nit per a evitar la seua propagació.

 

Amb les primeres llums del dia, s’han incorporat nous efectius per a tractar de controlar i extingir definitivament l’incendi.

 

Durant les primeres hores, l’incendi va poder ser detingut abans d’arribar a algun habitatge aïllat de la zona, per la qual cosa no s’ha hagut de prendre cap mesura de desallotjament.

 

Un incendi de nit en una granja de Redovan calcina 20.000 pollastres

Un incendi ha calcinat en la nit d’aquest diumenge uns 20.000 pollastres en una granja de Redován, a la comarca del Baix Segura, segons han informat fonts del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant a Europa Press.

 

El foc es va declarar per causes que s’estan investigant, al voltant de les 23.00 hores de la nit d’aquest diumenge, en una granja de Redován en la qual hi havia uns 20.000 pollastres, segons els càlculs dels propietaris.

 

Fins al lloc del succés s’han mobilitzat huit dotacions de bombers, procedents dels parcs d’Orihuela, Almoradí, Torrevieja, Crevillent i Elx. L’extinció de les flames s’ha prolongat fins a quasi les 2.00 hores de la matinada, segons assenyalaven les mateixes fonts.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.