Els sindicats exigeixen a València la derogació de la reforma laboral i la millora de les pensions

 

CCOO PV i UGT PV han recordat al Govern d’Espanya els seus compromisos amb els electors i els sindicats en qüestions com la derogació de la reforma laboral i de les pensions del PP i la pujada del salari mínim, així com en el canvi del sistema de finançament autonòmic perquè la Comunitat Valenciana estiga millor finançada.

Molt de temps porten els pensionistes i jubilats lluitant al costat dels síndics per aconseguir millores sense obtenir massa èxit.

En un acte en la plaça de l’Ajuntament convocat pels dos sindicats amb motiu de l’1 de Maig, els responsables de CCOO i UGT, Juan Cruz i Ismael Sáez, respectivament, han expressat la seua alegria per poder celebrar la commemoració al carrer, com és tradicional, al cap d’un any de pandèmia que va obligar a confinar-se però no «a quedar-nos muts».

Una concentració que ha sigut convocada en xicotet format, a causa de la pandèmia, igual que en altres ciutats de la Comunitat valenciana. En ella han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com treballadors de sectors essencials, que han llegit un manifest, i s’ha recordat a les persones mortes durant la pandèmia.

Davant d’una gran pancarta amb el lema de manifestació d’enguany «ARA TOCA COMPLIR. Un país en deute amb la seua gent treballadora» situada en el centre de la plaça, que ha comptat amb l’animació del grup valencià de rap Herba Negra, s’han concentrat unes 300 persones durant una mica més d’una hora per a reivindicar drets laborals i socials i pensions dignes.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, ha celebrat la volta «al lloc innat» de les organitzacions sindicals de classe l’1 de Maig «reclamant la igualtat i la justícia», i ha reivindicat el treball realitzat per estos sindicats durant els quinze mesos de pandèmia.

Després de recordar la situació dels treballadors de CaixaBank, BBVA, H&M o Ford, Cruz ha començat la seua intervenció manifestant que no es poden permetre més desnonaments.

Ha volgut destacar el gran treball de CCOO i UGT durant la pandèmia en la negociació dels ERTE de milers de treballadors, així com «la sort» de comptar amb governs progressistes en l’àmbit nacional, autonòmic i municipal, als quals ha reconegut «el suport i la sensibilitat».

«Hem anat teixint un escut social per a atendre les persones més desprotegides, i no ens cauen els anells per a dir que també per a reclamar ajudes per a les empreses. Hem estat posant els interessos de les persones per davant, en un context de crispació interessada des de la dreta i la ultradreta», ha manifestat.

Segons Cruz, «mentre el sindicalisme de classe i els governs progressistes estàvem obstinats a construir l’escut social, hi havia uns altres que es dedicaven a enviar sobres amb bales i navalles ensangonades o donant pallisses homòfobes, un perill provinent de l’extrema dreta que sempre cal denunciar i combatre».

En la Comunitat Valenciana, ha dit, «hem sabut fer les coses bé» i consensuar acords, com el denominat Alcem-ens, amb més de 350 mesures per a corregir deficiències que ha deixat la pandèmia».

Perquè estes mesures es puguen dur a terme, fa falta un finançament just i fons europeus, i per això els sindicats estaran atents al compliment del compromís del Govern de començar la reforma del model de finançament a la fi d’any.

El secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, s’ha pronunciat en el mateix sentit per a reclamar una solució a l’infrafinançament, que ocasiona la pèrdua de «moltes possibilitats», la primera d’elles que el Govern valencià puga «dirigir» l’economia i situar a la Comunitat com una economia competitiva amb ciència, recerca i innovació.

Sáez ha afirmat que els valencians han de ser conscients de l’infrafinançament, amb 12 punts per baix de la mitjana de renda per càpita, la qual cosa dóna arguments per a exigir «amb més raons» un finançament just.

També ha reclamat als partits del Govern, PSOEUnidos Podemos, que ara complesquen els seus compromisos, i també a la patronal, mitjançant el diàleg social i els acords, i ha ofert a la Generalitat el suport del sindicat per als projectes que opten als fons europeus de recuperació.

Últimes notícies

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.

Les persones amb diversitat funcional tindran millor accés als jutjats d’Alacant

La Conselleria de Justicia, Transparencia y Participación ha finalitzat unes obres de 371.712 euros per a eliminar barreres i millorar l’accessibilitat a la seu judicial d’Alacant del carrer Pardo Gimeno.

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.