16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Els sindicats exigeixen a València la derogació de la reforma laboral i la millora de les pensions

 

CCOO PV i UGT PV han recordat al Govern d’Espanya els seus compromisos amb els electors i els sindicats en qüestions com la derogació de la reforma laboral i de les pensions del PP i la pujada del salari mínim, així com en el canvi del sistema de finançament autonòmic perquè la Comunitat Valenciana estiga millor finançada.

Molt de temps porten els pensionistes i jubilats lluitant al costat dels síndics per aconseguir millores sense obtenir massa èxit.

En un acte en la plaça de l’Ajuntament convocat pels dos sindicats amb motiu de l’1 de Maig, els responsables de CCOO i UGT, Juan Cruz i Ismael Sáez, respectivament, han expressat la seua alegria per poder celebrar la commemoració al carrer, com és tradicional, al cap d’un any de pandèmia que va obligar a confinar-se però no “a quedar-nos muts”.

Una concentració que ha sigut convocada en xicotet format, a causa de la pandèmia, igual que en altres ciutats de la Comunitat valenciana. En ella han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com treballadors de sectors essencials, que han llegit un manifest, i s’ha recordat a les persones mortes durant la pandèmia.

Davant d’una gran pancarta amb el lema de manifestació d’enguany “ARA TOCA COMPLIR. Un país en deute amb la seua gent treballadora” situada en el centre de la plaça, que ha comptat amb l’animació del grup valencià de rap Herba Negra, s’han concentrat unes 300 persones durant una mica més d’una hora per a reivindicar drets laborals i socials i pensions dignes.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, ha celebrat la volta “al lloc innat” de les organitzacions sindicals de classe l’1 de Maig “reclamant la igualtat i la justícia”, i ha reivindicat el treball realitzat per estos sindicats durant els quinze mesos de pandèmia.

Després de recordar la situació dels treballadors de CaixaBank, BBVA, H&M o Ford, Cruz ha començat la seua intervenció manifestant que no es poden permetre més desnonaments.

Ha volgut destacar el gran treball de CCOO i UGT durant la pandèmia en la negociació dels ERTE de milers de treballadors, així com “la sort” de comptar amb governs progressistes en l’àmbit nacional, autonòmic i municipal, als quals ha reconegut “el suport i la sensibilitat”.

“Hem anat teixint un escut social per a atendre les persones més desprotegides, i no ens cauen els anells per a dir que també per a reclamar ajudes per a les empreses. Hem estat posant els interessos de les persones per davant, en un context de crispació interessada des de la dreta i la ultradreta”, ha manifestat.

Segons Cruz, “mentre el sindicalisme de classe i els governs progressistes estàvem obstinats a construir l’escut social, hi havia uns altres que es dedicaven a enviar sobres amb bales i navalles ensangonades o donant pallisses homòfobes, un perill provinent de l’extrema dreta que sempre cal denunciar i combatre”.

En la Comunitat Valenciana, ha dit, “hem sabut fer les coses bé” i consensuar acords, com el denominat Alcem-ens, amb més de 350 mesures per a corregir deficiències que ha deixat la pandèmia”.

Perquè estes mesures es puguen dur a terme, fa falta un finançament just i fons europeus, i per això els sindicats estaran atents al compliment del compromís del Govern de començar la reforma del model de finançament a la fi d’any.

El secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, s’ha pronunciat en el mateix sentit per a reclamar una solució a l’infrafinançament, que ocasiona la pèrdua de “moltes possibilitats”, la primera d’elles que el Govern valencià puga “dirigir” l’economia i situar a la Comunitat com una economia competitiva amb ciència, recerca i innovació.

Sáez ha afirmat que els valencians han de ser conscients de l’infrafinançament, amb 12 punts per baix de la mitjana de renda per càpita, la qual cosa dóna arguments per a exigir “amb més raons” un finançament just.

També ha reclamat als partits del Govern, PSOEUnidos Podemos, que ara complesquen els seus compromisos, i també a la patronal, mitjançant el diàleg social i els acords, i ha ofert a la Generalitat el suport del sindicat per als projectes que opten als fons europeus de recuperació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.