Els sindicats exigeixen a València la derogació de la reforma laboral i la millora de les pensions

 

CCOO PV i UGT PV han recordat al Govern d’Espanya els seus compromisos amb els electors i els sindicats en qüestions com la derogació de la reforma laboral i de les pensions del PP i la pujada del salari mínim, així com en el canvi del sistema de finançament autonòmic perquè la Comunitat Valenciana estiga millor finançada.

Molt de temps porten els pensionistes i jubilats lluitant al costat dels síndics per aconseguir millores sense obtenir massa èxit.

En un acte en la plaça de l’Ajuntament convocat pels dos sindicats amb motiu de l’1 de Maig, els responsables de CCOO i UGT, Juan Cruz i Ismael Sáez, respectivament, han expressat la seua alegria per poder celebrar la commemoració al carrer, com és tradicional, al cap d’un any de pandèmia que va obligar a confinar-se però no «a quedar-nos muts».

Una concentració que ha sigut convocada en xicotet format, a causa de la pandèmia, igual que en altres ciutats de la Comunitat valenciana. En ella han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com treballadors de sectors essencials, que han llegit un manifest, i s’ha recordat a les persones mortes durant la pandèmia.

Davant d’una gran pancarta amb el lema de manifestació d’enguany «ARA TOCA COMPLIR. Un país en deute amb la seua gent treballadora» situada en el centre de la plaça, que ha comptat amb l’animació del grup valencià de rap Herba Negra, s’han concentrat unes 300 persones durant una mica més d’una hora per a reivindicar drets laborals i socials i pensions dignes.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, ha celebrat la volta «al lloc innat» de les organitzacions sindicals de classe l’1 de Maig «reclamant la igualtat i la justícia», i ha reivindicat el treball realitzat per estos sindicats durant els quinze mesos de pandèmia.

Després de recordar la situació dels treballadors de CaixaBank, BBVA, H&M o Ford, Cruz ha començat la seua intervenció manifestant que no es poden permetre més desnonaments.

Ha volgut destacar el gran treball de CCOO i UGT durant la pandèmia en la negociació dels ERTE de milers de treballadors, així com «la sort» de comptar amb governs progressistes en l’àmbit nacional, autonòmic i municipal, als quals ha reconegut «el suport i la sensibilitat».

«Hem anat teixint un escut social per a atendre les persones més desprotegides, i no ens cauen els anells per a dir que també per a reclamar ajudes per a les empreses. Hem estat posant els interessos de les persones per davant, en un context de crispació interessada des de la dreta i la ultradreta», ha manifestat.

Segons Cruz, «mentre el sindicalisme de classe i els governs progressistes estàvem obstinats a construir l’escut social, hi havia uns altres que es dedicaven a enviar sobres amb bales i navalles ensangonades o donant pallisses homòfobes, un perill provinent de l’extrema dreta que sempre cal denunciar i combatre».

En la Comunitat Valenciana, ha dit, «hem sabut fer les coses bé» i consensuar acords, com el denominat Alcem-ens, amb més de 350 mesures per a corregir deficiències que ha deixat la pandèmia».

Perquè estes mesures es puguen dur a terme, fa falta un finançament just i fons europeus, i per això els sindicats estaran atents al compliment del compromís del Govern de començar la reforma del model de finançament a la fi d’any.

El secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, s’ha pronunciat en el mateix sentit per a reclamar una solució a l’infrafinançament, que ocasiona la pèrdua de «moltes possibilitats», la primera d’elles que el Govern valencià puga «dirigir» l’economia i situar a la Comunitat com una economia competitiva amb ciència, recerca i innovació.

Sáez ha afirmat que els valencians han de ser conscients de l’infrafinançament, amb 12 punts per baix de la mitjana de renda per càpita, la qual cosa dóna arguments per a exigir «amb més raons» un finançament just.

També ha reclamat als partits del Govern, PSOEUnidos Podemos, que ara complesquen els seus compromisos, i també a la patronal, mitjançant el diàleg social i els acords, i ha ofert a la Generalitat el suport del sindicat per als projectes que opten als fons europeus de recuperació.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.