Els sindicats exigeixen a València la derogació de la reforma laboral i la millora de les pensions

 

CCOO PV i UGT PV han recordat al Govern d’Espanya els seus compromisos amb els electors i els sindicats en qüestions com la derogació de la reforma laboral i de les pensions del PP i la pujada del salari mínim, així com en el canvi del sistema de finançament autonòmic perquè la Comunitat Valenciana estiga millor finançada.

Molt de temps porten els pensionistes i jubilats lluitant al costat dels síndics per aconseguir millores sense obtenir massa èxit.

En un acte en la plaça de l’Ajuntament convocat pels dos sindicats amb motiu de l’1 de Maig, els responsables de CCOO i UGT, Juan Cruz i Ismael Sáez, respectivament, han expressat la seua alegria per poder celebrar la commemoració al carrer, com és tradicional, al cap d’un any de pandèmia que va obligar a confinar-se però no «a quedar-nos muts».

Una concentració que ha sigut convocada en xicotet format, a causa de la pandèmia, igual que en altres ciutats de la Comunitat valenciana. En ella han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com treballadors de sectors essencials, que han llegit un manifest, i s’ha recordat a les persones mortes durant la pandèmia.

Davant d’una gran pancarta amb el lema de manifestació d’enguany «ARA TOCA COMPLIR. Un país en deute amb la seua gent treballadora» situada en el centre de la plaça, que ha comptat amb l’animació del grup valencià de rap Herba Negra, s’han concentrat unes 300 persones durant una mica més d’una hora per a reivindicar drets laborals i socials i pensions dignes.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, ha celebrat la volta «al lloc innat» de les organitzacions sindicals de classe l’1 de Maig «reclamant la igualtat i la justícia», i ha reivindicat el treball realitzat per estos sindicats durant els quinze mesos de pandèmia.

Després de recordar la situació dels treballadors de CaixaBank, BBVA, H&M o Ford, Cruz ha començat la seua intervenció manifestant que no es poden permetre més desnonaments.

Ha volgut destacar el gran treball de CCOO i UGT durant la pandèmia en la negociació dels ERTE de milers de treballadors, així com «la sort» de comptar amb governs progressistes en l’àmbit nacional, autonòmic i municipal, als quals ha reconegut «el suport i la sensibilitat».

«Hem anat teixint un escut social per a atendre les persones més desprotegides, i no ens cauen els anells per a dir que també per a reclamar ajudes per a les empreses. Hem estat posant els interessos de les persones per davant, en un context de crispació interessada des de la dreta i la ultradreta», ha manifestat.

Segons Cruz, «mentre el sindicalisme de classe i els governs progressistes estàvem obstinats a construir l’escut social, hi havia uns altres que es dedicaven a enviar sobres amb bales i navalles ensangonades o donant pallisses homòfobes, un perill provinent de l’extrema dreta que sempre cal denunciar i combatre».

En la Comunitat Valenciana, ha dit, «hem sabut fer les coses bé» i consensuar acords, com el denominat Alcem-ens, amb més de 350 mesures per a corregir deficiències que ha deixat la pandèmia».

Perquè estes mesures es puguen dur a terme, fa falta un finançament just i fons europeus, i per això els sindicats estaran atents al compliment del compromís del Govern de començar la reforma del model de finançament a la fi d’any.

El secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, s’ha pronunciat en el mateix sentit per a reclamar una solució a l’infrafinançament, que ocasiona la pèrdua de «moltes possibilitats», la primera d’elles que el Govern valencià puga «dirigir» l’economia i situar a la Comunitat com una economia competitiva amb ciència, recerca i innovació.

Sáez ha afirmat que els valencians han de ser conscients de l’infrafinançament, amb 12 punts per baix de la mitjana de renda per càpita, la qual cosa dóna arguments per a exigir «amb més raons» un finançament just.

També ha reclamat als partits del Govern, PSOEUnidos Podemos, que ara complesquen els seus compromisos, i també a la patronal, mitjançant el diàleg social i els acords, i ha ofert a la Generalitat el suport del sindicat per als projectes que opten als fons europeus de recuperació.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.