20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Els sindicats exigeixen a València la derogació de la reforma laboral i la millora de les pensions

 

CCOO PV i UGT PV han recordat al Govern d’Espanya els seus compromisos amb els electors i els sindicats en qüestions com la derogació de la reforma laboral i de les pensions del PP i la pujada del salari mínim, així com en el canvi del sistema de finançament autonòmic perquè la Comunitat Valenciana estiga millor finançada.

Molt de temps porten els pensionistes i jubilats lluitant al costat dels síndics per aconseguir millores sense obtenir massa èxit.

En un acte en la plaça de l’Ajuntament convocat pels dos sindicats amb motiu de l’1 de Maig, els responsables de CCOO i UGT, Juan Cruz i Ismael Sáez, respectivament, han expressat la seua alegria per poder celebrar la commemoració al carrer, com és tradicional, al cap d’un any de pandèmia que va obligar a confinar-se però no “a quedar-nos muts”.

Una concentració que ha sigut convocada en xicotet format, a causa de la pandèmia, igual que en altres ciutats de la Comunitat valenciana. En ella han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com treballadors de sectors essencials, que han llegit un manifest, i s’ha recordat a les persones mortes durant la pandèmia.

Davant d’una gran pancarta amb el lema de manifestació d’enguany “ARA TOCA COMPLIR. Un país en deute amb la seua gent treballadora” situada en el centre de la plaça, que ha comptat amb l’animació del grup valencià de rap Herba Negra, s’han concentrat unes 300 persones durant una mica més d’una hora per a reivindicar drets laborals i socials i pensions dignes.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, ha celebrat la volta “al lloc innat” de les organitzacions sindicals de classe l’1 de Maig “reclamant la igualtat i la justícia”, i ha reivindicat el treball realitzat per estos sindicats durant els quinze mesos de pandèmia.

Després de recordar la situació dels treballadors de CaixaBank, BBVA, H&M o Ford, Cruz ha començat la seua intervenció manifestant que no es poden permetre més desnonaments.

Ha volgut destacar el gran treball de CCOO i UGT durant la pandèmia en la negociació dels ERTE de milers de treballadors, així com “la sort” de comptar amb governs progressistes en l’àmbit nacional, autonòmic i municipal, als quals ha reconegut “el suport i la sensibilitat”.

“Hem anat teixint un escut social per a atendre les persones més desprotegides, i no ens cauen els anells per a dir que també per a reclamar ajudes per a les empreses. Hem estat posant els interessos de les persones per davant, en un context de crispació interessada des de la dreta i la ultradreta”, ha manifestat.

Segons Cruz, “mentre el sindicalisme de classe i els governs progressistes estàvem obstinats a construir l’escut social, hi havia uns altres que es dedicaven a enviar sobres amb bales i navalles ensangonades o donant pallisses homòfobes, un perill provinent de l’extrema dreta que sempre cal denunciar i combatre”.

En la Comunitat Valenciana, ha dit, “hem sabut fer les coses bé” i consensuar acords, com el denominat Alcem-ens, amb més de 350 mesures per a corregir deficiències que ha deixat la pandèmia”.

Perquè estes mesures es puguen dur a terme, fa falta un finançament just i fons europeus, i per això els sindicats estaran atents al compliment del compromís del Govern de començar la reforma del model de finançament a la fi d’any.

El secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, s’ha pronunciat en el mateix sentit per a reclamar una solució a l’infrafinançament, que ocasiona la pèrdua de “moltes possibilitats”, la primera d’elles que el Govern valencià puga “dirigir” l’economia i situar a la Comunitat com una economia competitiva amb ciència, recerca i innovació.

Sáez ha afirmat que els valencians han de ser conscients de l’infrafinançament, amb 12 punts per baix de la mitjana de renda per càpita, la qual cosa dóna arguments per a exigir “amb més raons” un finançament just.

També ha reclamat als partits del Govern, PSOEUnidos Podemos, que ara complesquen els seus compromisos, i també a la patronal, mitjançant el diàleg social i els acords, i ha ofert a la Generalitat el suport del sindicat per als projectes que opten als fons europeus de recuperació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino admet que la regularitat llastra al Vila-real davant el Llevant

Marcelino va assenyalar que la irregularitat competitiva està frenant al Vila-real i va reclamar contundència en les àrees. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el dubte de Parell.

Detinguda una netejadora i el seu marit per robar joies en cases on treballava

La Guàrdia Civil ha detingut a una treballadora de neteja i al seu marit, veïns de Catí, per presumptes furts en domicilis on ella prestava servici. Part de les joies s'ha recuperat i els detinguts han passat a disposició judicial.

Pérez Llorca defén el potencial de l’aeroport de Castelló per a guanyar usuaris i obrir rutes

Pérez Llorca ha defés que l'aeroport de Castelló pot créixer en usuaris i rutes després d'un 2025 de rècord amb més de 318.000 passatgers i un gener amb un 14% més. Enguany s'han previst 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny, i un impuls a la incubadora aeroespacial.

Igualtat confirma el crim masclista de Benicàssim: Ana María, sèptima víctima de 2026

Igualtat ha confirmat la naturalesa masclista de l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El cas eleva a 7 les víctimes mortals en 2026.

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.