El Síndic de Greuges tanca la investigació per la gestió dels presumptes abusos a menors tutelats

El Síndic de Greuges ha decidit tancar la investigació oberta per la gestió d’abusos sexuals a menors tutelats per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en acceptar-se les recomanacions en diverses qüestions.

La decisió del Síndic es produeix després d’haver rebut este dimarts un escrit signat per la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials i un informe de la directora general d’Infància i Adolescència on es manifestava el posicionament de la Conselleria respecte dels suggeriments continguts en la resolució de consideracions de Ángel Luna de l’11 de novembre.

El departament de Mónica Oltra respon que «des de mitjans del passat any 2020 es té la informació que s’indica en persones menors d’edat que es troben dins del sistema de protecció», encara que encara no està disponible quan no hi ha mesures de protecció i són ateses pels Equips Específics d’Atenció a la Infància i Adolescència (EEIIA), a causa de la Llei de Protecció de Dades.

Tot i això, s’accepta la recomanació, ja que “s’està estudiant elaborar una nova instrucció de recollida de dades estadístiques sobre els casos atesos als EEIIA on es contemple esta informació amb totes les garanties de confidencialitat legalment exigides“, ha indicat Igualtat.

S’han considerat «acceptades» les recomanacions que va fer i, per això, resol el tancament de la queixa «sense menyscapte de continuar desenvolupant les actuacions pertinents per comprovar-ne l’efectiu compliment». Esta resolució posa fi al procediment de queixa i contra esta no hi ha cap recurs.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.