El Síndic de Greuges tanca la investigació per la gestió dels presumptes abusos a menors tutelats

El Síndic de Greuges ha decidit tancar la investigació oberta per la gestió d’abusos sexuals a menors tutelats per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en acceptar-se les recomanacions en diverses qüestions.

La decisió del Síndic es produeix després d’haver rebut este dimarts un escrit signat per la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials i un informe de la directora general d’Infància i Adolescència on es manifestava el posicionament de la Conselleria respecte dels suggeriments continguts en la resolució de consideracions de Ángel Luna de l’11 de novembre.

El departament de Mónica Oltra respon que «des de mitjans del passat any 2020 es té la informació que s’indica en persones menors d’edat que es troben dins del sistema de protecció», encara que encara no està disponible quan no hi ha mesures de protecció i són ateses pels Equips Específics d’Atenció a la Infància i Adolescència (EEIIA), a causa de la Llei de Protecció de Dades.

Tot i això, s’accepta la recomanació, ja que «s’està estudiant elaborar una nova instrucció de recollida de dades estadístiques sobre els casos atesos als EEIIA on es contemple esta informació amb totes les garanties de confidencialitat legalment exigides«, ha indicat Igualtat.

S’han considerat «acceptades» les recomanacions que va fer i, per això, resol el tancament de la queixa «sense menyscapte de continuar desenvolupant les actuacions pertinents per comprovar-ne l’efectiu compliment». Esta resolució posa fi al procediment de queixa i contra esta no hi ha cap recurs.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.