El Síndic de Greuges tanca la investigació per la gestió dels presumptes abusos a menors tutelats

El Síndic de Greuges ha decidit tancar la investigació oberta per la gestió d’abusos sexuals a menors tutelats per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en acceptar-se les recomanacions en diverses qüestions.

La decisió del Síndic es produeix després d’haver rebut este dimarts un escrit signat per la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials i un informe de la directora general d’Infància i Adolescència on es manifestava el posicionament de la Conselleria respecte dels suggeriments continguts en la resolució de consideracions de Ángel Luna de l’11 de novembre.

El departament de Mónica Oltra respon que «des de mitjans del passat any 2020 es té la informació que s’indica en persones menors d’edat que es troben dins del sistema de protecció», encara que encara no està disponible quan no hi ha mesures de protecció i són ateses pels Equips Específics d’Atenció a la Infància i Adolescència (EEIIA), a causa de la Llei de Protecció de Dades.

Tot i això, s’accepta la recomanació, ja que «s’està estudiant elaborar una nova instrucció de recollida de dades estadístiques sobre els casos atesos als EEIIA on es contemple esta informació amb totes les garanties de confidencialitat legalment exigides«, ha indicat Igualtat.

S’han considerat «acceptades» les recomanacions que va fer i, per això, resol el tancament de la queixa «sense menyscapte de continuar desenvolupant les actuacions pertinents per comprovar-ne l’efectiu compliment». Esta resolució posa fi al procediment de queixa i contra esta no hi ha cap recurs.

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU