El Síndic de Greuges tanca la investigació per la gestió dels presumptes abusos a menors tutelats

El Síndic de Greuges ha decidit tancar la investigació oberta per la gestió d’abusos sexuals a menors tutelats per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en acceptar-se les recomanacions en diverses qüestions.

La decisió del Síndic es produeix després d’haver rebut este dimarts un escrit signat per la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials i un informe de la directora general d’Infància i Adolescència on es manifestava el posicionament de la Conselleria respecte dels suggeriments continguts en la resolució de consideracions de Ángel Luna de l’11 de novembre.

El departament de Mónica Oltra respon que «des de mitjans del passat any 2020 es té la informació que s’indica en persones menors d’edat que es troben dins del sistema de protecció», encara que encara no està disponible quan no hi ha mesures de protecció i són ateses pels Equips Específics d’Atenció a la Infància i Adolescència (EEIIA), a causa de la Llei de Protecció de Dades.

Tot i això, s’accepta la recomanació, ja que «s’està estudiant elaborar una nova instrucció de recollida de dades estadístiques sobre els casos atesos als EEIIA on es contemple esta informació amb totes les garanties de confidencialitat legalment exigides«, ha indicat Igualtat.

S’han considerat «acceptades» les recomanacions que va fer i, per això, resol el tancament de la queixa «sense menyscapte de continuar desenvolupant les actuacions pertinents per comprovar-ne l’efectiu compliment». Esta resolució posa fi al procediment de queixa i contra esta no hi ha cap recurs.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.