El Síndic de Greuges tanca la investigació per la gestió dels presumptes abusos a menors tutelats

El Síndic de Greuges ha decidit tancar la investigació oberta per la gestió d’abusos sexuals a menors tutelats per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en acceptar-se les recomanacions en diverses qüestions.

La decisió del Síndic es produeix després d’haver rebut este dimarts un escrit signat per la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials i un informe de la directora general d’Infància i Adolescència on es manifestava el posicionament de la Conselleria respecte dels suggeriments continguts en la resolució de consideracions de Ángel Luna de l’11 de novembre.

El departament de Mónica Oltra respon que «des de mitjans del passat any 2020 es té la informació que s’indica en persones menors d’edat que es troben dins del sistema de protecció», encara que encara no està disponible quan no hi ha mesures de protecció i són ateses pels Equips Específics d’Atenció a la Infància i Adolescència (EEIIA), a causa de la Llei de Protecció de Dades.

Tot i això, s’accepta la recomanació, ja que «s’està estudiant elaborar una nova instrucció de recollida de dades estadístiques sobre els casos atesos als EEIIA on es contemple esta informació amb totes les garanties de confidencialitat legalment exigides«, ha indicat Igualtat.

S’han considerat «acceptades» les recomanacions que va fer i, per això, resol el tancament de la queixa «sense menyscapte de continuar desenvolupant les actuacions pertinents per comprovar-ne l’efectiu compliment». Esta resolució posa fi al procediment de queixa i contra esta no hi ha cap recurs.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.