Presó per a 4 homes per traficar amb haixix i emmagatzemar ‘narcollanxes’ a Torrevieja

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó per un delicte contra la salut pública en quantitat de notòria importància a un home després que naufragués el iot d’esbarjo que havia llogat per transportar quasi dos tones i mitja d’haixix.

El penat, que haurà de fer front a dos multes de més de quatre milions d’euros cadascuna, va llogar este vaixell gràcies a la llicència de patró que li va proporcionar un segon acusat, també condemnat en este procediment a un any i mig de presó com a còmplice de tràfic de drogues.

A més, la Sala ha imposat penes de quatre i dos anys de presó, respectivament, a dos inculpats més, com a autor i còmplice d’un delicte continuat de contraban, ja que emmagatzemaven quatre llanxes pneumàtiques semirígides d’alta velocitat sense registrar a dos naus industrials de Santa Pola.

Les característiques d’estes ‘narcollanxes‘, d’alta velocitat, amb el casc i el lloc de comandament modificat i sense inscriure al registre oficial específic per al seu control, les converteix en gènere prohibit, per la qual cosa la seua possessió constitueix un delicte de contraban.

La sentència condemna el propietari d’estes embarcacions a pagar una multa de 890.000 euros, així com al seu còmplice, un empleat que col·laborava en la custòdia i la preparació de les llanxes, a pagar una altra multa de 161.900 euros.

La resolució judicial, en canvi, absol per falta de proves cinc persones més que també estaven acusades de contraban i d’encobriment.

Els fets van començar el 27 de febrer de 2020, quan el principal condemnat va llogar a Torrevieja un iot d’esbarjo amb què va eixir a navegar al costat d’una altra persona no enjudiciada en esta causa.

D’acord amb la sentència, van carregar al vaixell fins a 86 fardells amb resina d’haixix, amb un pes total de quasi dos tones i mitja, que pensaven dedicar a la venda a tercers.

No obstant això, l’excés de càrrega i el mal estat del mar van fer naufragar el iot, que va ser rescatat a 15 milles nàutiques del port de Torrevieja. L’haixix s’hauria venut per més de 4 milions d’euros al mercat il·lícit.

A partir d’este naufragi es va iniciar una investigació que va concloure amb la confiscació en un polígon industrial de Santa Pola de quatre llanxes ràpides, dos en procés de fabricació i muntatge, que no estaven inscrites al Registre Especial d’Operadors d’Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d’Alta Velocitat.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.