Presó per a 4 homes per traficar amb haixix i emmagatzemar ‘narcollanxes’ a Torrevieja

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó per un delicte contra la salut pública en quantitat de notòria importància a un home després que naufragués el iot d’esbarjo que havia llogat per transportar quasi dos tones i mitja d’haixix.

El penat, que haurà de fer front a dos multes de més de quatre milions d’euros cadascuna, va llogar este vaixell gràcies a la llicència de patró que li va proporcionar un segon acusat, també condemnat en este procediment a un any i mig de presó com a còmplice de tràfic de drogues.

A més, la Sala ha imposat penes de quatre i dos anys de presó, respectivament, a dos inculpats més, com a autor i còmplice d’un delicte continuat de contraban, ja que emmagatzemaven quatre llanxes pneumàtiques semirígides d’alta velocitat sense registrar a dos naus industrials de Santa Pola.

Les característiques d’estes ‘narcollanxes‘, d’alta velocitat, amb el casc i el lloc de comandament modificat i sense inscriure al registre oficial específic per al seu control, les converteix en gènere prohibit, per la qual cosa la seua possessió constitueix un delicte de contraban.

La sentència condemna el propietari d’estes embarcacions a pagar una multa de 890.000 euros, així com al seu còmplice, un empleat que col·laborava en la custòdia i la preparació de les llanxes, a pagar una altra multa de 161.900 euros.

La resolució judicial, en canvi, absol per falta de proves cinc persones més que també estaven acusades de contraban i d’encobriment.

Els fets van començar el 27 de febrer de 2020, quan el principal condemnat va llogar a Torrevieja un iot d’esbarjo amb què va eixir a navegar al costat d’una altra persona no enjudiciada en esta causa.

D’acord amb la sentència, van carregar al vaixell fins a 86 fardells amb resina d’haixix, amb un pes total de quasi dos tones i mitja, que pensaven dedicar a la venda a tercers.

No obstant això, l’excés de càrrega i el mal estat del mar van fer naufragar el iot, que va ser rescatat a 15 milles nàutiques del port de Torrevieja. L’haixix s’hauria venut per més de 4 milions d’euros al mercat il·lícit.

A partir d’este naufragi es va iniciar una investigació que va concloure amb la confiscació en un polígon industrial de Santa Pola de quatre llanxes ràpides, dos en procés de fabricació i muntatge, que no estaven inscrites al Registre Especial d’Operadors d’Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d’Alta Velocitat.

Últimes notícies

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.