Presó per a 4 homes per traficar amb haixix i emmagatzemar ‘narcollanxes’ a Torrevieja

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó per un delicte contra la salut pública en quantitat de notòria importància a un home després que naufragués el iot d’esbarjo que havia llogat per transportar quasi dos tones i mitja d’haixix.

El penat, que haurà de fer front a dos multes de més de quatre milions d’euros cadascuna, va llogar este vaixell gràcies a la llicència de patró que li va proporcionar un segon acusat, també condemnat en este procediment a un any i mig de presó com a còmplice de tràfic de drogues.

A més, la Sala ha imposat penes de quatre i dos anys de presó, respectivament, a dos inculpats més, com a autor i còmplice d’un delicte continuat de contraban, ja que emmagatzemaven quatre llanxes pneumàtiques semirígides d’alta velocitat sense registrar a dos naus industrials de Santa Pola.

Les característiques d’estes ‘narcollanxes‘, d’alta velocitat, amb el casc i el lloc de comandament modificat i sense inscriure al registre oficial específic per al seu control, les converteix en gènere prohibit, per la qual cosa la seua possessió constitueix un delicte de contraban.

La sentència condemna el propietari d’estes embarcacions a pagar una multa de 890.000 euros, així com al seu còmplice, un empleat que col·laborava en la custòdia i la preparació de les llanxes, a pagar una altra multa de 161.900 euros.

La resolució judicial, en canvi, absol per falta de proves cinc persones més que també estaven acusades de contraban i d’encobriment.

Els fets van començar el 27 de febrer de 2020, quan el principal condemnat va llogar a Torrevieja un iot d’esbarjo amb què va eixir a navegar al costat d’una altra persona no enjudiciada en esta causa.

D’acord amb la sentència, van carregar al vaixell fins a 86 fardells amb resina d’haixix, amb un pes total de quasi dos tones i mitja, que pensaven dedicar a la venda a tercers.

No obstant això, l’excés de càrrega i el mal estat del mar van fer naufragar el iot, que va ser rescatat a 15 milles nàutiques del port de Torrevieja. L’haixix s’hauria venut per més de 4 milions d’euros al mercat il·lícit.

A partir d’este naufragi es va iniciar una investigació que va concloure amb la confiscació en un polígon industrial de Santa Pola de quatre llanxes ràpides, dos en procés de fabricació i muntatge, que no estaven inscrites al Registre Especial d’Operadors d’Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d’Alta Velocitat.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.