Mor un senderista després de caure de 20 metres en el paratge la Murta d’Alzira

 

Este matí de dissabte, cap a les 11.15 hores, el Consorci Provincial de Bombers de València ha hagut de rescatar a un home d’uns 35-40 anys que es trobava en el paratge de la Murta, en Alzira, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons han explicat fonts del consorci, l’accident s’ha produït en caure la víctima des d’uns 20 metres d’altura. Fins al lloc dels fets s’han mobilitzat bombers del parc d’Alzira i el Grup Especial de Rescat en Altura (GERA). 

 

 

Tal com pareix, l’home estava en un lloc de difícil accés per la qual cosa ha sigut necessari que el GERA accedirà mitjançant helicòpter de rescat de la Generalitat. La víctima ha sigut traslladada fins a l’entrada del paratge a on l’esperaven els mitjans sanitaris.

 

L’equip mèdic ha tractat de reanimar al senderista, però finalment ha mort a conseqüència de múltiples traumatismes. Es tracta d’un home de 35 i 40 anys que no portava documentació damunt, per esta raó la Policia Nacional ha iniciat gestions per a la seua identificació. Ara com ara, seguix oberta la investigació per a esclarir les causes de la mort.

 

Últimes notícies

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU