7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Tretze joves detinguts a Alacant per una agressió homòfoba

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Alacant a tretze persones acusades dels delictes d’odi, lesions greus i robatori amb violència i intimidació, per presumptament perseguir i agredir violentament, causant-li greus lesions, a un jove per la seua condició sexual, a què també van intentar robar les seues pertinences.

La víctima de la presumpta agressió homòfoba, home de 43 anys, es trobava en una zona de pins del Parc Tossal d’Alacant amb altres dos amics, quan els tres van ser acorralats per a l’almenys quinze persones que els van increpar i insultar, amb paraules com “maricons, FILLS DE PUTA, ANAR-VOS D’ACÍ, US ANEM A MATAR “.

Dos dels increpats van poder fugir i escapar del lloc, però el tercer no ho va aconseguir, sent perseguit i aconseguit pels agressors que li van derrocar i un cop a terra el van agredir brutalment amb puntades i cops de puny a la cara i a la resta del cos, arribant fins i tot a utilitzar un pal de fusta. Produint-li una fractura de l’envà nasal, del pòmul i del fèmur, havent de ser operat d’urgència fins a dos vegades, estant en l’actualitat pendent d’una tercera intervenció quirúrgica.

No contents amb això, quan es trobava a terra els atacants van intentar sostreure el mòbil i els seus pertanyies, si bé finalment no ho van aconseguir a causa de la resistència de la víctima.

Després de la seua denúncia al febrer d’este any, la investigació ha estat portada a terme per agents del Grup II de la Unitat Família Dona de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant i ha estat tremendament complexa, ja que el perjudicat no coneixia de res als agressors i donat el brutal i sense sentit de la mateixa no va poder aportar tot just dades dels atacants.

Sense testimonis ni altres pistes, els investigadors comptaven únicament amb un vídeo gravat per una de les càmeres de vigilància del lloc en el qual fugaçment es veia part de la persecució relatada per la víctima.

Fruit de la feina conscienciós dels policies es van demanar els primers indicis, que un cop convenientment avaluats, van aconseguir donar amb un dels agressors aconseguint posteriorment la total identificació de tots els components del grup que van participar en la brutal agressió homòfoba.

Identificats els presumptes agressors és desenvolupament un dispositiu policial especial en què es va produir la detenció d’estos, nou menors i quatre majors d’edat.

Els detinguts fins a la data, amb edats compreses entre els 14 i els 19 anys i de nacionalitats espanyola i colombiana van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant i de la Fiscalia de Menors d’Alacant, sent el major d’edat ingressat a presó i dos dels menors ingressats al seu torn en un Centre de menors en règim tancat, un altre dels menors detinguts es trobava ja al seu torn en un Centre de reforma.

La investigació no es dona per finalitzada, els agents de la UFAM continuen les gestions per tal de localitzar i detenir en els pròxims dies a l’almenys a tres majors d’edat, que es troben plenament identificats.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.