Tretze joves detinguts a Alacant per una agressió homòfoba

Ejemplo de shortcode con estilo
Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Alacant a tretze persones acusades dels delictes d’odi, lesions greus i robatori amb violència i intimidació, per presumptament perseguir i agredir violentament, causant-li greus lesions, a un jove per la seua condició sexual, a què també van intentar robar les seues pertinences. La víctima de […]

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Alacant a tretze persones acusades dels delictes d’odi, lesions greus i robatori amb violència i intimidació, per presumptament perseguir i agredir violentament, causant-li greus lesions, a un jove per la seua condició sexual, a què també van intentar robar les seues pertinences.

La víctima de la presumpta agressió homòfoba, home de 43 anys, es trobava en una zona de pins del Parc Tossal d’Alacant amb altres dos amics, quan els tres van ser acorralats per a l’almenys quinze persones que els van increpar i insultar, amb paraules com «maricons, FILLS DE PUTA, ANAR-VOS D’ACÍ, US ANEM A MATAR «.

Dos dels increpats van poder fugir i escapar del lloc, però el tercer no ho va aconseguir, sent perseguit i aconseguit pels agressors que li van derrocar i un cop a terra el van agredir brutalment amb puntades i cops de puny a la cara i a la resta del cos, arribant fins i tot a utilitzar un pal de fusta. Produint-li una fractura de l’envà nasal, del pòmul i del fèmur, havent de ser operat d’urgència fins a dos vegades, estant en l’actualitat pendent d’una tercera intervenció quirúrgica.

No contents amb això, quan es trobava a terra els atacants van intentar sostreure el mòbil i els seus pertanyies, si bé finalment no ho van aconseguir a causa de la resistència de la víctima.

Després de la seua denúncia al febrer d’este any, la investigació ha estat portada a terme per agents del Grup II de la Unitat Família Dona de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant i ha estat tremendament complexa, ja que el perjudicat no coneixia de res als agressors i donat el brutal i sense sentit de la mateixa no va poder aportar tot just dades dels atacants.

Sense testimonis ni altres pistes, els investigadors comptaven únicament amb un vídeo gravat per una de les càmeres de vigilància del lloc en el qual fugaçment es veia part de la persecució relatada per la víctima.

Fruit de la feina conscienciós dels policies es van demanar els primers indicis, que un cop convenientment avaluats, van aconseguir donar amb un dels agressors aconseguint posteriorment la total identificació de tots els components del grup que van participar en la brutal agressió homòfoba.

Identificats els presumptes agressors és desenvolupament un dispositiu policial especial en què es va produir la detenció d’estos, nou menors i quatre majors d’edat.

Els detinguts fins a la data, amb edats compreses entre els 14 i els 19 anys i de nacionalitats espanyola i colombiana van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant i de la Fiscalia de Menors d’Alacant, sent el major d’edat ingressat a presó i dos dels menors ingressats al seu torn en un Centre de menors en règim tancat, un altre dels menors detinguts es trobava ja al seu torn en un Centre de reforma.

La investigació no es dona per finalitzada, els agents de la UFAM continuen les gestions per tal de localitzar i detenir en els pròxims dies a l’almenys a tres majors d’edat, que es troben plenament identificats.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.