Tretze joves detinguts a Alacant per una agressió homòfoba

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Alacant a tretze persones acusades dels delictes d’odi, lesions greus i robatori amb violència i intimidació, per presumptament perseguir i agredir violentament, causant-li greus lesions, a un jove per la seua condició sexual, a què també van intentar robar les seues pertinences.

La víctima de la presumpta agressió homòfoba, home de 43 anys, es trobava en una zona de pins del Parc Tossal d’Alacant amb altres dos amics, quan els tres van ser acorralats per a l’almenys quinze persones que els van increpar i insultar, amb paraules com «maricons, FILLS DE PUTA, ANAR-VOS D’ACÍ, US ANEM A MATAR «.

Dos dels increpats van poder fugir i escapar del lloc, però el tercer no ho va aconseguir, sent perseguit i aconseguit pels agressors que li van derrocar i un cop a terra el van agredir brutalment amb puntades i cops de puny a la cara i a la resta del cos, arribant fins i tot a utilitzar un pal de fusta. Produint-li una fractura de l’envà nasal, del pòmul i del fèmur, havent de ser operat d’urgència fins a dos vegades, estant en l’actualitat pendent d’una tercera intervenció quirúrgica.

No contents amb això, quan es trobava a terra els atacants van intentar sostreure el mòbil i els seus pertanyies, si bé finalment no ho van aconseguir a causa de la resistència de la víctima.

Després de la seua denúncia al febrer d’este any, la investigació ha estat portada a terme per agents del Grup II de la Unitat Família Dona de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant i ha estat tremendament complexa, ja que el perjudicat no coneixia de res als agressors i donat el brutal i sense sentit de la mateixa no va poder aportar tot just dades dels atacants.

Sense testimonis ni altres pistes, els investigadors comptaven únicament amb un vídeo gravat per una de les càmeres de vigilància del lloc en el qual fugaçment es veia part de la persecució relatada per la víctima.

Fruit de la feina conscienciós dels policies es van demanar els primers indicis, que un cop convenientment avaluats, van aconseguir donar amb un dels agressors aconseguint posteriorment la total identificació de tots els components del grup que van participar en la brutal agressió homòfoba.

Identificats els presumptes agressors és desenvolupament un dispositiu policial especial en què es va produir la detenció d’estos, nou menors i quatre majors d’edat.

Els detinguts fins a la data, amb edats compreses entre els 14 i els 19 anys i de nacionalitats espanyola i colombiana van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant i de la Fiscalia de Menors d’Alacant, sent el major d’edat ingressat a presó i dos dels menors ingressats al seu torn en un Centre de menors en règim tancat, un altre dels menors detinguts es trobava ja al seu torn en un Centre de reforma.

La investigació no es dona per finalitzada, els agents de la UFAM continuen les gestions per tal de localitzar i detenir en els pròxims dies a l’almenys a tres majors d’edat, que es troben plenament identificats.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.