Tretze joves detinguts a Alacant per una agressió homòfoba

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat d’Alacant a tretze persones acusades dels delictes d’odi, lesions greus i robatori amb violència i intimidació, per presumptament perseguir i agredir violentament, causant-li greus lesions, a un jove per la seua condició sexual, a què també van intentar robar les seues pertinences.

La víctima de la presumpta agressió homòfoba, home de 43 anys, es trobava en una zona de pins del Parc Tossal d’Alacant amb altres dos amics, quan els tres van ser acorralats per a l’almenys quinze persones que els van increpar i insultar, amb paraules com “maricons, FILLS DE PUTA, ANAR-VOS D’ACÍ, US ANEM A MATAR “.

Dos dels increpats van poder fugir i escapar del lloc, però el tercer no ho va aconseguir, sent perseguit i aconseguit pels agressors que li van derrocar i un cop a terra el van agredir brutalment amb puntades i cops de puny a la cara i a la resta del cos, arribant fins i tot a utilitzar un pal de fusta. Produint-li una fractura de l’envà nasal, del pòmul i del fèmur, havent de ser operat d’urgència fins a dos vegades, estant en l’actualitat pendent d’una tercera intervenció quirúrgica.

No contents amb això, quan es trobava a terra els atacants van intentar sostreure el mòbil i els seus pertanyies, si bé finalment no ho van aconseguir a causa de la resistència de la víctima.

Després de la seua denúncia al febrer d’este any, la investigació ha estat portada a terme per agents del Grup II de la Unitat Família Dona de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant i ha estat tremendament complexa, ja que el perjudicat no coneixia de res als agressors i donat el brutal i sense sentit de la mateixa no va poder aportar tot just dades dels atacants.

Sense testimonis ni altres pistes, els investigadors comptaven únicament amb un vídeo gravat per una de les càmeres de vigilància del lloc en el qual fugaçment es veia part de la persecució relatada per la víctima.

Fruit de la feina conscienciós dels policies es van demanar els primers indicis, que un cop convenientment avaluats, van aconseguir donar amb un dels agressors aconseguint posteriorment la total identificació de tots els components del grup que van participar en la brutal agressió homòfoba.

Identificats els presumptes agressors és desenvolupament un dispositiu policial especial en què es va produir la detenció d’estos, nou menors i quatre majors d’edat.

Els detinguts fins a la data, amb edats compreses entre els 14 i els 19 anys i de nacionalitats espanyola i colombiana van ser posats a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant i de la Fiscalia de Menors d’Alacant, sent el major d’edat ingressat a presó i dos dels menors ingressats al seu torn en un Centre de menors en règim tancat, un altre dels menors detinguts es trobava ja al seu torn en un Centre de reforma.

La investigació no es dona per finalitzada, els agents de la UFAM continuen les gestions per tal de localitzar i detenir en els pròxims dies a l’almenys a tres majors d’edat, que es troben plenament identificats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.