Troben a David, l’estibador desaparegut en l’accident del 28 de maig a PortCastelló

 

Segons informen, ha aparegut el cos de David, L’estibador del Grau de Castelló desaparegut al port després de l’accident del Nazmiye Ana del passat 28 de maig.

Pel que sembla, el cos s’ha trobat dins el vaixell que va ser hissat i posat en terra. Segons indicada el comunicat oficial:

«El Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil ha trobat hui, a les 10.00 hores, el cos de David, l’estibador que va desaparéixer el passat 28 de maig després de bolcar el vaixell Nazmiye Ana al moll del Centenari del port de Castelló. El cos s’ha trobat a l’interior del vaixell. Les autoritats judicials s’han fet càrrec de la situació.

L’Autoritat Portuària de Castelló vol expressar la seua solidaritat amb la família, companys i tota la Comunitat Portuària per esta trista pèrdua, després de setmanes d’intensos esforços per localitzar i recuperar a David.

Així mateix, PortCastelló agraeix la feina i implicació de totes les persones que han estat involucrades en les tasques de recerca des del mateix moment de produir-se l’accident. Un operatiu de rescat que s’ha desenvolupat de manera ininterrompuda amb l’únic objectiu de trobar a David i en què han participat més de 150 persones.

«Descanse en pau»

Esta troballa finalitza l’angoixant espera, amb un tràgic però esperat desenllaç d’unes tasques de recerca que han durat més d’un mes. Un temps en el qual, tot i els esforços dels equips de salvament que han intervingut, s’ha posat també en dubte el funcionament d’alguns protocols o maquinària burocràtica.

Cal recordar, entre altres coses, el temps que va transcórrer fins que les companyies asseguradores van escollir el «Pla de remoció«. O l’angoixant comunicat de la família que tot i la prudència i discreció que va tractar de mantenir, va fer públic que volia que s’esclariren els fets.

També emotives i dures emocionalment van ser les demandes dels seus companys d’estiba i l’homenatge dels seus veïns i amics protagonitzant una campanya en xarxes socials perquè no s’oblidés a David.

Amb tot, finalment el treball incansable dels cossos de rescat dels nombrosos efectius desplegats al Port de Castelló ha donat resultat, encara que amb una realitat tant muda com esperada.

 

Els fets i les víctimes

 

Cal recordar que l’accident es produïa mentre el vaixell Nazmiye Ana realitzava tasques de càrrega en el Moll del Centenari. Per causes que encara hui estan sent objecte d’investigació per determinar-les amb exactitud, el vaixell va bolcar amb ocupants a bord.

Entre els primers rescatats, hi va haver tres ferits, un dels quals va haver de ser traslladat a l’Hospital General de Castelló, a l’UCI on va romandre amb pronòstic reservat durant un temps.

D’altra banda desaparéixer dos persones, Un mariner de l’embarcació, el cos era trobat hores més tard, i David, l’estibador de 36 anys del Grau la recerca ha tingut en suspens setmanes a milers de persones.

Últimes notícies

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.
FILMOTECA D'ESTIU