Troben a David, l’estibador desaparegut en l’accident del 28 de maig a PortCastelló

 

Segons informen, ha aparegut el cos de David, L’estibador del Grau de Castelló desaparegut al port després de l’accident del Nazmiye Ana del passat 28 de maig.

Pel que sembla, el cos s’ha trobat dins el vaixell que va ser hissat i posat en terra. Segons indicada el comunicat oficial:

“El Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil ha trobat hui, a les 10.00 hores, el cos de David, l’estibador que va desaparéixer el passat 28 de maig després de bolcar el vaixell Nazmiye Ana al moll del Centenari del port de Castelló. El cos s’ha trobat a l’interior del vaixell. Les autoritats judicials s’han fet càrrec de la situació.

L’Autoritat Portuària de Castelló vol expressar la seua solidaritat amb la família, companys i tota la Comunitat Portuària per esta trista pèrdua, després de setmanes d’intensos esforços per localitzar i recuperar a David.

Així mateix, PortCastelló agraeix la feina i implicació de totes les persones que han estat involucrades en les tasques de recerca des del mateix moment de produir-se l’accident. Un operatiu de rescat que s’ha desenvolupat de manera ininterrompuda amb l’únic objectiu de trobar a David i en què han participat més de 150 persones.

“Descanse en pau”

Esta troballa finalitza l’angoixant espera, amb un tràgic però esperat desenllaç d’unes tasques de recerca que han durat més d’un mes. Un temps en el qual, tot i els esforços dels equips de salvament que han intervingut, s’ha posat també en dubte el funcionament d’alguns protocols o maquinària burocràtica.

Cal recordar, entre altres coses, el temps que va transcórrer fins que les companyies asseguradores van escollir el “Pla de remoció“. O l’angoixant comunicat de la família que tot i la prudència i discreció que va tractar de mantenir, va fer públic que volia que s’esclariren els fets.

També emotives i dures emocionalment van ser les demandes dels seus companys d’estiba i l’homenatge dels seus veïns i amics protagonitzant una campanya en xarxes socials perquè no s’oblidés a David.

Amb tot, finalment el treball incansable dels cossos de rescat dels nombrosos efectius desplegats al Port de Castelló ha donat resultat, encara que amb una realitat tant muda com esperada.

 

Els fets i les víctimes

 

Cal recordar que l’accident es produïa mentre el vaixell Nazmiye Ana realitzava tasques de càrrega en el Moll del Centenari. Per causes que encara hui estan sent objecte d’investigació per determinar-les amb exactitud, el vaixell va bolcar amb ocupants a bord.

Entre els primers rescatats, hi va haver tres ferits, un dels quals va haver de ser traslladat a l’Hospital General de Castelló, a l’UCI on va romandre amb pronòstic reservat durant un temps.

D’altra banda desaparéixer dos persones, Un mariner de l’embarcació, el cos era trobat hores més tard, i David, l’estibador de 36 anys del Grau la recerca ha tingut en suspens setmanes a milers de persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.