Troben a David, l’estibador desaparegut en l’accident del 28 de maig a PortCastelló

 

Segons informen, ha aparegut el cos de David, L’estibador del Grau de Castelló desaparegut al port després de l’accident del Nazmiye Ana del passat 28 de maig.

Pel que sembla, el cos s’ha trobat dins el vaixell que va ser hissat i posat en terra. Segons indicada el comunicat oficial:

«El Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil ha trobat hui, a les 10.00 hores, el cos de David, l’estibador que va desaparéixer el passat 28 de maig després de bolcar el vaixell Nazmiye Ana al moll del Centenari del port de Castelló. El cos s’ha trobat a l’interior del vaixell. Les autoritats judicials s’han fet càrrec de la situació.

L’Autoritat Portuària de Castelló vol expressar la seua solidaritat amb la família, companys i tota la Comunitat Portuària per esta trista pèrdua, després de setmanes d’intensos esforços per localitzar i recuperar a David.

Així mateix, PortCastelló agraeix la feina i implicació de totes les persones que han estat involucrades en les tasques de recerca des del mateix moment de produir-se l’accident. Un operatiu de rescat que s’ha desenvolupat de manera ininterrompuda amb l’únic objectiu de trobar a David i en què han participat més de 150 persones.

«Descanse en pau»

Esta troballa finalitza l’angoixant espera, amb un tràgic però esperat desenllaç d’unes tasques de recerca que han durat més d’un mes. Un temps en el qual, tot i els esforços dels equips de salvament que han intervingut, s’ha posat també en dubte el funcionament d’alguns protocols o maquinària burocràtica.

Cal recordar, entre altres coses, el temps que va transcórrer fins que les companyies asseguradores van escollir el «Pla de remoció«. O l’angoixant comunicat de la família que tot i la prudència i discreció que va tractar de mantenir, va fer públic que volia que s’esclariren els fets.

També emotives i dures emocionalment van ser les demandes dels seus companys d’estiba i l’homenatge dels seus veïns i amics protagonitzant una campanya en xarxes socials perquè no s’oblidés a David.

Amb tot, finalment el treball incansable dels cossos de rescat dels nombrosos efectius desplegats al Port de Castelló ha donat resultat, encara que amb una realitat tant muda com esperada.

 

Els fets i les víctimes

 

Cal recordar que l’accident es produïa mentre el vaixell Nazmiye Ana realitzava tasques de càrrega en el Moll del Centenari. Per causes que encara hui estan sent objecte d’investigació per determinar-les amb exactitud, el vaixell va bolcar amb ocupants a bord.

Entre els primers rescatats, hi va haver tres ferits, un dels quals va haver de ser traslladat a l’Hospital General de Castelló, a l’UCI on va romandre amb pronòstic reservat durant un temps.

D’altra banda desaparéixer dos persones, Un mariner de l’embarcació, el cos era trobat hores més tard, i David, l’estibador de 36 anys del Grau la recerca ha tingut en suspens setmanes a milers de persones.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.