Troben a David, l’estibador desaparegut en l’accident del 28 de maig a PortCastelló

 

Segons informen, ha aparegut el cos de David, L’estibador del Grau de Castelló desaparegut al port després de l’accident del Nazmiye Ana del passat 28 de maig.

Pel que sembla, el cos s’ha trobat dins el vaixell que va ser hissat i posat en terra. Segons indicada el comunicat oficial:

«El Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil ha trobat hui, a les 10.00 hores, el cos de David, l’estibador que va desaparéixer el passat 28 de maig després de bolcar el vaixell Nazmiye Ana al moll del Centenari del port de Castelló. El cos s’ha trobat a l’interior del vaixell. Les autoritats judicials s’han fet càrrec de la situació.

L’Autoritat Portuària de Castelló vol expressar la seua solidaritat amb la família, companys i tota la Comunitat Portuària per esta trista pèrdua, després de setmanes d’intensos esforços per localitzar i recuperar a David.

Així mateix, PortCastelló agraeix la feina i implicació de totes les persones que han estat involucrades en les tasques de recerca des del mateix moment de produir-se l’accident. Un operatiu de rescat que s’ha desenvolupat de manera ininterrompuda amb l’únic objectiu de trobar a David i en què han participat més de 150 persones.

«Descanse en pau»

Esta troballa finalitza l’angoixant espera, amb un tràgic però esperat desenllaç d’unes tasques de recerca que han durat més d’un mes. Un temps en el qual, tot i els esforços dels equips de salvament que han intervingut, s’ha posat també en dubte el funcionament d’alguns protocols o maquinària burocràtica.

Cal recordar, entre altres coses, el temps que va transcórrer fins que les companyies asseguradores van escollir el «Pla de remoció«. O l’angoixant comunicat de la família que tot i la prudència i discreció que va tractar de mantenir, va fer públic que volia que s’esclariren els fets.

També emotives i dures emocionalment van ser les demandes dels seus companys d’estiba i l’homenatge dels seus veïns i amics protagonitzant una campanya en xarxes socials perquè no s’oblidés a David.

Amb tot, finalment el treball incansable dels cossos de rescat dels nombrosos efectius desplegats al Port de Castelló ha donat resultat, encara que amb una realitat tant muda com esperada.

 

Els fets i les víctimes

 

Cal recordar que l’accident es produïa mentre el vaixell Nazmiye Ana realitzava tasques de càrrega en el Moll del Centenari. Per causes que encara hui estan sent objecte d’investigació per determinar-les amb exactitud, el vaixell va bolcar amb ocupants a bord.

Entre els primers rescatats, hi va haver tres ferits, un dels quals va haver de ser traslladat a l’Hospital General de Castelló, a l’UCI on va romandre amb pronòstic reservat durant un temps.

D’altra banda desaparéixer dos persones, Un mariner de l’embarcació, el cos era trobat hores més tard, i David, l’estibador de 36 anys del Grau la recerca ha tingut en suspens setmanes a milers de persones.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.