9.2 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Troben un dofí mort en la vora de la platja de Cullera

Un dofí va aparéixer sense vida ahir en la platja del Dosel de Cullera, a la Ribera Baixa. L'estrany succés va ocórrer al voltant de les 12.00 hores del migdia quan unes persones que passejaven per la platja van divisar el mamífer i van comprovar que es trobava mort. L'avís a la Policia Local va arribar a eixa hora, i tot seguit es van desplaçar fins al lloc dels fets.

Segons les primeres pesquises de la Policia, es podria tractar d'un dofí de l'espècie mular o de coll de botella, una espècie molt comuna en la zona però que sol nadar mar endins entre aigües més fredes. Fins al lloc de la troballa s'han personat també personal de Platges de l'Ajuntament de Cullera així com membres de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Cullera. Després de comprovar que l'exemplar ancorat en la vora de la platja es trobava mort, s'ha avisat a la Universitat de València per tal que es fera càrrec del dofí, i així que els biòlegs i experts feren l'autòpsia pertinent. A l'espera dels resultats s'intenta saber també quines són les circumstàncies que han portat el mamífer fins a la costa valenciana.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.