8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Troben un dofí mort en la vora de la platja de Cullera

Un dofí va aparéixer sense vida ahir en la platja del Dosel de Cullera, a la Ribera Baixa. L'estrany succés va ocórrer al voltant de les 12.00 hores del migdia quan unes persones que passejaven per la platja van divisar el mamífer i van comprovar que es trobava mort. L'avís a la Policia Local va arribar a eixa hora, i tot seguit es van desplaçar fins al lloc dels fets.

Segons les primeres pesquises de la Policia, es podria tractar d'un dofí de l'espècie mular o de coll de botella, una espècie molt comuna en la zona però que sol nadar mar endins entre aigües més fredes. Fins al lloc de la troballa s'han personat també personal de Platges de l'Ajuntament de Cullera així com membres de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Cullera. Després de comprovar que l'exemplar ancorat en la vora de la platja es trobava mort, s'ha avisat a la Universitat de València per tal que es fera càrrec del dofí, i així que els biòlegs i experts feren l'autòpsia pertinent. A l'espera dels resultats s'intenta saber també quines són les circumstàncies que han portat el mamífer fins a la costa valenciana.

Últimes notícies

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.