11.3 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Troben una dona major amb Alzheimer que s’havia escapat de sa casa en Onda

Dona amb mirada perduda

Imatge d’Arxiu | Cedida

 

La Guàrdia Civil ha trobat en la carretera CV-20, sentit Montanejos, en el terme municipal de Fanzara, en la comarca de l’Alt Millars (Castelló), a una dona d’avançada edat amb alzheimer que anava caminant baix la pluja amb una bossa amb objectes personals i que se n’havia anat de la seua casa en Onda la Plana Baixa (Castelló), en una distracció dels seus familiars.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil, en preguntar-li per què estava caminant per la carretera en estat d’alarma, la dona ha contestat que es dirigia a Rubielos de Mora (Terol), que havia anat a visitar al seu fill en la localitat d’Onda i que havia d’acudir a cuidar als seus animals.

 

La Policia l’ha tornat a sa casa

Amb una resposta tan «estranya», els guàrdies civils novament li han preguntat si algú l’havia portada en cotxe, al que ha contestat que no, que ella es desplaçava caminant fins a Rubielos, que li quedava poc trajecte i que no era necessari un vehicle.

 

Els agents han començat a sospitar que la persona es trobava desorientada i amb possibilitat de patir algun tipus de demència o alzheimer, cosa per la que han decidit introduir-la en el cotxe policial i fer les gestions pertinents per a localitzar als seus cuidadors.

 

Després d’unes hores de cerca, finalment l’han tornat a sa casa en la localitat d’Onda, a on els seus familiars han confirmat la seua malaltia i han lamentat la «distracció» que havien tingut.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.