Troben una dona major amb Alzheimer que s’havia escapat de sa casa en Onda

Dona amb mirada perduda

Imatge d’Arxiu | Cedida

 

La Guàrdia Civil ha trobat en la carretera CV-20, sentit Montanejos, en el terme municipal de Fanzara, en la comarca de l’Alt Millars (Castelló), a una dona d’avançada edat amb alzheimer que anava caminant baix la pluja amb una bossa amb objectes personals i que se n’havia anat de la seua casa en Onda la Plana Baixa (Castelló), en una distracció dels seus familiars.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil, en preguntar-li per què estava caminant per la carretera en estat d’alarma, la dona ha contestat que es dirigia a Rubielos de Mora (Terol), que havia anat a visitar al seu fill en la localitat d’Onda i que havia d’acudir a cuidar als seus animals.

 

La Policia l’ha tornat a sa casa

Amb una resposta tan «estranya», els guàrdies civils novament li han preguntat si algú l’havia portada en cotxe, al que ha contestat que no, que ella es desplaçava caminant fins a Rubielos, que li quedava poc trajecte i que no era necessari un vehicle.

 

Els agents han començat a sospitar que la persona es trobava desorientada i amb possibilitat de patir algun tipus de demència o alzheimer, cosa per la que han decidit introduir-la en el cotxe policial i fer les gestions pertinents per a localitzar als seus cuidadors.

 

Després d’unes hores de cerca, finalment l’han tornat a sa casa en la localitat d’Onda, a on els seus familiars han confirmat la seua malaltia i han lamentat la «distracció» que havien tingut.

Últimes notícies

Awa Fam firma el segon millor debut anotador d’una espanyola en la WNBA

L'aler alacantina Awa Fam, de 19 anys, arranca la seua etapa en la WNBA amb 10 punts davant Washington Mystics i firma el segon debut més anotador d'una espanyola en la lliga, només per darrere d'Anna Cruz.

La família valenciana del naufragi a Indonèsia denuncia la falta de seguretat en el vaixell turístic

Els familiars dels quatre valencians morts en el naufragi d'un vaixell turístic a Indonèsia insistixen que el juí ha evidenciat greus carències de seguretat abans, durant i després de l'accident.

Pérez Llorca recolza l’ampliació i transició energètica del port d’Alacant

Pérez Llorca reafirma el suport del Consell a l'ampliació, modernització i transició energètica del port d'Alacant per a guanyar competitivitat i atraure més trànsit i creuers.

Les diputacions exigixen un finançament local just i alerten que sostenen Espanya sense recursos

Les diputacions, capítols i consells insulars reclamen a Govern i autonomies una reforma profunda del finançament local per a garantir els servicis que presten els municipis.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana des del dijous amb nits tropicals en el litoral

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb possibles rècords de temperatura i nits tropicals en tot el litoral almenys fins a principis de juny.

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana amb màximes de ple estiu i nits tropicals

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb diversos dies de rècord i nits tropicals en el litoral almenys fins a primers de juny.

L’alcaldessa de Torrent defén la seua gestió durant la DANA del 29 d’octubre

Amparo Folgado sosté que l'alerta roja per la DANA del 29 d'octubre va ser igual per a tots els municipis i afirma que l'Ajuntament de Torrent va avisar a la població amb la informació disponible.