14.5 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Troben una dona major amb Alzheimer que s’havia escapat de sa casa en Onda

Dona amb mirada perduda

Imatge d’Arxiu | Cedida

 

La Guàrdia Civil ha trobat en la carretera CV-20, sentit Montanejos, en el terme municipal de Fanzara, en la comarca de l’Alt Millars (Castelló), a una dona d’avançada edat amb alzheimer que anava caminant baix la pluja amb una bossa amb objectes personals i que se n’havia anat de la seua casa en Onda la Plana Baixa (Castelló), en una distracció dels seus familiars.

 

Segons ha informat la Guàrdia Civil, en preguntar-li per què estava caminant per la carretera en estat d’alarma, la dona ha contestat que es dirigia a Rubielos de Mora (Terol), que havia anat a visitar al seu fill en la localitat d’Onda i que havia d’acudir a cuidar als seus animals.

 

La Policia l’ha tornat a sa casa

Amb una resposta tan «estranya», els guàrdies civils novament li han preguntat si algú l’havia portada en cotxe, al que ha contestat que no, que ella es desplaçava caminant fins a Rubielos, que li quedava poc trajecte i que no era necessari un vehicle.

 

Els agents han començat a sospitar que la persona es trobava desorientada i amb possibilitat de patir algun tipus de demència o alzheimer, cosa per la que han decidit introduir-la en el cotxe policial i fer les gestions pertinents per a localitzar als seus cuidadors.

 

Després d’unes hores de cerca, finalment l’han tornat a sa casa en la localitat d’Onda, a on els seus familiars han confirmat la seua malaltia i han lamentat la «distracció» que havien tingut.

Últimes notícies

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.