Troben el cadàver d’un home ofegat en una bassa en Paterna

 

ACTUALITZAT 11/04/2020 a les 13.05 hores. El cadàver d’un home, de mitjana edat i nacionalitat romanesa, ha aparegut este Dijous Sant, ofegat en estranyes circumstàncies, en una bassa de Paterna, en la comarca de l’Horta de València. 

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la víctima estava furtant en una casa de camp pròxima a la bassa, en la partida de Despeñaperros, quan ha sigut descobert per l’amo de la propietat. Els fets s’han produït cap a les sis de la vesprada, quan l’amo de la casa ha començat a perseguir-lo amb un garrot en la mà.

 

L’agressor, que ha sigut detingut per la Policia Nacional, ha afirmat durant l’interrogatori que li pegà alguns colps amb un pal de fusta, però que no van ser la causa de la mort. En este sentit, en el seu relat assegura que el lladre començà a córrer i es va caure de forma accidental en la bassa, a on es va ofegar perquè no sabia nadar.

 

  

En este sentit, assegura que intentà traure’l de l’aigua abans de què arribaren les primeres patrulles de la Policia, ja que la seua dona, mentres ell perseguia al lladre, va avisar al 112 per a demanar ajuda. En conéixer que la víctima s’havia ofegat, es va donar avís al Grup de la Policia Judicial de la Policia Nacional de Paterna, que s’ha fet càrrec de la investigació.

 

 

Dificultats per a traure el cos de l’aigua

Membres del Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques van haver d’acudir al lloc dels fets per a traure el cos de l’aigua, una faena complicada per la dificultat d’accés i d’eixida. A demés, es tracta d’una bassa gran i profunda, pel que van haver de traure el cadàver amb cordes.

 

El cos ja ha sigut traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, a on se li practicarà l’autòpsia per a conéixer si l’home va morir ofegat o a causa dels colps. Es tracta d’un fet clau per a determinar la responsabilitat penal del detingut, que serà posat a disposició d’un jutge.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.