Detinguts en València dos hòmens buscats per l’Argentina

policia nacional

Els dos detinguts han passat a disposició judicial | Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut, en Paterna i en València, a dos hòmens, de 50 i 57 anys, que tenien en vigor ordres internacionals de detenció (OID) per les autoritats argentines, un per un delicte d’estafa i l’altre per tràfic de drogues. Les dos investigacions es van iniciar quan els agents van saber, en cada cas, que una persona amb domicili en València tenia en vigor una ordre internacional de detenció emesa per l’Argentina.

 

Organització narco-criminal

El primer reclamat és un home de 57 anys, d’origen espanyol, que presumptament va formar part d’una organització narco-criminal durant alguns mesos l’any 2009, a on, presumptament, es feia càrrec, al costat d’un altre integrant, de gestionar el canal comercial empresarial per a conseguir l’exportació d’una càrrega de peix.

 

Pel que pareix, en la càrrega, amagaven paquets amb droga que transportaven des de l’Argentina fins a Espanya. Altres integrants s’ocupaven de fer les transaccions d’adquisició d’uns 110 quilos de clorhidrat de cocaïna en la ciutat de Buenos Aires i, posteriorment, traslladar-la en un vehicle llogat cap a la ciutat de Mar del Plata des d’on eixiria la càrrega amagada.

 

Estafa

El segon reclamat, un home de 50 anys i d’origen argentí, era buscat per un presumpte delicte d’estafa, ja que, pel que pareix, havia actuat com a agent de viatges entre 2012 i 2013. Durant este temps, l’ara detingut va rebre, presumptament, diners per a gestionar passatges i hostalatges i, en compte de tramitar-los, es va quedar amb els imports, per valor d’uns 157.000 dòlars.

 

Els agents, després d’algunes comprovacions, van localitzar a l’home i el van detindre per tindre en vigor una ordre internacional de detenció (OID) per les autoritats argentines. Els dos detinguts han passat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció 2 i 4, respectivament, de l’Audiència Nacional.

 

  

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME situa a la consellera al comandament del Cecopi i apunta al fet que Mazón no va prendre decisions el...

El comandant Manuel Párraga ha declarat que en el Cecopi 'manava la consellera' Salomé Pradas i que Mazón no va assumir decisions; va detallar el debat de l'avís a la població.

La CEV demana normalitat a les empreses que comercien amb els EUA davant les amenaces de Trump

La patronal valenciana ha instat a mantindre la calma i seguir amb normalitat les operacions amb els Estats Units. Ha apel·lat al paraigua de la UE i a accelerar un acord comercial.

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.