Detingut en Alacant un violador buscat per Itàlia

VIOLADOR

El detingut era la parella sentimental de la mare de la víctima | Policia Nacional/Policia di Stato

 

Un fugitiu, reclamat per un delicte d’agressió sexual a una menor de 14 anys, ha sigut detingut este dimarts en Alacant per la Policia Nacional, en col·laboració amb l’oficina Sirene en Espanya i amb la Polizia di Stato d’Itàlia, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Els fets delictius es van produir en el mes d’abril de 2017. En eixos moments, el detingut era el company sentimental de la mare de la víctima, cosa que li va fer sentir-se superior respecte a la menor i aprofitar eixa relació d’afectivitat per a cometre l’agressió, segons els agents.

 

Ja havia comés altres delictes sexuals

En octubre d’eixe mateix any, va ser condemnat a sis anys i huit mesos de presó per estos fets, encara que acumulava més de 18 anys per altres delictes com el de violència sexual agreujada, actes sexuals amb menors, robatori, lesions, amenaces i falsificació de mitjans de pagament. Per tot això, era considerat prioritari per la policia italiana. A més, tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció interposada per les autoritats italianes per l’agressió sexual contra la menor.

 

Després de múltiples gestions durant la investigació, agents de Fugitius de la Policia Nacional van localitzar al pròfug en la província d’Alacant, a on residia i a on va ser detingut el passat 1 d’octubre, cap a les 09.30 hores, sense registrar-se cap incidència durant el procés.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.