Detingut en Alacant un violador buscat per Itàlia

VIOLADOR

El detingut era la parella sentimental de la mare de la víctima | Policia Nacional/Policia di Stato

 

Un fugitiu, reclamat per un delicte d’agressió sexual a una menor de 14 anys, ha sigut detingut este dimarts en Alacant per la Policia Nacional, en col·laboració amb l’oficina Sirene en Espanya i amb la Polizia di Stato d’Itàlia, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Els fets delictius es van produir en el mes d’abril de 2017. En eixos moments, el detingut era el company sentimental de la mare de la víctima, cosa que li va fer sentir-se superior respecte a la menor i aprofitar eixa relació d’afectivitat per a cometre l’agressió, segons els agents.

 

Ja havia comés altres delictes sexuals

En octubre d’eixe mateix any, va ser condemnat a sis anys i huit mesos de presó per estos fets, encara que acumulava més de 18 anys per altres delictes com el de violència sexual agreujada, actes sexuals amb menors, robatori, lesions, amenaces i falsificació de mitjans de pagament. Per tot això, era considerat prioritari per la policia italiana. A més, tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció interposada per les autoritats italianes per l’agressió sexual contra la menor.

 

Després de múltiples gestions durant la investigació, agents de Fugitius de la Policia Nacional van localitzar al pròfug en la província d’Alacant, a on residia i a on va ser detingut el passat 1 d’octubre, cap a les 09.30 hores, sense registrar-se cap incidència durant el procés.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.
FILMOTECA D'ESTIU