València ordena la retirada dels patinets elèctrics de lloguer dels carrers

 

L’Ajuntament de València demanarà a l’empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d’incomplir-se l’ordre, procedirà a requisar estos vehicles.

  

Així ho han acordat este dilluns en una reunió de treball l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l’edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d’Espai Públic, Carlos Galiana, segons han informat fonts del consistori.

  

Com a resultat de la trobada, s’ha acordat que la Policia Local requerirà a l’empresa la retirada d’estos patinets, a l’espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d’este nou mitjà de transport, l’esborrany del qual es presentarà dins de dos o tres setmanes, aproximadament.

  

«No hi ha un buit legal» segons el consistori

 

Mentrestant, des de l’Ajuntament han insistit que «no hi ha un buit legal» respecte a l’ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que «existix tot un context normatiu com l’ordenança d’espai públic, l’ordenança d’accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant a nivell de llei com una instrucció de la DGT de fa dos anys». El consistori «treballa per fer complir» esta normativa vigent, han remarcat des de l’administració.

    

A més, Espai Públic ha confirmat que «no hi ha cap tipus de sol·licitud de l’empresa per operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera». L’article 12 de l’ordenança d’espai públic «impedix a esta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres», han agregat.

  

Estudien una taxa per ocupar l’espai

  

Igualment, en la reunió també s’ha acordat encarregar als serveis municipals d’Hisenda que estudien l’aplicació d’una taxa «per a este tipus d’empreses que volen ocupar l’espai públic», han avançat des de l’Ajuntament. El consistori insistix que hi ha un «consens entre totes les parts Govern de la Nau per seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible», i que el patinet pot ser un element que contribuisca a este model.

    

Per això, l’administració municipal treballa en una nova ordenança de mobilitat que «s’ajuste a la mobilitat actual de la ciutat» i que «regularà de forma concreta i detallada la circulació d’elements nous com a patinets».

 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.