10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

València ordena la retirada dels patinets elèctrics de lloguer dels carrers

 

L’Ajuntament de València demanarà a l’empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d’incomplir-se l’ordre, procedirà a requisar estos vehicles.

  

Així ho han acordat este dilluns en una reunió de treball l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l’edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d’Espai Públic, Carlos Galiana, segons han informat fonts del consistori.

  

Com a resultat de la trobada, s’ha acordat que la Policia Local requerirà a l’empresa la retirada d’estos patinets, a l’espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d’este nou mitjà de transport, l’esborrany del qual es presentarà dins de dos o tres setmanes, aproximadament.

  

«No hi ha un buit legal» segons el consistori

 

Mentrestant, des de l’Ajuntament han insistit que «no hi ha un buit legal» respecte a l’ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que «existix tot un context normatiu com l’ordenança d’espai públic, l’ordenança d’accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant a nivell de llei com una instrucció de la DGT de fa dos anys». El consistori «treballa per fer complir» esta normativa vigent, han remarcat des de l’administració.

    

A més, Espai Públic ha confirmat que «no hi ha cap tipus de sol·licitud de l’empresa per operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera». L’article 12 de l’ordenança d’espai públic «impedix a esta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres», han agregat.

  

Estudien una taxa per ocupar l’espai

  

Igualment, en la reunió també s’ha acordat encarregar als serveis municipals d’Hisenda que estudien l’aplicació d’una taxa «per a este tipus d’empreses que volen ocupar l’espai públic», han avançat des de l’Ajuntament. El consistori insistix que hi ha un «consens entre totes les parts Govern de la Nau per seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible», i que el patinet pot ser un element que contribuisca a este model.

    

Per això, l’administració municipal treballa en una nova ordenança de mobilitat que «s’ajuste a la mobilitat actual de la ciutat» i que «regularà de forma concreta i detallada la circulació d’elements nous com a patinets».

 

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.