València ordena la retirada dels patinets elèctrics de lloguer dels carrers

 

L’Ajuntament de València demanarà a l’empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d’incomplir-se l’ordre, procedirà a requisar estos vehicles.

  

Així ho han acordat este dilluns en una reunió de treball l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l’edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d’Espai Públic, Carlos Galiana, segons han informat fonts del consistori.

  

Com a resultat de la trobada, s’ha acordat que la Policia Local requerirà a l’empresa la retirada d’estos patinets, a l’espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d’este nou mitjà de transport, l’esborrany del qual es presentarà dins de dos o tres setmanes, aproximadament.

  

«No hi ha un buit legal» segons el consistori

 

Mentrestant, des de l’Ajuntament han insistit que «no hi ha un buit legal» respecte a l’ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que «existix tot un context normatiu com l’ordenança d’espai públic, l’ordenança d’accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant a nivell de llei com una instrucció de la DGT de fa dos anys». El consistori «treballa per fer complir» esta normativa vigent, han remarcat des de l’administració.

    

A més, Espai Públic ha confirmat que «no hi ha cap tipus de sol·licitud de l’empresa per operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera». L’article 12 de l’ordenança d’espai públic «impedix a esta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres», han agregat.

  

Estudien una taxa per ocupar l’espai

  

Igualment, en la reunió també s’ha acordat encarregar als serveis municipals d’Hisenda que estudien l’aplicació d’una taxa «per a este tipus d’empreses que volen ocupar l’espai públic», han avançat des de l’Ajuntament. El consistori insistix que hi ha un «consens entre totes les parts Govern de la Nau per seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible», i que el patinet pot ser un element que contribuisca a este model.

    

Per això, l’administració municipal treballa en una nova ordenança de mobilitat que «s’ajuste a la mobilitat actual de la ciutat» i que «regularà de forma concreta i detallada la circulació d’elements nous com a patinets».

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.