València ordena la retirada dels patinets elèctrics de lloguer dels carrers

 

L’Ajuntament de València demanarà a l’empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d’incomplir-se l’ordre, procedirà a requisar estos vehicles.

  

Així ho han acordat este dilluns en una reunió de treball l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l’edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d’Espai Públic, Carlos Galiana, segons han informat fonts del consistori.

  

Com a resultat de la trobada, s’ha acordat que la Policia Local requerirà a l’empresa la retirada d’estos patinets, a l’espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d’este nou mitjà de transport, l’esborrany del qual es presentarà dins de dos o tres setmanes, aproximadament.

  

«No hi ha un buit legal» segons el consistori

 

Mentrestant, des de l’Ajuntament han insistit que «no hi ha un buit legal» respecte a l’ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que «existix tot un context normatiu com l’ordenança d’espai públic, l’ordenança d’accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant a nivell de llei com una instrucció de la DGT de fa dos anys». El consistori «treballa per fer complir» esta normativa vigent, han remarcat des de l’administració.

    

A més, Espai Públic ha confirmat que «no hi ha cap tipus de sol·licitud de l’empresa per operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera». L’article 12 de l’ordenança d’espai públic «impedix a esta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres», han agregat.

  

Estudien una taxa per ocupar l’espai

  

Igualment, en la reunió també s’ha acordat encarregar als serveis municipals d’Hisenda que estudien l’aplicació d’una taxa «per a este tipus d’empreses que volen ocupar l’espai públic», han avançat des de l’Ajuntament. El consistori insistix que hi ha un «consens entre totes les parts Govern de la Nau per seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible», i que el patinet pot ser un element que contribuisca a este model.

    

Per això, l’administració municipal treballa en una nova ordenança de mobilitat que «s’ajuste a la mobilitat actual de la ciutat» i que «regularà de forma concreta i detallada la circulació d’elements nous com a patinets».

 

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.