València ordena la retirada dels patinets elèctrics de lloguer dels carrers

 

L’Ajuntament de València demanarà a l’empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d’incomplir-se l’ordre, procedirà a requisar estos vehicles.

  

Així ho han acordat este dilluns en una reunió de treball l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l’edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d’Espai Públic, Carlos Galiana, segons han informat fonts del consistori.

  

Com a resultat de la trobada, s’ha acordat que la Policia Local requerirà a l’empresa la retirada d’estos patinets, a l’espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d’este nou mitjà de transport, l’esborrany del qual es presentarà dins de dos o tres setmanes, aproximadament.

  

«No hi ha un buit legal» segons el consistori

 

Mentrestant, des de l’Ajuntament han insistit que «no hi ha un buit legal» respecte a l’ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que «existix tot un context normatiu com l’ordenança d’espai públic, l’ordenança d’accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant a nivell de llei com una instrucció de la DGT de fa dos anys». El consistori «treballa per fer complir» esta normativa vigent, han remarcat des de l’administració.

    

A més, Espai Públic ha confirmat que «no hi ha cap tipus de sol·licitud de l’empresa per operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera». L’article 12 de l’ordenança d’espai públic «impedix a esta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres», han agregat.

  

Estudien una taxa per ocupar l’espai

  

Igualment, en la reunió també s’ha acordat encarregar als serveis municipals d’Hisenda que estudien l’aplicació d’una taxa «per a este tipus d’empreses que volen ocupar l’espai públic», han avançat des de l’Ajuntament. El consistori insistix que hi ha un «consens entre totes les parts Govern de la Nau per seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible», i que el patinet pot ser un element que contribuisca a este model.

    

Per això, l’administració municipal treballa en una nova ordenança de mobilitat que «s’ajuste a la mobilitat actual de la ciutat» i que «regularà de forma concreta i detallada la circulació d’elements nous com a patinets».

 

Últimes notícies

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.