La valenciana Patricia Aguilar narra l’infern de com va ser captada per una secta sexual en el Perú

La jove de 21 anys Patricia Aguilar, natural d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), narra per primera volta en un llibre com va ser captada amb 16 anys a través d’internet i arrancada de la seua família per una secta sexual, que li va espentar a una fugida «no voluntària» que va concloure quan son pare la va rescatar al costat del seu bebé de dos mesos en una selva del Perú.

 

En el llibre ‘Faça’s la teua voluntat’ (editorial Alrevés. col·lecció SinFicción), que ix el dia 21 de setembre a la venda, la valenciana narra l’infern viscut entre 2016 i 2018, fet que va tindre una gran repercussió en els mitjans de comunicació.

 

I ho compta perquè la seua terrible història ajude altres xiques a detectar esta classe d’enganys per part d’estranys que, com li va passar a ella, aprofiten les xarxes socials per a colar-se en la seua habitació per a tractar d’anul·lar la seua voluntat.

 

En les 306 pàgines es reflectix, a demés, el forat legal i la complexitat de perseguir esta classe de delictes en Espanya, tal com va ocórrer amb Patricia, que va ser manipulada fins al punt de conseguir que abandonara als seus només una setmana després de complir 18 anys per a anar al Perú. Havia sigut convençuda que era una elegida per a repoblar el món al costat del guru de la secta amb la imminent arribada d’una apocalipsi.

 

Diàlegs sexuals per Whatsapp

Escrit per la periodista Vanesa Lozano després d’hores de conversa amb Patricia, es recull el patit fins al rescat, inclosos diàlegs textuals per Whatsapp i altres xarxes durant un any i mig amb el guru. També apareix la lluita de la seua família fins que la va retornar a casa son pare, Alberto Aguilar.

 

Patricia vol que el seu infern «servisca» a altres víctimes però preferix evitar exposar-se públicament amb l’eixida del llibre perquè, encara que està recuperada i amb una vida normalitzada al costat de la seua filla Naomi de dos anys, fruit de la relació amb el seu captor, «no se sent preparada», ha explicat a Efe la seua cosina i durant llarg temps portaveu de la família, Noelia Bru.

 

Els capítols recullen l’evolució de l’engany i «com un entra en la cova del llop sense donar-se compte», a demés de «la manera en què comença per internet una relació d’amistat que es transforma en festeig i al final acaba en un punt que pareix incomprensible».

 

Manipulació, abusos, violacions…

Esta protagonista involuntària d’engany, manipulació, abusos, vexacions i violacions ha inclòs una carta manuscrita a la seua filla Naomi en la que li explica que el llibre és l’«única manera d’intentar que no torne a passar». El manipulador és Félix Steven Manrique, qui va començar a escriure a una Patrícia de 16 anys després que aquesta esta penjara en Facebook un missatge que revelava que estava passant un difícil duel per la sobtada mort d’un oncle de 29 anys.

 

El líder, que complix 20 anys de presó per tràfic de persones, va aprofitar que «era vulnerable, que buscava respostes i afecte» per a tendir-li el parany i acabar robant-li la seua adolescència i la seua vida.

 

Buit legal en el Codi Penal

La jove d’Elx no es donava compte en eixe moment del que passava perquè quan estàs en la secta «no hi ha res més», «vius atrapada en un submón amb coses que no són reals» i «et convencen que tot el que hi ha fora és dolent», inclosa la família.

 

Patricia Aguilar i la seua família defensen que esta figura hauria de quedar recollida en el Codi Penal atés que «els delictes d’incitació a l’abandó del domicili familiar d’un menor són tan lleus que no compensa trobar a una persona a l’altre costat del món».

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.