15.4 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

La valenciana Patricia Aguilar narra l’infern de com va ser captada per una secta sexual en el Perú

La jove de 21 anys Patricia Aguilar, natural d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), narra per primera volta en un llibre com va ser captada amb 16 anys a través d’internet i arrancada de la seua família per una secta sexual, que li va espentar a una fugida «no voluntària» que va concloure quan son pare la va rescatar al costat del seu bebé de dos mesos en una selva del Perú.

 

En el llibre ‘Faça’s la teua voluntat’ (editorial Alrevés. col·lecció SinFicción), que ix el dia 21 de setembre a la venda, la valenciana narra l’infern viscut entre 2016 i 2018, fet que va tindre una gran repercussió en els mitjans de comunicació.

 

I ho compta perquè la seua terrible història ajude altres xiques a detectar esta classe d’enganys per part d’estranys que, com li va passar a ella, aprofiten les xarxes socials per a colar-se en la seua habitació per a tractar d’anul·lar la seua voluntat.

 

En les 306 pàgines es reflectix, a demés, el forat legal i la complexitat de perseguir esta classe de delictes en Espanya, tal com va ocórrer amb Patricia, que va ser manipulada fins al punt de conseguir que abandonara als seus només una setmana després de complir 18 anys per a anar al Perú. Havia sigut convençuda que era una elegida per a repoblar el món al costat del guru de la secta amb la imminent arribada d’una apocalipsi.

 

Diàlegs sexuals per Whatsapp

Escrit per la periodista Vanesa Lozano després d’hores de conversa amb Patricia, es recull el patit fins al rescat, inclosos diàlegs textuals per Whatsapp i altres xarxes durant un any i mig amb el guru. També apareix la lluita de la seua família fins que la va retornar a casa son pare, Alberto Aguilar.

 

Patricia vol que el seu infern «servisca» a altres víctimes però preferix evitar exposar-se públicament amb l’eixida del llibre perquè, encara que està recuperada i amb una vida normalitzada al costat de la seua filla Naomi de dos anys, fruit de la relació amb el seu captor, «no se sent preparada», ha explicat a Efe la seua cosina i durant llarg temps portaveu de la família, Noelia Bru.

 

Els capítols recullen l’evolució de l’engany i «com un entra en la cova del llop sense donar-se compte», a demés de «la manera en què comença per internet una relació d’amistat que es transforma en festeig i al final acaba en un punt que pareix incomprensible».

 

Manipulació, abusos, violacions…

Esta protagonista involuntària d’engany, manipulació, abusos, vexacions i violacions ha inclòs una carta manuscrita a la seua filla Naomi en la que li explica que el llibre és l’«única manera d’intentar que no torne a passar». El manipulador és Félix Steven Manrique, qui va començar a escriure a una Patrícia de 16 anys després que aquesta esta penjara en Facebook un missatge que revelava que estava passant un difícil duel per la sobtada mort d’un oncle de 29 anys.

 

El líder, que complix 20 anys de presó per tràfic de persones, va aprofitar que «era vulnerable, que buscava respostes i afecte» per a tendir-li el parany i acabar robant-li la seua adolescència i la seua vida.

 

Buit legal en el Codi Penal

La jove d’Elx no es donava compte en eixe moment del que passava perquè quan estàs en la secta «no hi ha res més», «vius atrapada en un submón amb coses que no són reals» i «et convencen que tot el que hi ha fora és dolent», inclosa la família.

 

Patricia Aguilar i la seua família defensen que esta figura hauria de quedar recollida en el Codi Penal atés que «els delictes d’incitació a l’abandó del domicili familiar d’un menor són tan lleus que no compensa trobar a una persona a l’altre costat del món».

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.