La valenciana Patricia Aguilar narra l’infern de com va ser captada per una secta sexual en el Perú

La jove de 21 anys Patricia Aguilar, natural d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), narra per primera volta en un llibre com va ser captada amb 16 anys a través d’internet i arrancada de la seua família per una secta sexual, que li va espentar a una fugida «no voluntària» que va concloure quan son pare la va rescatar al costat del seu bebé de dos mesos en una selva del Perú.

 

En el llibre ‘Faça’s la teua voluntat’ (editorial Alrevés. col·lecció SinFicción), que ix el dia 21 de setembre a la venda, la valenciana narra l’infern viscut entre 2016 i 2018, fet que va tindre una gran repercussió en els mitjans de comunicació.

 

I ho compta perquè la seua terrible història ajude altres xiques a detectar esta classe d’enganys per part d’estranys que, com li va passar a ella, aprofiten les xarxes socials per a colar-se en la seua habitació per a tractar d’anul·lar la seua voluntat.

 

En les 306 pàgines es reflectix, a demés, el forat legal i la complexitat de perseguir esta classe de delictes en Espanya, tal com va ocórrer amb Patricia, que va ser manipulada fins al punt de conseguir que abandonara als seus només una setmana després de complir 18 anys per a anar al Perú. Havia sigut convençuda que era una elegida per a repoblar el món al costat del guru de la secta amb la imminent arribada d’una apocalipsi.

 

Diàlegs sexuals per Whatsapp

Escrit per la periodista Vanesa Lozano després d’hores de conversa amb Patricia, es recull el patit fins al rescat, inclosos diàlegs textuals per Whatsapp i altres xarxes durant un any i mig amb el guru. També apareix la lluita de la seua família fins que la va retornar a casa son pare, Alberto Aguilar.

 

Patricia vol que el seu infern «servisca» a altres víctimes però preferix evitar exposar-se públicament amb l’eixida del llibre perquè, encara que està recuperada i amb una vida normalitzada al costat de la seua filla Naomi de dos anys, fruit de la relació amb el seu captor, «no se sent preparada», ha explicat a Efe la seua cosina i durant llarg temps portaveu de la família, Noelia Bru.

 

Els capítols recullen l’evolució de l’engany i «com un entra en la cova del llop sense donar-se compte», a demés de «la manera en què comença per internet una relació d’amistat que es transforma en festeig i al final acaba en un punt que pareix incomprensible».

 

Manipulació, abusos, violacions…

Esta protagonista involuntària d’engany, manipulació, abusos, vexacions i violacions ha inclòs una carta manuscrita a la seua filla Naomi en la que li explica que el llibre és l’«única manera d’intentar que no torne a passar». El manipulador és Félix Steven Manrique, qui va començar a escriure a una Patrícia de 16 anys després que aquesta esta penjara en Facebook un missatge que revelava que estava passant un difícil duel per la sobtada mort d’un oncle de 29 anys.

 

El líder, que complix 20 anys de presó per tràfic de persones, va aprofitar que «era vulnerable, que buscava respostes i afecte» per a tendir-li el parany i acabar robant-li la seua adolescència i la seua vida.

 

Buit legal en el Codi Penal

La jove d’Elx no es donava compte en eixe moment del que passava perquè quan estàs en la secta «no hi ha res més», «vius atrapada en un submón amb coses que no són reals» i «et convencen que tot el que hi ha fora és dolent», inclosa la família.

 

Patricia Aguilar i la seua família defensen que esta figura hauria de quedar recollida en el Codi Penal atés que «els delictes d’incitació a l’abandó del domicili familiar d’un menor són tan lleus que no compensa trobar a una persona a l’altre costat del món».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.