La valenciana Patricia Aguilar narra l’infern de com va ser captada per una secta sexual en el Perú

La jove de 21 anys Patricia Aguilar, natural d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), narra per primera volta en un llibre com va ser captada amb 16 anys a través d’internet i arrancada de la seua família per una secta sexual, que li va espentar a una fugida «no voluntària» que va concloure quan son pare la va rescatar al costat del seu bebé de dos mesos en una selva del Perú.

 

En el llibre ‘Faça’s la teua voluntat’ (editorial Alrevés. col·lecció SinFicción), que ix el dia 21 de setembre a la venda, la valenciana narra l’infern viscut entre 2016 i 2018, fet que va tindre una gran repercussió en els mitjans de comunicació.

 

I ho compta perquè la seua terrible història ajude altres xiques a detectar esta classe d’enganys per part d’estranys que, com li va passar a ella, aprofiten les xarxes socials per a colar-se en la seua habitació per a tractar d’anul·lar la seua voluntat.

 

En les 306 pàgines es reflectix, a demés, el forat legal i la complexitat de perseguir esta classe de delictes en Espanya, tal com va ocórrer amb Patricia, que va ser manipulada fins al punt de conseguir que abandonara als seus només una setmana després de complir 18 anys per a anar al Perú. Havia sigut convençuda que era una elegida per a repoblar el món al costat del guru de la secta amb la imminent arribada d’una apocalipsi.

 

Diàlegs sexuals per Whatsapp

Escrit per la periodista Vanesa Lozano després d’hores de conversa amb Patricia, es recull el patit fins al rescat, inclosos diàlegs textuals per Whatsapp i altres xarxes durant un any i mig amb el guru. També apareix la lluita de la seua família fins que la va retornar a casa son pare, Alberto Aguilar.

 

Patricia vol que el seu infern «servisca» a altres víctimes però preferix evitar exposar-se públicament amb l’eixida del llibre perquè, encara que està recuperada i amb una vida normalitzada al costat de la seua filla Naomi de dos anys, fruit de la relació amb el seu captor, «no se sent preparada», ha explicat a Efe la seua cosina i durant llarg temps portaveu de la família, Noelia Bru.

 

Els capítols recullen l’evolució de l’engany i «com un entra en la cova del llop sense donar-se compte», a demés de «la manera en què comença per internet una relació d’amistat que es transforma en festeig i al final acaba en un punt que pareix incomprensible».

 

Manipulació, abusos, violacions…

Esta protagonista involuntària d’engany, manipulació, abusos, vexacions i violacions ha inclòs una carta manuscrita a la seua filla Naomi en la que li explica que el llibre és l’«única manera d’intentar que no torne a passar». El manipulador és Félix Steven Manrique, qui va començar a escriure a una Patrícia de 16 anys després que aquesta esta penjara en Facebook un missatge que revelava que estava passant un difícil duel per la sobtada mort d’un oncle de 29 anys.

 

El líder, que complix 20 anys de presó per tràfic de persones, va aprofitar que «era vulnerable, que buscava respostes i afecte» per a tendir-li el parany i acabar robant-li la seua adolescència i la seua vida.

 

Buit legal en el Codi Penal

La jove d’Elx no es donava compte en eixe moment del que passava perquè quan estàs en la secta «no hi ha res més», «vius atrapada en un submón amb coses que no són reals» i «et convencen que tot el que hi ha fora és dolent», inclosa la família.

 

Patricia Aguilar i la seua família defensen que esta figura hauria de quedar recollida en el Codi Penal atés que «els delictes d’incitació a l’abandó del domicili familiar d’un menor són tan lleus que no compensa trobar a una persona a l’altre costat del món».

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.