8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Pego, la desena localitat desallotjada per l’incendi de la Vall d’Ebo que calcina Alacant

Al voltant de les 17.53 de la vesprada de este dimarts 16 d’agost l’Ajuntament de Pego ha informat que s’està desallotjant la zona dels Verdals per precaució davant la proximitat del foc de Vall d’Ebo.

És la desena localitat que ha de desallotjar als seus veïns i veïnes per l’incendi que ha arrasat des del dissabte 10.000 hectàrees de la Marina Alta i El Comtat. El president Ximo Puig ha informat que estan treballant 22 mitjans aeris sobre un perímetre de 65 quilòmetres.

El president ha precisat que la situació meteorològica és “molt adversa”, amb vents canviants que dificulten la planificació de l’extinció, però ha subratllat que la Comunitat Valenciana compta amb els recursos necessaris per a actuar.

Sobre les 13.30 s’evacuava també a la població de Benimassot. Així mateix, entre el dissabte i el diumenge s’han desallotjat al voltant de 1.500 persones, informava el Cap del Consell.

Els municipis afectats han sigut Tollos, Fageca, Famorca i el llogaret de Margarida, en Plans; Beniaia i Alcalà de la Jovada, els dos pobles que conformen el municipi de la Vall d’Alcalà; així com els de Benirrama i Benialí (la Vall de Gallinera).

Creu Roja ha atés 113 persones en els albergs provisionals per l’incendi a Vall d’Ebo

Fonts de Creu Roja han confirmat que s’han atés 113 persones en els albergs provisionals a Muro d’Alcoi i Pego. D’aquestes han pernoctat 15.

A Muro d’Alcoi s’ha atés 2 homes i 1 dona, mentre que a Pego han sigut 110 les persones albergades: 53 homes, 51 dones, 6 xiquets i 1 xiqueta. D’aquests últios 8 homes, 2 xiquets i 5 dones han passat la nit.

Des de Creu Roja expliquen que “la gent sol anar als albergs per aigua, lavabo, etc però prefereix pernoctar en cases de familiars, amics o altres residències. Encara així nosaltres oferim el recurs”.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.