Pego, la desena localitat desallotjada per l’incendi de la Vall d’Ebo que calcina Alacant

Al voltant de les 17.53 de la vesprada de este dimarts 16 d’agost l’Ajuntament de Pego ha informat que s’està desallotjant la zona dels Verdals per precaució davant la proximitat del foc de Vall d’Ebo.

És la desena localitat que ha de desallotjar als seus veïns i veïnes per l’incendi que ha arrasat des del dissabte 10.000 hectàrees de la Marina Alta i El Comtat. El president Ximo Puig ha informat que estan treballant 22 mitjans aeris sobre un perímetre de 65 quilòmetres.

El president ha precisat que la situació meteorològica és “molt adversa”, amb vents canviants que dificulten la planificació de l’extinció, però ha subratllat que la Comunitat Valenciana compta amb els recursos necessaris per a actuar.

Sobre les 13.30 s’evacuava també a la població de Benimassot. Així mateix, entre el dissabte i el diumenge s’han desallotjat al voltant de 1.500 persones, informava el Cap del Consell.

Els municipis afectats han sigut Tollos, Fageca, Famorca i el llogaret de Margarida, en Plans; Beniaia i Alcalà de la Jovada, els dos pobles que conformen el municipi de la Vall d’Alcalà; així com els de Benirrama i Benialí (la Vall de Gallinera).

Creu Roja ha atés 113 persones en els albergs provisionals per l’incendi a Vall d’Ebo

Fonts de Creu Roja han confirmat que s’han atés 113 persones en els albergs provisionals a Muro d’Alcoi i Pego. D’aquestes han pernoctat 15.

A Muro d’Alcoi s’ha atés 2 homes i 1 dona, mentre que a Pego han sigut 110 les persones albergades: 53 homes, 51 dones, 6 xiquets i 1 xiqueta. D’aquests últios 8 homes, 2 xiquets i 5 dones han passat la nit.

Des de Creu Roja expliquen que “la gent sol anar als albergs per aigua, lavabo, etc però prefereix pernoctar en cases de familiars, amics o altres residències. Encara així nosaltres oferim el recurs”.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.