Pego, la desena localitat desallotjada per l’incendi de la Vall d’Ebo que calcina Alacant

Al voltant de les 17.53 de la vesprada de este dimarts 16 d’agost l’Ajuntament de Pego ha informat que s’està desallotjant la zona dels Verdals per precaució davant la proximitat del foc de Vall d’Ebo.

És la desena localitat que ha de desallotjar als seus veïns i veïnes per l’incendi que ha arrasat des del dissabte 10.000 hectàrees de la Marina Alta i El Comtat. El president Ximo Puig ha informat que estan treballant 22 mitjans aeris sobre un perímetre de 65 quilòmetres.

El president ha precisat que la situació meteorològica és “molt adversa”, amb vents canviants que dificulten la planificació de l’extinció, però ha subratllat que la Comunitat Valenciana compta amb els recursos necessaris per a actuar.

Sobre les 13.30 s’evacuava també a la població de Benimassot. Així mateix, entre el dissabte i el diumenge s’han desallotjat al voltant de 1.500 persones, informava el Cap del Consell.

Els municipis afectats han sigut Tollos, Fageca, Famorca i el llogaret de Margarida, en Plans; Beniaia i Alcalà de la Jovada, els dos pobles que conformen el municipi de la Vall d’Alcalà; així com els de Benirrama i Benialí (la Vall de Gallinera).

Creu Roja ha atés 113 persones en els albergs provisionals per l’incendi a Vall d’Ebo

Fonts de Creu Roja han confirmat que s’han atés 113 persones en els albergs provisionals a Muro d’Alcoi i Pego. D’aquestes han pernoctat 15.

A Muro d’Alcoi s’ha atés 2 homes i 1 dona, mentre que a Pego han sigut 110 les persones albergades: 53 homes, 51 dones, 6 xiquets i 1 xiqueta. D’aquests últios 8 homes, 2 xiquets i 5 dones han passat la nit.

Des de Creu Roja expliquen que “la gent sol anar als albergs per aigua, lavabo, etc però prefereix pernoctar en cases de familiars, amics o altres residències. Encara així nosaltres oferim el recurs”.

Últimes notícies

Arriba a València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la plataforma solar marina Paiporta, primera d’Espanya, que inicia ara les proves i formarà part d’un projecte d’1 MW de potència. La iniciativa de BlueNewables, amb suport de Naturgy i finançament de l’IDAE, reforça l’estratègia de Valenciaport cap a la descarbonització.

Avamet assegura que el perill extrem de la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible, tot i que la quantitat exacta de pluja sí que ho era. Revert sosté que els models ja apuntaven a un episodi de perill extrem semblant a la pantanada de Tous i a la riuada de València.

El president d’Avamet defensa que el perill extrem de la DANA sí que es podia preveure

Adrià Revert, president d’Avamet, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible i que els mapes ja apuntaven a un episodi de perill extrem a la costa valenciana.

Avamet adverteix que el perill extrem en la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha declarat al jutjat de Catarroja que, tot i que la quantitat exacta de pluja era impossible de calcular, el perill extrem a la costa valenciana el 29 d’octubre de 2024 sí que es podia vore als mapes.

Més de 7.500 passatgers utilitzen ja l’OPE al port d’Alacant, per damunt de 2025

L’Operació Pas de l’Estret al port d’Alacant ha superat ja les 7.500 persones embarcades i els 3.000 vehicles rumb a Algèria i Orà, amb més freqüència de vaixells i un nou sistema automatitzat d’entrada i eixida.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha jugat a Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de dues dècades d’èxits, amb la Copa Davis de 2019 com a moment més icònic.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha disputat a la Copa del Rei de Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de vint anys de carrera amb 12 títols ATP i el record inesborrable de la Copa Davis de 2019.

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.