Pego, la desena localitat desallotjada per l’incendi de la Vall d’Ebo que calcina Alacant

Al voltant de les 17.53 de la vesprada de este dimarts 16 d’agost l’Ajuntament de Pego ha informat que s’està desallotjant la zona dels Verdals per precaució davant la proximitat del foc de Vall d’Ebo.

És la desena localitat que ha de desallotjar als seus veïns i veïnes per l’incendi que ha arrasat des del dissabte 10.000 hectàrees de la Marina Alta i El Comtat. El president Ximo Puig ha informat que estan treballant 22 mitjans aeris sobre un perímetre de 65 quilòmetres.

El president ha precisat que la situació meteorològica és “molt adversa”, amb vents canviants que dificulten la planificació de l’extinció, però ha subratllat que la Comunitat Valenciana compta amb els recursos necessaris per a actuar.

Sobre les 13.30 s’evacuava també a la població de Benimassot. Així mateix, entre el dissabte i el diumenge s’han desallotjat al voltant de 1.500 persones, informava el Cap del Consell.

Els municipis afectats han sigut Tollos, Fageca, Famorca i el llogaret de Margarida, en Plans; Beniaia i Alcalà de la Jovada, els dos pobles que conformen el municipi de la Vall d’Alcalà; així com els de Benirrama i Benialí (la Vall de Gallinera).

Creu Roja ha atés 113 persones en els albergs provisionals per l’incendi a Vall d’Ebo

Fonts de Creu Roja han confirmat que s’han atés 113 persones en els albergs provisionals a Muro d’Alcoi i Pego. D’aquestes han pernoctat 15.

A Muro d’Alcoi s’ha atés 2 homes i 1 dona, mentre que a Pego han sigut 110 les persones albergades: 53 homes, 51 dones, 6 xiquets i 1 xiqueta. D’aquests últios 8 homes, 2 xiquets i 5 dones han passat la nit.

Des de Creu Roja expliquen que “la gent sol anar als albergs per aigua, lavabo, etc però prefereix pernoctar en cases de familiars, amics o altres residències. Encara així nosaltres oferim el recurs”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.