Pego, la desena localitat desallotjada per l’incendi de la Vall d’Ebo que calcina Alacant

Al voltant de les 17.53 de la vesprada de este dimarts 16 d’agost l’Ajuntament de Pego ha informat que s’està desallotjant la zona dels Verdals per precaució davant la proximitat del foc de Vall d’Ebo.

És la desena localitat que ha de desallotjar als seus veïns i veïnes per l’incendi que ha arrasat des del dissabte 10.000 hectàrees de la Marina Alta i El Comtat. El president Ximo Puig ha informat que estan treballant 22 mitjans aeris sobre un perímetre de 65 quilòmetres.

El president ha precisat que la situació meteorològica és “molt adversa”, amb vents canviants que dificulten la planificació de l’extinció, però ha subratllat que la Comunitat Valenciana compta amb els recursos necessaris per a actuar.

Sobre les 13.30 s’evacuava també a la població de Benimassot. Així mateix, entre el dissabte i el diumenge s’han desallotjat al voltant de 1.500 persones, informava el Cap del Consell.

Els municipis afectats han sigut Tollos, Fageca, Famorca i el llogaret de Margarida, en Plans; Beniaia i Alcalà de la Jovada, els dos pobles que conformen el municipi de la Vall d’Alcalà; així com els de Benirrama i Benialí (la Vall de Gallinera).

Creu Roja ha atés 113 persones en els albergs provisionals per l’incendi a Vall d’Ebo

Fonts de Creu Roja han confirmat que s’han atés 113 persones en els albergs provisionals a Muro d’Alcoi i Pego. D’aquestes han pernoctat 15.

A Muro d’Alcoi s’ha atés 2 homes i 1 dona, mentre que a Pego han sigut 110 les persones albergades: 53 homes, 51 dones, 6 xiquets i 1 xiqueta. D’aquests últios 8 homes, 2 xiquets i 5 dones han passat la nit.

Des de Creu Roja expliquen que “la gent sol anar als albergs per aigua, lavabo, etc però prefereix pernoctar en cases de familiars, amics o altres residències. Encara així nosaltres oferim el recurs”.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.