Una vintena de ferits en l’explosió d’un bloc d’apartaments

Una potent explosió en un edifici d’apartaments este dimarts en el centre de Göteborg,  a Suècia,  ha causat més de 20 ferits, tres d’ells de gravetat, i ha obligat a desallotjar a centenars de persones, van dir policies i bombers.

Segons el servei de premsa de l’Hospital Sahlgrenska, tres dones d’entre 60 i 80 anys que són ateses en l’establiment presenten ferides de gravetat i altres tres persones tenen lesions lleus. Així mateix, les autoritats van informar que s’espera que arriben més pacients a eixe centre mèdic.

L’incident va ocórrer poc abans de les 05.00 hores en el districte d’Annedal de la ciutat, la segona més gran del país, va reportar l’agència noticiosa sueca TT. Els serveis de rescat continuaven treballant per a extingir les flames que es van estendre a diversos departaments.

“Diverses parts de la propietat i diversos departaments es cremaven després de l’explosió», va assenyalar  Jon Pile, cap d’operacions dels bombers de Göteborg.

De moment es desconeix la causa de l’explosió, no obstant això, la Policia va anunciar que ha obert una investigació.

Mentrestant, els serveis d’emergència i un helicòpter ambulància es troben treballant en el lloc per a evacuar a la gent i apagar el foc en l’edifici, del qual diverses persones van ser rescatades des dels balcons al mateix temps que s’obrien pas fins al pati utilitzant llençols lligats.

L’explosió va afectar tres blocs de pisos adjacents i va provocar un incendi, que els bombers encara no han pogut contindre per complet. Per part seua, el servei de rescat ha assenyalat que encara no és clar quantes persones han de ser evacuades.

A més, s’ha recomanat als residents de la zona que tancaren les finestres i romangueren a l’interior dels habitatges a causa de l’intens fum produït per les flames.

Últimes notícies

La Xarxa Vives distingix Francis Mojica amb la seua Medalla d’Honor per revolucionar la genètica

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha rebut la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives a la Universitat de Perpinyà per la seua aportació clau al sistema CRISPR, que ha revolucionat l’edició genètica.

La jutgessa de la DANA descarta investigar de moment si Mazzolari va mentir o té responsabilitats penals

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha refusat obrir una peça sobre un possible fals testimoni de la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, o sobre eventuals responsabilitats penals, com demanava l’acusació popular de Ciudadanos.

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari del SVB i del SAMU.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevella

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevella, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor ofegat un banyista a la platja de l’Acequión de Torrevieja

Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevieja, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris del SAMU i del SVB.

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.