10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Una vintena de ferits en l’explosió d’un bloc d’apartaments

Una potent explosió en un edifici d’apartaments este dimarts en el centre de Göteborg,  a Suècia,  ha causat més de 20 ferits, tres d’ells de gravetat, i ha obligat a desallotjar a centenars de persones, van dir policies i bombers.

Segons el servei de premsa de l’Hospital Sahlgrenska, tres dones d’entre 60 i 80 anys que són ateses en l’establiment presenten ferides de gravetat i altres tres persones tenen lesions lleus. Així mateix, les autoritats van informar que s’espera que arriben més pacients a eixe centre mèdic.

L’incident va ocórrer poc abans de les 05.00 hores en el districte d’Annedal de la ciutat, la segona més gran del país, va reportar l’agència noticiosa sueca TT. Els serveis de rescat continuaven treballant per a extingir les flames que es van estendre a diversos departaments.

“Diverses parts de la propietat i diversos departaments es cremaven després de l’explosió”, va assenyalar  Jon Pile, cap d’operacions dels bombers de Göteborg.

De moment es desconeix la causa de l’explosió, no obstant això, la Policia va anunciar que ha obert una investigació.

Mentrestant, els serveis d’emergència i un helicòpter ambulància es troben treballant en el lloc per a evacuar a la gent i apagar el foc en l’edifici, del qual diverses persones van ser rescatades des dels balcons al mateix temps que s’obrien pas fins al pati utilitzant llençols lligats.

L’explosió va afectar tres blocs de pisos adjacents i va provocar un incendi, que els bombers encara no han pogut contindre per complet. Per part seua, el servei de rescat ha assenyalat que encara no és clar quantes persones han de ser evacuades.

A més, s’ha recomanat als residents de la zona que tancaren les finestres i romangueren a l’interior dels habitatges a causa de l’intens fum produït per les flames.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.