Mastodon
24.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Coneixes el nou virus maliciós que controla el teu dispositiu mòbil?

 

Una suposada versió de WhatsApp anomenada ‘WhatsApp Pink‘ està circulant per les xarxes socials. Esta nova versió que ofereix una aparença nova a l’aplicació de missatgeria per als usuaris que la instal·len, no és més que un modificador d’interfície amb un color rosa que una vegada que faces clic en l’enllaç infecta el sistema operatiu del dispositiu i es fa amb el control del terminal.

Estes suposades versions de WhatsApp porten anys intentant que els usuaris modifiquen funcions com el color, que no és possible i no és present en l’App legítima de WhatsApp, per a aconseguir enganyar-los i obtindre benefici a canvi.

Un missatge insta a punxar en un botó que inclou i en cas que els usuaris de WhatsApp ho facen, s’estaran baixant un virus i perdran el control complet del seu dispositiu, el qual començarà a enviar missatges a tots els contactes.

Si ja has caigut en el parany, el primer que has de fer és desinstal·lar l’aplicació de missatgeria i netejar el telèfon de qualsevol rastre del virus. El següent pas és eliminar el caixet de cerca del navegador i finalment verificar els permisos de les aplicacions instal·lades en el telèfon mòbil.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.