11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

El volcà de la Palma obliga a desallotjar més de 5.000 persones

El pla d’evacuació dissenyat pel Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca) està en marxa un cop que va arrencar a primera hora de la vesprada d’este diumenge l’erupció volcànica a Cumbre Vieja, A la zona de Cabeza de Vaca, i es va passar del semàfor groc al vermell d’alertes volcàniques.

Segons detalla la Guàrdia Civil, l’evacuació a afecta més de 5.000 persones de diferents barris dels municipis de El Paso, Tazacorte i Los Llanos de Aridane, i va arrencar amb unes 300 persones que vivien a Alcalá i El Paraíso, els barris més propers a la zona d’erupció (a primera hora de la jornada s’havia iniciat amb les persones de mobilitat reduïda).

Ara prossegueix pels nuclis de Tacande, Todoque, La Bombilla, La Laguna, El Remo i Puerto Naos.
Pel que fa a les carreteres, la LP-212 ha estat travessada per la lava al barri d’Alcalá, a El Paso, i fins al moment s’han tallat completament al trànsit les carreteres LP-212, LP-214, LP-105 i LP- 301.

 

 

La Guàrdia Civil té desplegades a la zona a 11 patrulles de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana, 3 patrulles de trànsit, una patrullera del servei marítim i un helicòpter.

Des del 112 Canàries recomanen a la població mantenir la calma, tancar portes i finestres de les cases, més els subministraments d’aigua, llum i gas, portar documentació, telèfon mòbil i ràdio a piles i en cas de tenir animals, cal seguir les directrius del pla d’evacuació.

Últimes notícies

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.