El volcà de la Palma obliga a desallotjar més de 5.000 persones

El pla d’evacuació dissenyat pel Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca) està en marxa un cop que va arrencar a primera hora de la vesprada d’este diumenge l’erupció volcànica a Cumbre Vieja, A la zona de Cabeza de Vaca, i es va passar del semàfor groc al vermell d’alertes volcàniques.

Segons detalla la Guàrdia Civil, l’evacuació a afecta més de 5.000 persones de diferents barris dels municipis de El Paso, Tazacorte i Los Llanos de Aridane, i va arrencar amb unes 300 persones que vivien a Alcalá i El Paraíso, els barris més propers a la zona d’erupció (a primera hora de la jornada s’havia iniciat amb les persones de mobilitat reduïda).

Ara prossegueix pels nuclis de Tacande, Todoque, La Bombilla, La Laguna, El Remo i Puerto Naos.
Pel que fa a les carreteres, la LP-212 ha estat travessada per la lava al barri d’Alcalá, a El Paso, i fins al moment s’han tallat completament al trànsit les carreteres LP-212, LP-214, LP-105 i LP- 301.

 

 

La Guàrdia Civil té desplegades a la zona a 11 patrulles de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana, 3 patrulles de trànsit, una patrullera del servei marítim i un helicòpter.

Des del 112 Canàries recomanen a la població mantenir la calma, tancar portes i finestres de les cases, més els subministraments d’aigua, llum i gas, portar documentació, telèfon mòbil i ràdio a piles i en cas de tenir animals, cal seguir les directrius del pla d’evacuació.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.