15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El volcà de la Palma obliga a desallotjar més de 5.000 persones

El pla d’evacuació dissenyat pel Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca) està en marxa un cop que va arrencar a primera hora de la vesprada d’este diumenge l’erupció volcànica a Cumbre Vieja, A la zona de Cabeza de Vaca, i es va passar del semàfor groc al vermell d’alertes volcàniques.

Segons detalla la Guàrdia Civil, l’evacuació a afecta més de 5.000 persones de diferents barris dels municipis de El Paso, Tazacorte i Los Llanos de Aridane, i va arrencar amb unes 300 persones que vivien a Alcalá i El Paraíso, els barris més propers a la zona d’erupció (a primera hora de la jornada s’havia iniciat amb les persones de mobilitat reduïda).

Ara prossegueix pels nuclis de Tacande, Todoque, La Bombilla, La Laguna, El Remo i Puerto Naos.
Pel que fa a les carreteres, la LP-212 ha estat travessada per la lava al barri d’Alcalá, a El Paso, i fins al moment s’han tallat completament al trànsit les carreteres LP-212, LP-214, LP-105 i LP- 301.

 

 

La Guàrdia Civil té desplegades a la zona a 11 patrulles de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana, 3 patrulles de trànsit, una patrullera del servei marítim i un helicòpter.

Des del 112 Canàries recomanen a la població mantenir la calma, tancar portes i finestres de les cases, més els subministraments d’aigua, llum i gas, portar documentació, telèfon mòbil i ràdio a piles i en cas de tenir animals, cal seguir les directrius del pla d’evacuació.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.