El volcà de la Palma obliga a desallotjar més de 5.000 persones

El pla d’evacuació dissenyat pel Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca) està en marxa un cop que va arrencar a primera hora de la vesprada d’este diumenge l’erupció volcànica a Cumbre Vieja, A la zona de Cabeza de Vaca, i es va passar del semàfor groc al vermell d’alertes volcàniques.

Segons detalla la Guàrdia Civil, l’evacuació a afecta més de 5.000 persones de diferents barris dels municipis de El Paso, Tazacorte i Los Llanos de Aridane, i va arrencar amb unes 300 persones que vivien a Alcalá i El Paraíso, els barris més propers a la zona d’erupció (a primera hora de la jornada s’havia iniciat amb les persones de mobilitat reduïda).

Ara prossegueix pels nuclis de Tacande, Todoque, La Bombilla, La Laguna, El Remo i Puerto Naos.
Pel que fa a les carreteres, la LP-212 ha estat travessada per la lava al barri d’Alcalá, a El Paso, i fins al moment s’han tallat completament al trànsit les carreteres LP-212, LP-214, LP-105 i LP- 301.

 

 

La Guàrdia Civil té desplegades a la zona a 11 patrulles de Seguretat Ciutadana, la Unitat de Seguretat Ciutadana, 3 patrulles de trànsit, una patrullera del servei marítim i un helicòpter.

Des del 112 Canàries recomanen a la població mantenir la calma, tancar portes i finestres de les cases, més els subministraments d’aigua, llum i gas, portar documentació, telèfon mòbil i ràdio a piles i en cas de tenir animals, cal seguir les directrius del pla d’evacuació.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.