17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Warner Bros indemnitzarà a un valencià per incloure una foto seua en ‘El comptable’ i associar-la a un mafiós

 

Un jutjat de Primera Instància de València ha condemnat a Warner Bros Entertainmet España i a Warner Bros Pictures a indemnitzar amb 25.000 euros a un empresari valencià per incloure una fotografia seua en la pel·lícula ‘El comptable‘ i associar-la a un mafiós

 

D’esta forma es desprén de la resolució, en la que el jutge estima parcialment la demanda formulada per la víctima, resident en València, contra Warner Bros, i fixa la indemnització de 25.000 euros més els interessos legals corresponents.

 

El demandant es va donar compte que s’havia usat la seua fotografia per la productora de la pel·lícula ‘El comptable’, protagonitzada per Ben Afleck i Anna Kendrick, i dirigida per Gavin O’Connor, i se l’associava a una família mafiosa neoyorkina.

 

La seua imatge apareixia en la part superior d’un grup de fotografies de la família Gambino. L’home, empresari, va al·legar que amb això s’havia vist afectada la seua honorabilitat i imatge professional i va assegurar que mai havia consentit l’ús d’imatge per a eixa pel·lícula. Va al·ludir a danys morals i reclamava una indemnització de 250.000 euros sobre la base dels ingressos obtinguts per Warner amb la pel·lícula.

 

Les mercantils cinematogràfiques es van oposar a esta pretensió argumentant que la imatge de l’home li la va proporcionar una autoritat estatunidenca (FBI). Es tractava d’una imatge inclosa en una ordre de busca emesa l’any 2004 a conseqüència de la imputació del demandant de la presumpta comissió d’un delicte d’estafa informàtica.

 

A demés, Warner Bros va al·legar que la foto del valencià no tenia rellevància en la pel·lícula i va sostindre que no hi havia mal moral. El ministeri fiscal, per part seua, va interessar una estimació parcial de la demanda en vore vulnerat el dret a la pròpia imatge i sol·licitava una indemnització de 15.000 euros.

 

Un segon, en blanc i negre

Després d’estudiar els fets, el jutge veu provada l’aparició de la imatge del valencià en la pel·lícula de Warner Bros sense cap classe de consentiment, ni exprés ni tàcit, i recull que es veu durant un segon aproximadament en un quadre o panell de fotografies en blanc i negre sota el rètol ‘suspected gambino family associates’.

 

Per tant, estima una intromissió il·legítima en el dret a la pròpia imatge del demandant. I al mateix temps, per la forma en la que s’usa la foto, incloent-la al costat d’altres delinqüents buscats per la policia, sospitosos de formar part d’una família mafiosa, considera que es vulnera el dret a l’honor.

 

Sobre este tema, el jutge advertix que no és el mateix usar la imatge de manera positiva i oferint amb ella valors que fer-ho figurar com un possible delinqüent, que és com apareix en este cas. Tot i tractar-se d’una obra de ficció, cinematogràfica, el demandant no és un actor professional pel que pot ser irrellevant representar un paper de delinqüent, sinó una persona aliena al món de l’art per al que adquirix summa importància la forma en què se’l representa o la manera en el que s’usa la seua imatge.

 

Procediment públic contra el demandant

Sobre la quantia a indemnitzar al valencià, el magistrat indica que s’ha posat l’accent en els ingressos obtinguts per Warner Bros en la comercialització de la pel·lícula, però «ni s’explica ni s’entén en quina mesura l’ús de la imatge del demandant guarda relació amb els ingressos obtinguts». Al seu entendre, «més importància» tindria el número d’espectadors, encara que no hi ha referències sobre este tema.

 

D’altra banda, llisca un matís: ha quedat acreditat que s’havia difós informació per diferents mitjans, i especialment en internet, sobre l’existència d’un procediment penal en el que s’investigava la possible participació del demandant en la comissió d’un delicte d’estafa. A demés, l’home havia estat pres en la presó de Picassent.

 

Valorant estes circumstàncies i tenint en compte les quanties que com a indemnització sol establir el Tribunal Suprem en supòsits de vulneració de dret a l’honor i/o pròpia imatge, i que en este  cas el desvalor de la conducta augmenta, en enlletgir a dos drets, s’establix una indemnització total de 25.000 euros. La resolució ja és ferma.

Últimes notícies

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.