Warner Bros indemnitzarà a un valencià per incloure una foto seua en ‘El comptable’ i associar-la a un mafiós

 

Un jutjat de Primera Instància de València ha condemnat a Warner Bros Entertainmet España i a Warner Bros Pictures a indemnitzar amb 25.000 euros a un empresari valencià per incloure una fotografia seua en la pel·lícula ‘El comptable‘ i associar-la a un mafiós

 

D’esta forma es desprén de la resolució, en la que el jutge estima parcialment la demanda formulada per la víctima, resident en València, contra Warner Bros, i fixa la indemnització de 25.000 euros més els interessos legals corresponents.

 

El demandant es va donar compte que s’havia usat la seua fotografia per la productora de la pel·lícula ‘El comptable’, protagonitzada per Ben Afleck i Anna Kendrick, i dirigida per Gavin O’Connor, i se l’associava a una família mafiosa neoyorkina.

 

La seua imatge apareixia en la part superior d’un grup de fotografies de la família Gambino. L’home, empresari, va al·legar que amb això s’havia vist afectada la seua honorabilitat i imatge professional i va assegurar que mai havia consentit l’ús d’imatge per a eixa pel·lícula. Va al·ludir a danys morals i reclamava una indemnització de 250.000 euros sobre la base dels ingressos obtinguts per Warner amb la pel·lícula.

 

Les mercantils cinematogràfiques es van oposar a esta pretensió argumentant que la imatge de l’home li la va proporcionar una autoritat estatunidenca (FBI). Es tractava d’una imatge inclosa en una ordre de busca emesa l’any 2004 a conseqüència de la imputació del demandant de la presumpta comissió d’un delicte d’estafa informàtica.

 

A demés, Warner Bros va al·legar que la foto del valencià no tenia rellevància en la pel·lícula i va sostindre que no hi havia mal moral. El ministeri fiscal, per part seua, va interessar una estimació parcial de la demanda en vore vulnerat el dret a la pròpia imatge i sol·licitava una indemnització de 15.000 euros.

 

Un segon, en blanc i negre

Després d’estudiar els fets, el jutge veu provada l’aparició de la imatge del valencià en la pel·lícula de Warner Bros sense cap classe de consentiment, ni exprés ni tàcit, i recull que es veu durant un segon aproximadament en un quadre o panell de fotografies en blanc i negre sota el rètol ‘suspected gambino family associates’.

 

Per tant, estima una intromissió il·legítima en el dret a la pròpia imatge del demandant. I al mateix temps, per la forma en la que s’usa la foto, incloent-la al costat d’altres delinqüents buscats per la policia, sospitosos de formar part d’una família mafiosa, considera que es vulnera el dret a l’honor.

 

Sobre este tema, el jutge advertix que no és el mateix usar la imatge de manera positiva i oferint amb ella valors que fer-ho figurar com un possible delinqüent, que és com apareix en este cas. Tot i tractar-se d’una obra de ficció, cinematogràfica, el demandant no és un actor professional pel que pot ser irrellevant representar un paper de delinqüent, sinó una persona aliena al món de l’art per al que adquirix summa importància la forma en què se’l representa o la manera en el que s’usa la seua imatge.

 

Procediment públic contra el demandant

Sobre la quantia a indemnitzar al valencià, el magistrat indica que s’ha posat l’accent en els ingressos obtinguts per Warner Bros en la comercialització de la pel·lícula, però «ni s’explica ni s’entén en quina mesura l’ús de la imatge del demandant guarda relació amb els ingressos obtinguts». Al seu entendre, «més importància» tindria el número d’espectadors, encara que no hi ha referències sobre este tema.

 

D’altra banda, llisca un matís: ha quedat acreditat que s’havia difós informació per diferents mitjans, i especialment en internet, sobre l’existència d’un procediment penal en el que s’investigava la possible participació del demandant en la comissió d’un delicte d’estafa. A demés, l’home havia estat pres en la presó de Picassent.

 

Valorant estes circumstàncies i tenint en compte les quanties que com a indemnització sol establir el Tribunal Suprem en supòsits de vulneració de dret a l’honor i/o pròpia imatge, i que en este  cas el desvalor de la conducta augmenta, en enlletgir a dos drets, s’establix una indemnització total de 25.000 euros. La resolució ja és ferma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.