9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Cau una xarxa que introduïa en Espanya armes falses convertibles en reals en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de tràfic d’armes en Espanya per al crim organitzat amb la col·laboració d’agències policials dels Estats Units i Romania, amb nou detinguts i sis investigats després dels registres en Alacant, Guipúscoa, Madrid, Ciudad Real, Barcelona, Granada i Múrcia.

 

Es tractava d’una estructura criminal organitzada que introduïa en Espanya armes detonadores fàcilment convertibles en armes de foc reals, adquirides en països de l’est d’Europa, per a posteriorment manipular-les en un taller clandestí situat en la província d’Alacant. Allí les modificaven fins a fer-les aptes per a disparar munició amb projectil i fer foc real, després les distribuïen a compradors per tot el territori nacional.

 

L’operació ‘Ardit’ va arrancar a mitjans de l’any passat, quan es va detectar que un home de nacionalitat romanesa, resident en la província d’Alacant, podia traficar amb armes que adquiria en l’estranger i posteriorment venia en Espanya a través d’internet i d’aplicacions de missatgeria instantània encriptada.

 

17 registres domiciliaris

A partir d’ací, les perquisicions van confirmar que el sospitós portava dedicant-se a esta activitat il·legal des de feia alguns anys i que estava investigat per fets pareguts en Romania, informa l’institut armat en un comunicat.

 

Molts dels compradors finals de les armes pertanyen a l’entorn de la delinqüència comuna, amb antecedents per fets delictius violents, per això amb la intervenció de les armes s’ha evitat la comissió d’altres delictes.

 

En concret, en els 17 registres domiciliaris fets en les set províncies s’han intervingut 36 armes de foc (26 pistoles i revòlvers i 10 llargues), 9.928 cartutxos metàl·lics de diferents calibres (inclosa munició de guerra), un silenciador i dos carregadors, maquinària per a fabricació d’armes, 20.195 euros i una plantació de marihuana.

 

Carnets policials falsificats

La xarxa també disposava de dos carteres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional amb insígnia i carnet falsificat, 31 carnets militars en blanc, una gorra i una placa del Cos Nacional de Policia, grillons, un jupetí identificatiu de policia local, matxets de grans dimensions, navalles automàtiques, un aerosol de defensa, dispositius mòbils i informàtics i numerosa documentació per al seu estudi.

 

Després de les detencions, un dels arrestats va ingressar en la presó provisional, mentres per a un altre dels investigats es va dictar una ordre internacional en estar actualment fora d’Espanya.

 

L’operatiu es va desenvolupar per la secció d’informació de la zona de València i coordinada per la Prefectura d’Informació (UCE3), amb el suport de grups de Catalunya i de les comandàncies de Madrid, Alacant, Ciudad Real, Guipúscoa, Granada, Múrcia i Saragossa, al costat de la col·laboració dels servicis policials de Romania i dels EUA (HIS). Els detinguts van passar a la disposició del Jutjat número 1 d’Alacant.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.