Cau una xarxa que introduïa en Espanya armes falses convertibles en reals en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de tràfic d’armes en Espanya per al crim organitzat amb la col·laboració d’agències policials dels Estats Units i Romania, amb nou detinguts i sis investigats després dels registres en Alacant, Guipúscoa, Madrid, Ciudad Real, Barcelona, Granada i Múrcia.

 

Es tractava d’una estructura criminal organitzada que introduïa en Espanya armes detonadores fàcilment convertibles en armes de foc reals, adquirides en països de l’est d’Europa, per a posteriorment manipular-les en un taller clandestí situat en la província d’Alacant. Allí les modificaven fins a fer-les aptes per a disparar munició amb projectil i fer foc real, després les distribuïen a compradors per tot el territori nacional.

 

L’operació ‘Ardit’ va arrancar a mitjans de l’any passat, quan es va detectar que un home de nacionalitat romanesa, resident en la província d’Alacant, podia traficar amb armes que adquiria en l’estranger i posteriorment venia en Espanya a través d’internet i d’aplicacions de missatgeria instantània encriptada.

 

17 registres domiciliaris

A partir d’ací, les perquisicions van confirmar que el sospitós portava dedicant-se a esta activitat il·legal des de feia alguns anys i que estava investigat per fets pareguts en Romania, informa l’institut armat en un comunicat.

 

Molts dels compradors finals de les armes pertanyen a l’entorn de la delinqüència comuna, amb antecedents per fets delictius violents, per això amb la intervenció de les armes s’ha evitat la comissió d’altres delictes.

 

En concret, en els 17 registres domiciliaris fets en les set províncies s’han intervingut 36 armes de foc (26 pistoles i revòlvers i 10 llargues), 9.928 cartutxos metàl·lics de diferents calibres (inclosa munició de guerra), un silenciador i dos carregadors, maquinària per a fabricació d’armes, 20.195 euros i una plantació de marihuana.

 

Carnets policials falsificats

La xarxa també disposava de dos carteres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional amb insígnia i carnet falsificat, 31 carnets militars en blanc, una gorra i una placa del Cos Nacional de Policia, grillons, un jupetí identificatiu de policia local, matxets de grans dimensions, navalles automàtiques, un aerosol de defensa, dispositius mòbils i informàtics i numerosa documentació per al seu estudi.

 

Després de les detencions, un dels arrestats va ingressar en la presó provisional, mentres per a un altre dels investigats es va dictar una ordre internacional en estar actualment fora d’Espanya.

 

L’operatiu es va desenvolupar per la secció d’informació de la zona de València i coordinada per la Prefectura d’Informació (UCE3), amb el suport de grups de Catalunya i de les comandàncies de Madrid, Alacant, Ciudad Real, Guipúscoa, Granada, Múrcia i Saragossa, al costat de la col·laboració dels servicis policials de Romania i dels EUA (HIS). Els detinguts van passar a la disposició del Jutjat número 1 d’Alacant.

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.