Anuncios

Cau una xarxa que introduïa en Espanya armes falses convertibles en reals en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de tràfic d’armes en Espanya per al crim organitzat amb la col·laboració d’agències policials dels Estats Units i Romania, amb nou detinguts i sis investigats després dels registres en Alacant, Guipúscoa, Madrid, Ciudad Real, Barcelona, Granada i Múrcia.

 

Es tractava d’una estructura criminal organitzada que introduïa en Espanya armes detonadores fàcilment convertibles en armes de foc reals, adquirides en països de l’est d’Europa, per a posteriorment manipular-les en un taller clandestí situat en la província d’Alacant. Allí les modificaven fins a fer-les aptes per a disparar munició amb projectil i fer foc real, després les distribuïen a compradors per tot el territori nacional.

Anuncios

 

L’operació ‘Ardit’ va arrancar a mitjans de l’any passat, quan es va detectar que un home de nacionalitat romanesa, resident en la província d’Alacant, podia traficar amb armes que adquiria en l’estranger i posteriorment venia en Espanya a través d’internet i d’aplicacions de missatgeria instantània encriptada.

 

17 registres domiciliaris

A partir d’ací, les perquisicions van confirmar que el sospitós portava dedicant-se a esta activitat il·legal des de feia alguns anys i que estava investigat per fets pareguts en Romania, informa l’institut armat en un comunicat.

 

Molts dels compradors finals de les armes pertanyen a l’entorn de la delinqüència comuna, amb antecedents per fets delictius violents, per això amb la intervenció de les armes s’ha evitat la comissió d’altres delictes.

 

En concret, en els 17 registres domiciliaris fets en les set províncies s’han intervingut 36 armes de foc (26 pistoles i revòlvers i 10 llargues), 9.928 cartutxos metàl·lics de diferents calibres (inclosa munició de guerra), un silenciador i dos carregadors, maquinària per a fabricació d’armes, 20.195 euros i una plantació de marihuana.

 

Carnets policials falsificats

La xarxa també disposava de dos carteres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional amb insígnia i carnet falsificat, 31 carnets militars en blanc, una gorra i una placa del Cos Nacional de Policia, grillons, un jupetí identificatiu de policia local, matxets de grans dimensions, navalles automàtiques, un aerosol de defensa, dispositius mòbils i informàtics i numerosa documentació per al seu estudi.

 

Després de les detencions, un dels arrestats va ingressar en la presó provisional, mentres per a un altre dels investigats es va dictar una ordre internacional en estar actualment fora d’Espanya.

 

L’operatiu es va desenvolupar per la secció d’informació de la zona de València i coordinada per la Prefectura d’Informació (UCE3), amb el suport de grups de Catalunya i de les comandàncies de Madrid, Alacant, Ciudad Real, Guipúscoa, Granada, Múrcia i Saragossa, al costat de la col·laboració dels servicis policials de Romania i dels EUA (HIS). Els detinguts van passar a la disposició del Jutjat número 1 d’Alacant.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.
Anuncios