Cau una xarxa que introduïa en Espanya armes falses convertibles en reals en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de tràfic d’armes en Espanya per al crim organitzat amb la col·laboració d’agències policials dels Estats Units i Romania, amb nou detinguts i sis investigats després dels registres en Alacant, Guipúscoa, Madrid, Ciudad Real, Barcelona, Granada i Múrcia.

 

Es tractava d’una estructura criminal organitzada que introduïa en Espanya armes detonadores fàcilment convertibles en armes de foc reals, adquirides en països de l’est d’Europa, per a posteriorment manipular-les en un taller clandestí situat en la província d’Alacant. Allí les modificaven fins a fer-les aptes per a disparar munició amb projectil i fer foc real, després les distribuïen a compradors per tot el territori nacional.

 

L’operació ‘Ardit’ va arrancar a mitjans de l’any passat, quan es va detectar que un home de nacionalitat romanesa, resident en la província d’Alacant, podia traficar amb armes que adquiria en l’estranger i posteriorment venia en Espanya a través d’internet i d’aplicacions de missatgeria instantània encriptada.

 

17 registres domiciliaris

A partir d’ací, les perquisicions van confirmar que el sospitós portava dedicant-se a esta activitat il·legal des de feia alguns anys i que estava investigat per fets pareguts en Romania, informa l’institut armat en un comunicat.

 

Molts dels compradors finals de les armes pertanyen a l’entorn de la delinqüència comuna, amb antecedents per fets delictius violents, per això amb la intervenció de les armes s’ha evitat la comissió d’altres delictes.

 

En concret, en els 17 registres domiciliaris fets en les set províncies s’han intervingut 36 armes de foc (26 pistoles i revòlvers i 10 llargues), 9.928 cartutxos metàl·lics de diferents calibres (inclosa munició de guerra), un silenciador i dos carregadors, maquinària per a fabricació d’armes, 20.195 euros i una plantació de marihuana.

 

Carnets policials falsificats

La xarxa també disposava de dos carteres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional amb insígnia i carnet falsificat, 31 carnets militars en blanc, una gorra i una placa del Cos Nacional de Policia, grillons, un jupetí identificatiu de policia local, matxets de grans dimensions, navalles automàtiques, un aerosol de defensa, dispositius mòbils i informàtics i numerosa documentació per al seu estudi.

 

Després de les detencions, un dels arrestats va ingressar en la presó provisional, mentres per a un altre dels investigats es va dictar una ordre internacional en estar actualment fora d’Espanya.

 

L’operatiu es va desenvolupar per la secció d’informació de la zona de València i coordinada per la Prefectura d’Informació (UCE3), amb el suport de grups de Catalunya i de les comandàncies de Madrid, Alacant, Ciudad Real, Guipúscoa, Granada, Múrcia i Saragossa, al costat de la col·laboració dels servicis policials de Romania i dels EUA (HIS). Els detinguts van passar a la disposició del Jutjat número 1 d’Alacant.

Últimes notícies

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.