Cau una xarxa que introduïa en Espanya armes falses convertibles en reals en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de tràfic d’armes en Espanya per al crim organitzat amb la col·laboració d’agències policials dels Estats Units i Romania, amb nou detinguts i sis investigats després dels registres en Alacant, Guipúscoa, Madrid, Ciudad Real, Barcelona, Granada i Múrcia.

 

Es tractava d’una estructura criminal organitzada que introduïa en Espanya armes detonadores fàcilment convertibles en armes de foc reals, adquirides en països de l’est d’Europa, per a posteriorment manipular-les en un taller clandestí situat en la província d’Alacant. Allí les modificaven fins a fer-les aptes per a disparar munició amb projectil i fer foc real, després les distribuïen a compradors per tot el territori nacional.

 

L’operació ‘Ardit’ va arrancar a mitjans de l’any passat, quan es va detectar que un home de nacionalitat romanesa, resident en la província d’Alacant, podia traficar amb armes que adquiria en l’estranger i posteriorment venia en Espanya a través d’internet i d’aplicacions de missatgeria instantània encriptada.

 

17 registres domiciliaris

A partir d’ací, les perquisicions van confirmar que el sospitós portava dedicant-se a esta activitat il·legal des de feia alguns anys i que estava investigat per fets pareguts en Romania, informa l’institut armat en un comunicat.

 

Molts dels compradors finals de les armes pertanyen a l’entorn de la delinqüència comuna, amb antecedents per fets delictius violents, per això amb la intervenció de les armes s’ha evitat la comissió d’altres delictes.

 

En concret, en els 17 registres domiciliaris fets en les set províncies s’han intervingut 36 armes de foc (26 pistoles i revòlvers i 10 llargues), 9.928 cartutxos metàl·lics de diferents calibres (inclosa munició de guerra), un silenciador i dos carregadors, maquinària per a fabricació d’armes, 20.195 euros i una plantació de marihuana.

 

Carnets policials falsificats

La xarxa també disposava de dos carteres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional amb insígnia i carnet falsificat, 31 carnets militars en blanc, una gorra i una placa del Cos Nacional de Policia, grillons, un jupetí identificatiu de policia local, matxets de grans dimensions, navalles automàtiques, un aerosol de defensa, dispositius mòbils i informàtics i numerosa documentació per al seu estudi.

 

Després de les detencions, un dels arrestats va ingressar en la presó provisional, mentres per a un altre dels investigats es va dictar una ordre internacional en estar actualment fora d’Espanya.

 

L’operatiu es va desenvolupar per la secció d’informació de la zona de València i coordinada per la Prefectura d’Informació (UCE3), amb el suport de grups de Catalunya i de les comandàncies de Madrid, Alacant, Ciudad Real, Guipúscoa, Granada, Múrcia i Saragossa, al costat de la col·laboració dels servicis policials de Romania i dels EUA (HIS). Els detinguts van passar a la disposició del Jutjat número 1 d’Alacant.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU