Ximo Puig preveu que s’administren 351.000 vacunes la pròxima setmana a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat que durant la pròxima setmana s’inocularan 351.000 vacunes, esta xifra sens dubte marca un rècord des de l’inici del procés de vacunació a finals de desembre de l’any passat.

Juny el mes clau

Juny és el mes clau per a la vacunació de cara a aconseguir com més prompte millor un grau d’immunitat entre els valencians que permetrà afrontar la recuperació econòmica amb seguretat, així ho declarava Ximo Puig. L’objectiu és arribar a finals de setmana amb tres milions de dosis administrades a la Comunitat Valenciana.

La major remesa de vacunes que arribaran a partir de dilluns són de Pzifer, concretament 124.000, que s’inocularan als col·lectius de 66 anys o més que estaven pendents de la segona dosi. També s’administraran 160.000 primeres dosis d’esta vacuna a persones entre 50 i 59 anys.

Del fàrmac de Moderna s’administraran 16.000 primeres dosis a persones de 50 a 59 anys i altres 2.500 dosis a persones d’alt risc.

35.000 dosis de Jansen s’injectaran a persones d’entre 50 i 59 anys i, finalment, s’inocularan les 10.000 primeres dosis d’AstraZeneca a persones d’entre 60 i 66 anys.

La resta fins a les 351.000 vacunes s’administraran a més d’una dotzena de col·lectius en quantitats més menudes.

Cal ser cautes i extremar la prudència

Ximo Puig ha fet una crida a la ciutadania perquè no relaxe la prudència i el compliment de les normes de protecció. “Cal ser conscients que encara seguim en pandèmia i que les últimes mesures que permeten major mobilitat poden propiciar un augment de contagis“, ha assenyalat el president de la Generalitat Valenciana.

“No podem fer passos enrere perquè seria molt negatiu, i si volem arribar a les portes de l’estiu amb la situació que tenim cal continuar combinant la vacunació amb la prevenció“, ha insistit el cap del Consell.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.