Ximo Puig preveu que s’administren 351.000 vacunes la pròxima setmana a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat que durant la pròxima setmana s’inocularan 351.000 vacunes, esta xifra sens dubte marca un rècord des de l’inici del procés de vacunació a finals de desembre de l’any passat.

Juny el mes clau

Juny és el mes clau per a la vacunació de cara a aconseguir com més prompte millor un grau d’immunitat entre els valencians que permetrà afrontar la recuperació econòmica amb seguretat, així ho declarava Ximo Puig. L’objectiu és arribar a finals de setmana amb tres milions de dosis administrades a la Comunitat Valenciana.

La major remesa de vacunes que arribaran a partir de dilluns són de Pzifer, concretament 124.000, que s’inocularan als col·lectius de 66 anys o més que estaven pendents de la segona dosi. També s’administraran 160.000 primeres dosis d’esta vacuna a persones entre 50 i 59 anys.

Del fàrmac de Moderna s’administraran 16.000 primeres dosis a persones de 50 a 59 anys i altres 2.500 dosis a persones d’alt risc.

35.000 dosis de Jansen s’injectaran a persones d’entre 50 i 59 anys i, finalment, s’inocularan les 10.000 primeres dosis d’AstraZeneca a persones d’entre 60 i 66 anys.

La resta fins a les 351.000 vacunes s’administraran a més d’una dotzena de col·lectius en quantitats més menudes.

Cal ser cautes i extremar la prudència

Ximo Puig ha fet una crida a la ciutadania perquè no relaxe la prudència i el compliment de les normes de protecció. «Cal ser conscients que encara seguim en pandèmia i que les últimes mesures que permeten major mobilitat poden propiciar un augment de contagis«, ha assenyalat el president de la Generalitat Valenciana.

«No podem fer passos enrere perquè seria molt negatiu, i si volem arribar a les portes de l’estiu amb la situació que tenim cal continuar combinant la vacunació amb la prevenció«, ha insistit el cap del Consell.

 

 

 

 

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.