Ximo Puig preveu que s’administren 351.000 vacunes la pròxima setmana a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat que durant la pròxima setmana s’inocularan 351.000 vacunes, esta xifra sens dubte marca un rècord des de l’inici del procés de vacunació a finals de desembre de l’any passat.

Juny el mes clau

Juny és el mes clau per a la vacunació de cara a aconseguir com més prompte millor un grau d’immunitat entre els valencians que permetrà afrontar la recuperació econòmica amb seguretat, així ho declarava Ximo Puig. L’objectiu és arribar a finals de setmana amb tres milions de dosis administrades a la Comunitat Valenciana.

La major remesa de vacunes que arribaran a partir de dilluns són de Pzifer, concretament 124.000, que s’inocularan als col·lectius de 66 anys o més que estaven pendents de la segona dosi. També s’administraran 160.000 primeres dosis d’esta vacuna a persones entre 50 i 59 anys.

Del fàrmac de Moderna s’administraran 16.000 primeres dosis a persones de 50 a 59 anys i altres 2.500 dosis a persones d’alt risc.

35.000 dosis de Jansen s’injectaran a persones d’entre 50 i 59 anys i, finalment, s’inocularan les 10.000 primeres dosis d’AstraZeneca a persones d’entre 60 i 66 anys.

La resta fins a les 351.000 vacunes s’administraran a més d’una dotzena de col·lectius en quantitats més menudes.

Cal ser cautes i extremar la prudència

Ximo Puig ha fet una crida a la ciutadania perquè no relaxe la prudència i el compliment de les normes de protecció. «Cal ser conscients que encara seguim en pandèmia i que les últimes mesures que permeten major mobilitat poden propiciar un augment de contagis«, ha assenyalat el president de la Generalitat Valenciana.

«No podem fer passos enrere perquè seria molt negatiu, i si volem arribar a les portes de l’estiu amb la situació que tenim cal continuar combinant la vacunació amb la prevenció«, ha insistit el cap del Consell.

 

 

 

 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.