Ximo Puig preveu que s’administren 351.000 vacunes la pròxima setmana a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat que durant la pròxima setmana s’inocularan 351.000 vacunes, esta xifra sens dubte marca un rècord des de l’inici del procés de vacunació a finals de desembre de l’any passat.

Juny el mes clau

Juny és el mes clau per a la vacunació de cara a aconseguir com més prompte millor un grau d’immunitat entre els valencians que permetrà afrontar la recuperació econòmica amb seguretat, així ho declarava Ximo Puig. L’objectiu és arribar a finals de setmana amb tres milions de dosis administrades a la Comunitat Valenciana.

La major remesa de vacunes que arribaran a partir de dilluns són de Pzifer, concretament 124.000, que s’inocularan als col·lectius de 66 anys o més que estaven pendents de la segona dosi. També s’administraran 160.000 primeres dosis d’esta vacuna a persones entre 50 i 59 anys.

Del fàrmac de Moderna s’administraran 16.000 primeres dosis a persones de 50 a 59 anys i altres 2.500 dosis a persones d’alt risc.

35.000 dosis de Jansen s’injectaran a persones d’entre 50 i 59 anys i, finalment, s’inocularan les 10.000 primeres dosis d’AstraZeneca a persones d’entre 60 i 66 anys.

La resta fins a les 351.000 vacunes s’administraran a més d’una dotzena de col·lectius en quantitats més menudes.

Cal ser cautes i extremar la prudència

Ximo Puig ha fet una crida a la ciutadania perquè no relaxe la prudència i el compliment de les normes de protecció. “Cal ser conscients que encara seguim en pandèmia i que les últimes mesures que permeten major mobilitat poden propiciar un augment de contagis“, ha assenyalat el president de la Generalitat Valenciana.

“No podem fer passos enrere perquè seria molt negatiu, i si volem arribar a les portes de l’estiu amb la situació que tenim cal continuar combinant la vacunació amb la prevenció“, ha insistit el cap del Consell.

 

 

 

 

Últimes notícies

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.