9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Ximo Puig preveu que s’administren 351.000 vacunes la pròxima setmana a la Comunitat Valenciana

Este diumenge el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat que durant la pròxima setmana s’inocularan 351.000 vacunes, esta xifra sens dubte marca un rècord des de l’inici del procés de vacunació a finals de desembre de l’any passat.

Juny el mes clau

Juny és el mes clau per a la vacunació de cara a aconseguir com més prompte millor un grau d’immunitat entre els valencians que permetrà afrontar la recuperació econòmica amb seguretat, així ho declarava Ximo Puig. L’objectiu és arribar a finals de setmana amb tres milions de dosis administrades a la Comunitat Valenciana.

La major remesa de vacunes que arribaran a partir de dilluns són de Pzifer, concretament 124.000, que s’inocularan als col·lectius de 66 anys o més que estaven pendents de la segona dosi. També s’administraran 160.000 primeres dosis d’esta vacuna a persones entre 50 i 59 anys.

Del fàrmac de Moderna s’administraran 16.000 primeres dosis a persones de 50 a 59 anys i altres 2.500 dosis a persones d’alt risc.

35.000 dosis de Jansen s’injectaran a persones d’entre 50 i 59 anys i, finalment, s’inocularan les 10.000 primeres dosis d’AstraZeneca a persones d’entre 60 i 66 anys.

La resta fins a les 351.000 vacunes s’administraran a més d’una dotzena de col·lectius en quantitats més menudes.

Cal ser cautes i extremar la prudència

Ximo Puig ha fet una crida a la ciutadania perquè no relaxe la prudència i el compliment de les normes de protecció. “Cal ser conscients que encara seguim en pandèmia i que les últimes mesures que permeten major mobilitat poden propiciar un augment de contagis“, ha assenyalat el president de la Generalitat Valenciana.

“No podem fer passos enrere perquè seria molt negatiu, i si volem arribar a les portes de l’estiu amb la situació que tenim cal continuar combinant la vacunació amb la prevenció“, ha insistit el cap del Consell.

 

 

 

 

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.