12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Un xiquet de 10 anys, a punt de morir ofegat enmig de classe en Oliva

Escola en Oliva

Col·legi Alfadalí d’Oliva, a on es van produir els fets | Google Maps

Un xiquet, de només 10 anys, ha estat a punt de morir ofegat este dimarts mentres estava en classe, en el col·legi Alfadalí d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). El menut, que patix asma, una malaltia que provoca dificultats per a respirar, va ser víctima d’una parada respiratòria.

 

Segons ha avançat la ‘Cadena Ser’, els mestres i el personal de l’escola van avisar, cap a les 12 hores, a Emergències, mentres li feien maniobres al menut per a intentar que recuperara la respiració, sense èxit. Al cap de pocs minuts, va arribar a l’escola una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

L’equip sanitari del SAMU, format per un metge, un infermer especialitzat en medicina d’urgències i un Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), va conseguir, amb la medicació, que el xiquet poguera alliberar les vies respiratòries. De seguida, van traslladar al xiquet a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

 

Ja ha sigut donat d’alta i està recuperat

A pesar de què, afortunadament, va quedar en un espant, l’escola sancera es va bolcar en intentar salvar al menut, que va estar a punt de morir ofegat enmig de la classe. Mònica, la mare del menut, ha explicat a ‘València Diari’ que la directora del centre, Amparo, va seguir el protocol i que David, el conserge, li va fer els primers auxilis, fins que arribara el SAMU. A demés, el menut ja ha sigut donat d’alta i s’ha recuperat molt bé.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.