Un xiquet de 10 anys, a punt de morir ofegat enmig de classe en Oliva

Escola en Oliva

Col·legi Alfadalí d’Oliva, a on es van produir els fets | Google Maps

Un xiquet, de només 10 anys, ha estat a punt de morir ofegat este dimarts mentres estava en classe, en el col·legi Alfadalí d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). El menut, que patix asma, una malaltia que provoca dificultats per a respirar, va ser víctima d’una parada respiratòria.

 

Segons ha avançat la ‘Cadena Ser’, els mestres i el personal de l’escola van avisar, cap a les 12 hores, a Emergències, mentres li feien maniobres al menut per a intentar que recuperara la respiració, sense èxit. Al cap de pocs minuts, va arribar a l’escola una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

L’equip sanitari del SAMU, format per un metge, un infermer especialitzat en medicina d’urgències i un Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), va conseguir, amb la medicació, que el xiquet poguera alliberar les vies respiratòries. De seguida, van traslladar al xiquet a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

 

Ja ha sigut donat d’alta i està recuperat

A pesar de què, afortunadament, va quedar en un espant, l’escola sancera es va bolcar en intentar salvar al menut, que va estar a punt de morir ofegat enmig de la classe. Mònica, la mare del menut, ha explicat a ‘València Diari’ que la directora del centre, Amparo, va seguir el protocol i que David, el conserge, li va fer els primers auxilis, fins que arribara el SAMU. A demés, el menut ja ha sigut donat d’alta i s’ha recuperat molt bé.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.