Un xiquet de 10 anys, a punt de morir ofegat enmig de classe en Oliva

Escola en Oliva

Col·legi Alfadalí d’Oliva, a on es van produir els fets | Google Maps

Un xiquet, de només 10 anys, ha estat a punt de morir ofegat este dimarts mentres estava en classe, en el col·legi Alfadalí d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). El menut, que patix asma, una malaltia que provoca dificultats per a respirar, va ser víctima d’una parada respiratòria.

 

Segons ha avançat la ‘Cadena Ser’, els mestres i el personal de l’escola van avisar, cap a les 12 hores, a Emergències, mentres li feien maniobres al menut per a intentar que recuperara la respiració, sense èxit. Al cap de pocs minuts, va arribar a l’escola una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

L’equip sanitari del SAMU, format per un metge, un infermer especialitzat en medicina d’urgències i un Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), va conseguir, amb la medicació, que el xiquet poguera alliberar les vies respiratòries. De seguida, van traslladar al xiquet a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

 

Ja ha sigut donat d’alta i està recuperat

A pesar de què, afortunadament, va quedar en un espant, l’escola sancera es va bolcar en intentar salvar al menut, que va estar a punt de morir ofegat enmig de la classe. Mònica, la mare del menut, ha explicat a ‘València Diari’ que la directora del centre, Amparo, va seguir el protocol i que David, el conserge, li va fer els primers auxilis, fins que arribara el SAMU. A demés, el menut ja ha sigut donat d’alta i s’ha recuperat molt bé.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.