16 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Un xiquet de 10 anys, a punt de morir ofegat enmig de classe en Oliva

Escola en Oliva

Col·legi Alfadalí d’Oliva, a on es van produir els fets | Google Maps

Un xiquet, de només 10 anys, ha estat a punt de morir ofegat este dimarts mentres estava en classe, en el col·legi Alfadalí d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). El menut, que patix asma, una malaltia que provoca dificultats per a respirar, va ser víctima d’una parada respiratòria.

 

Segons ha avançat la ‘Cadena Ser’, els mestres i el personal de l’escola van avisar, cap a les 12 hores, a Emergències, mentres li feien maniobres al menut per a intentar que recuperara la respiració, sense èxit. Al cap de pocs minuts, va arribar a l’escola una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

L’equip sanitari del SAMU, format per un metge, un infermer especialitzat en medicina d’urgències i un Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), va conseguir, amb la medicació, que el xiquet poguera alliberar les vies respiratòries. De seguida, van traslladar al xiquet a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

 

Ja ha sigut donat d’alta i està recuperat

A pesar de què, afortunadament, va quedar en un espant, l’escola sancera es va bolcar en intentar salvar al menut, que va estar a punt de morir ofegat enmig de la classe. Mònica, la mare del menut, ha explicat a ‘València Diari’ que la directora del centre, Amparo, va seguir el protocol i que David, el conserge, li va fer els primers auxilis, fins que arribara el SAMU. A demés, el menut ja ha sigut donat d’alta i s’ha recuperat molt bé.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.