Un xiquet de 10 anys, a punt de morir ofegat enmig de classe en Oliva

Escola en Oliva

Col·legi Alfadalí d’Oliva, a on es van produir els fets | Google Maps

Un xiquet, de només 10 anys, ha estat a punt de morir ofegat este dimarts mentres estava en classe, en el col·legi Alfadalí d’Oliva, en la comarca de la Safor (València). El menut, que patix asma, una malaltia que provoca dificultats per a respirar, va ser víctima d’una parada respiratòria.

 

Segons ha avançat la ‘Cadena Ser’, els mestres i el personal de l’escola van avisar, cap a les 12 hores, a Emergències, mentres li feien maniobres al menut per a intentar que recuperara la respiració, sense èxit. Al cap de pocs minuts, va arribar a l’escola una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

L’equip sanitari del SAMU, format per un metge, un infermer especialitzat en medicina d’urgències i un Tècnic d’Emergències Sanitàries (TES), va conseguir, amb la medicació, que el xiquet poguera alliberar les vies respiratòries. De seguida, van traslladar al xiquet a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

 

Ja ha sigut donat d’alta i està recuperat

A pesar de què, afortunadament, va quedar en un espant, l’escola sancera es va bolcar en intentar salvar al menut, que va estar a punt de morir ofegat enmig de la classe. Mònica, la mare del menut, ha explicat a ‘València Diari’ que la directora del centre, Amparo, va seguir el protocol i que David, el conserge, li va fer els primers auxilis, fins que arribara el SAMU. A demés, el menut ja ha sigut donat d’alta i s’ha recuperat molt bé.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.