I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU