I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.