I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.