15.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Últimes notícies

L’Eibar repta en Ipurua a un Elx en hores baixes fora de casa

Eibar i Elx es mesuren en Ipurua en els setzens de la Copa del Rei a partit únic. Els armeros busquen impuls i els il·licitans alleujar la seua mala ratxa fora.

Pérez Llorca valora les obres del port de Torrevieja per a acostar la mar a la ciutat

El president ha destacat una inversió de més de 100 milions i la col·laboració públic-privada per a modernitzar el port amb un passeig marítim i una nova llotja. El pla s'ha presentat com a model sostenible per a connectar ports i ciutats en la Comunitat.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de normalitzar-se les alertes a nivell groc

Les universitats de València i Politècnica reprenen hui la docència presencial després de passar a nivell groc l'avís meteorològic en tota la Comunitat. La UV torna des de les 15.00 i la UPV des de les 14.00 a València i Gandia, amb Alcoi operant amb normalitat.

Pérez Llorca valora les obres del port de Torrevieja per a ‘acostar la mar a la ciutat’

El president ha destacat una inversió de més de 100 milions per a integrar el port a la ciutat amb un passeig marítim i una nova llotja. Ha defés la col·laboració públic-privada i una administració àgil per a atraure inversions.

Un país de llengua. Históries de la dignificació del valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa del debat lingüístic, una reivindicació històrica del valencià i una apel·lació al consens per garantir-ne el futur com a llengua viva, digna i socialment útil

Pérez Llorca destaca que la informació sobre Emília va arribar ‘amb el temps degut’

El president s'ha felicitat per l'absència de danys greus després d'Emília i ha atribuït el bon resultat a la previsió i a la informació rebuda a temps. Vila-real i Orihuela van registrar els majors problemes, sense gravetat.

Pérez Llorca exigirà a Sánchez no mirar amb lupa a la Comunitat Valenciana

El president valencià traslladarà a la Moncloa que no es fiscalitzen les decisions de Les Corts més que les d'altres autonomies. Reivindicarà aigua per a la Vega Baixa i defendrà la col·laboració públic-privada en Sanitat.

El PSPV presenta 104 esmenes a l’avantprojecte de pressupostos de la Diputació d’Alacant

El PSPV ha presentat 104 esmenes per a corregir un pressupost que considera continuista i sense ambició social, econòmica i territorial. L'oposició planteja mesures per a reactivar l'economia, fer costat als ajuntaments i combatre la despoblació.