I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.