15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

I ho tens cada dia al súper: les empreses que estan en risc de desaparèixer a Espanya

 

L’associació empresarial càrnia, Anafric, ha assegurat sentir-se «abandonada» i ha reclamat al govern espanyol formar part de la línia d’ajudes directes. La patronal ha afirmat que cap dels CNAE inclosos en el Reial Decret llei té en compte el sector carni, ramader o de pells, proveïdors de l’hostaleria i amb un comportament paral·lel a este sector.

De fet, el tancament de la restauració ha provocat un descens de la facturació de fins al 50% en gran part de les empreses càrnies. L’associació ha alertat que estes companyies tindran «greus dificultats per sobreviure» si no reben ajudes directes i ha avisat d’un possible augment dels concursos de creditors i operacions de compra per part d’empreses d’altres comunitats.

«Si l’objectiu del Reial Decret llei és protegir el teixit productiu fins que s’aconseguisca un percentatge de vacunació òptim, recuperar la confiança i l’activitat econòmica i evitar un impacte negatiu estructural que porte a la recuperació de l’economia espanyola, no es pot deixar de banda un dels sectors que més aporta al PIB», ha assegurat el president d’Anafric, José Friguls.

Davant esta situació, Anafric ha estat treballant amb la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i amb el Departament d’Empresa i Coneixement per incloure este sector en la línia d’ajudes directes. «Veiem que el suport és nul», ha lamentat Friguls.

En qualsevol cas, el govern espanyol ha assegurat que modificarà el decret d’ajudes directes per donar «marge addicional» a les comunitats per «ajudar sectors i empreses particularment afectats als territoris». Els convenis que va enviar el Ministeri d’Hisenda la setmana passada a les autonomies ja obrien la porta a ampliar els 95 sectors que el decret inicial fixa que podran aspirar a rebre part dels fons de 7.000 milions d’euros.

 

Últimes notícies

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.