El Suprem sentencia ‘La Manada’: van actuar sabent que la víctima no ho consentia

La Manada

La Manada ja té una sentència pública | València Diari

 

Es fa pública la sentència del Tribunal Suprem a ‘La Manada’. L’escrit conclou que els autors de la violació van actuar sabent que la víctima no consentia i amb un «fort component intimidatori», cosa que justifica la condemna per agressió sexual i no per abús.

 

Ella, en cap moment va consentir

«Els acusats van buscar expressament la situació, sense que la víctima en tinguera coneiximent», apunta l’escrit, que remarca que ella en cap moment va consentir. També subratlla que la intimidació es desprén «sense gènere de dubtes, del terrible relat de fets provats». La voluntat de la víctima «va quedar totalment anul·lada», diu el Suprem, que assenyala que els acusats van conduir la jove a un racó «solitari, recòndit, angost i sense eixida» i que, a més, també el fet que en foren cinc, la seua edat i actitud, van «paralitzar la seua voluntat de resistència».

 

«Els acusats van obrar amb ple coneiximent que les accions que estaven portant a terme atemptaven contra la llibertat i indemnitat sexual de la víctima sense que, en cap moment, ella prestara el seu consentiment», conclou el Suprem.

 

Agredida 10 voltes en 1 minut i mig

La víctima va ser agredida en 10 ocasions en un període d’1 minut i 38 segons, sense consentir-ho «creant-se una intimidació que es desprén, sense gènere de dubtes, del terrible relat de fets provats, del que en deriva una òbvia coerció de la voluntat de la víctima, que va quedar totalment anul·lada per a poder actuar en defensa de la seua llibertat sexual», insistix.

 

El Suprem parla d’un «fort component intimidatori», que va fer que la xica adoptara una actitud de «sotmetiment, que no de consentiment». Els acusats, defén el tribunal, «necessàriament havien de conéixer, no només el perill concret de la seua acció, sinó que aquells actes sexuals vexatoris no eren expressament consentits per la jove».

 

El Suprem parla d’un «fort component intimidatori», que va fer que la xica adoptara una actitud de «sotmetiment, que no de consentiment» | Telecinco

 

Constata la credibilitat de la víctima

La sentència remarca que els condemnats «van aprofitar la situació de la denunciant, ficada en el citat cubicle al que l’havien conduïda per a realitzar amb ella diversos actes de naturalesa sexual, amb ànim libidinós i actuant de comú acord». De fet, argumenta que la presència de diversos individus ja comporta intimidació, amb l’agreujant —en este cas— d’un tracte degradant i vexatori.

 

D’esta forma, el tribunal estima els recursos presentats per la fiscalia i condemna als acusats per agressió sexual i no per abús, com havien fet les instàncies anteriors. També rebutja la pretensió de la defensa i constata la credibilitat del relat de la víctima, amb el suport dels vídeos. D’altra banda, el tribunal rebutja que la pressió mediàtica, en este cas, haja afectat les resolucions judicials.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.