‘La Manada’: insults i amenaces en el seu dia a dia en la presó Sevilla

 

El cas de ‘La Manada’ porta rastre. El divendres passat es va fer efectiva la sentència del Tribunal Suprem en el cas, igual com la posterior detenció i l’ingrés a la presó de manera oficial dels cinc acusats. Des d’eixe moment, es troben en el mòdul d’ingressos de la presó de Sevilla I i estan a l’espera que se’ls assigne un mòdul permanent.

 

Per tal d’evitar conflictes en la presó, ja que els delictes pels que se’ls ha condemnat han tingut molt de ressò, compten amb suport. Tot i això, les primeres informacions apunten que han sigut víctimes d’amenaces i d’insults per part d’altres reclusos.

 

La seua situació en la presó

En esta classe de situacions, la figura del pres de suport és molt habitual. José Ángel Prenda, Jesús Escudero, Ángel Boza, Alfonso Jesús Cabezuelo i Antonio Manuel Guerrer compten cada un d’ells amb un pres de suport en estos primers dies per a evitar conflictes dins de la presó.

 

L’advocat de ‘La Manada’ espera llegir la sentència del Tribunal Suprem per tal d’inspeccionar alguna possibilitat de presentar un recurs per als seus clients, que encara creuen en la seua innocència.

 

‘La Manada’ està sent acompanyada per un equip de professionals, entre els quals es troben un metge, un educador social i un psicòleg. Els cinc components han sigut condemnats a 15 anys de presó per un delicte de violació grupal a una jove durant les festes de Sant Fermí de l’any 2016.

 

Tant Antonio Manuel Guerrer com Alfonso Jesús Cabezuelo podrien ingressar en un mòdul per a membres de les Forces Armades, encara que el primer haja sigut suspés de funcions i perdrà la condició de guàrdia civil quan es ratifique la sentència. Alfonso Jesús ha sigut expulsat de les Forces Armades.

 

D’eixa manera, s’han augmentat de 9 a 15 anys les penes de presó per als cinc xics, exceptuant el cas d’Antonio Manuel Guerrer, que ha sigut condemnat a 17 anys de presó per haver estat jutjat pel robatori amb intimidació del telèfon de la jove madrilenya. A més, han augmentat a 100.000 euros la responsabilitat civil a què té dret la víctima.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.