‘L’Alqueria Blanca’ torna el 21 de març a À Punt amb l’essència de les trames i personatges

 

‘L’Alqueria Blanca, la sèrie valenciana «més estimada i enyorada», es retrobarà amb el públic huit anys després el pròxim 21 de març, quan s’estrenarà la temporada 12 en À Punt. La producció torna recuperant «l’essència de les trames i els seus personatges en estat pur», però també amb els mitjans tecnològics actuals i «nova potència visual».

 

D’eixa manera s’ha posat en relleu en la presentació de la sèrie, que s’ha dut a terme de manera telemàtica. En l’acte han participat el director general d’À Punt Mitjana, Alfred Costa; el director de Continguts, César Martínez; el coordinador de guions, Paco López Diago; el productor executiu de la sèrie, Ximo Pérez, i els actors María Maroto, Àlex Gadea i Carme Juan.

 

La nova temporada inclou un total de 18 capítols i compta amb la gran majoria del repartiment original, amb l’excepció del personatge de Blai, per al que Juan Carlos Garés prendrà el relleu d’Álvaro Báguena, que tenia altres compromisos laborals. S’ha comptat amb un pressupost d’uns 1,8 milions d’euros –a una ràtio de 100.000 euros per capítol– i s’han invertit quatre mesos.

 

Tot això, s’ha portat avant, a demés, en temps de pandèmia, el que ha suposat «un repte» per a un projecte audiovisual que compta amb més de 40 actors i 350 figurants. Ha sigut necessari l’ús de 5.000 mascaretes i més de 800 tests d’antígens, a demés d’altres mesures de seguretat i organització per platons i grups per a garantir que el rodatge poguera tirar avant encara que es detectaren casos positius de Covid.

 

Podria haver-hi una altra temporada

L’aposta d’À Punt per l’audiovisual és «humil pel pressupost, però valent i decidida» i ha ressaltat la voluntat de fer costat a un sector en un moment tan complex com l’actual per la crisi sanitària i que fa anys, amb el tancament de Canal 9, va quedar desmuntat.

 

A Costa se li ha plantejat si hi haurà una temporada 13 de ‘L’Alqueria Blanca’. Sobre este tema, ha contestat que «la voluntat de la casa és continuar donant vida a eixos somnis i que hi haja una temporada 12 +1», encara que depén de «moltes coses», entre elles, els recursos dels que disposarà l’entitat.

 

També ha expressat la intenció d’À Punt que la producció pot arribar als espectadors de fora del territori valencià i que les converses que es tenen normalment amb plataformes digitals i altres cadenes «puguen fructificar» prompte i ha destacat en este sentit la qualitat de la factura de la sèrie. «Després de huit anys, s’han usat recursos tecnològics molt avançats que ens permeten estar per damunt de sèries molt reeixides d’eixes plataformes», ha afirmat.

 

Cèsar Martí ha revelat la programació especial que À Punt està preparant per al diumenge 21 de març, el dia de l’estrena, i «tot un univers d’accions transmèdia per a les pròximes setmanes, que inclourà trobades digitals amb els actors per als fans de la sèrie, podcasts gravats per Ferran Gadea (Tonet) i moltes més accions multimèdia a través de totes les finestres d’À Punt Mèdia».

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.