15.2 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

‘L’Alqueria Blanca’ torna el 21 de març a À Punt amb l’essència de les trames i personatges

 

‘L’Alqueria Blanca, la sèrie valenciana «més estimada i enyorada», es retrobarà amb el públic huit anys després el pròxim 21 de març, quan s’estrenarà la temporada 12 en À Punt. La producció torna recuperant «l’essència de les trames i els seus personatges en estat pur», però també amb els mitjans tecnològics actuals i «nova potència visual».

 

D’eixa manera s’ha posat en relleu en la presentació de la sèrie, que s’ha dut a terme de manera telemàtica. En l’acte han participat el director general d’À Punt Mitjana, Alfred Costa; el director de Continguts, César Martínez; el coordinador de guions, Paco López Diago; el productor executiu de la sèrie, Ximo Pérez, i els actors María Maroto, Àlex Gadea i Carme Juan.

 

La nova temporada inclou un total de 18 capítols i compta amb la gran majoria del repartiment original, amb l’excepció del personatge de Blai, per al que Juan Carlos Garés prendrà el relleu d’Álvaro Báguena, que tenia altres compromisos laborals. S’ha comptat amb un pressupost d’uns 1,8 milions d’euros –a una ràtio de 100.000 euros per capítol– i s’han invertit quatre mesos.

 

Tot això, s’ha portat avant, a demés, en temps de pandèmia, el que ha suposat «un repte» per a un projecte audiovisual que compta amb més de 40 actors i 350 figurants. Ha sigut necessari l’ús de 5.000 mascaretes i més de 800 tests d’antígens, a demés d’altres mesures de seguretat i organització per platons i grups per a garantir que el rodatge poguera tirar avant encara que es detectaren casos positius de Covid.

 

Podria haver-hi una altra temporada

L’aposta d’À Punt per l’audiovisual és «humil pel pressupost, però valent i decidida» i ha ressaltat la voluntat de fer costat a un sector en un moment tan complex com l’actual per la crisi sanitària i que fa anys, amb el tancament de Canal 9, va quedar desmuntat.

 

A Costa se li ha plantejat si hi haurà una temporada 13 de ‘L’Alqueria Blanca’. Sobre este tema, ha contestat que «la voluntat de la casa és continuar donant vida a eixos somnis i que hi haja una temporada 12 +1», encara que depén de «moltes coses», entre elles, els recursos dels que disposarà l’entitat.

 

També ha expressat la intenció d’À Punt que la producció pot arribar als espectadors de fora del territori valencià i que les converses que es tenen normalment amb plataformes digitals i altres cadenes «puguen fructificar» prompte i ha destacat en este sentit la qualitat de la factura de la sèrie. «Després de huit anys, s’han usat recursos tecnològics molt avançats que ens permeten estar per damunt de sèries molt reeixides d’eixes plataformes», ha afirmat.

 

Cèsar Martí ha revelat la programació especial que À Punt està preparant per al diumenge 21 de març, el dia de l’estrena, i «tot un univers d’accions transmèdia per a les pròximes setmanes, que inclourà trobades digitals amb els actors per als fans de la sèrie, podcasts gravats per Ferran Gadea (Tonet) i moltes més accions multimèdia a través de totes les finestres d’À Punt Mèdia».

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.