‘L’Alqueria Blanca’ torna el 21 de març a À Punt amb l’essència de les trames i personatges

 

‘L’Alqueria Blanca, la sèrie valenciana «més estimada i enyorada», es retrobarà amb el públic huit anys després el pròxim 21 de març, quan s’estrenarà la temporada 12 en À Punt. La producció torna recuperant «l’essència de les trames i els seus personatges en estat pur», però també amb els mitjans tecnològics actuals i «nova potència visual».

 

D’eixa manera s’ha posat en relleu en la presentació de la sèrie, que s’ha dut a terme de manera telemàtica. En l’acte han participat el director general d’À Punt Mitjana, Alfred Costa; el director de Continguts, César Martínez; el coordinador de guions, Paco López Diago; el productor executiu de la sèrie, Ximo Pérez, i els actors María Maroto, Àlex Gadea i Carme Juan.

 

La nova temporada inclou un total de 18 capítols i compta amb la gran majoria del repartiment original, amb l’excepció del personatge de Blai, per al que Juan Carlos Garés prendrà el relleu d’Álvaro Báguena, que tenia altres compromisos laborals. S’ha comptat amb un pressupost d’uns 1,8 milions d’euros –a una ràtio de 100.000 euros per capítol– i s’han invertit quatre mesos.

 

Tot això, s’ha portat avant, a demés, en temps de pandèmia, el que ha suposat «un repte» per a un projecte audiovisual que compta amb més de 40 actors i 350 figurants. Ha sigut necessari l’ús de 5.000 mascaretes i més de 800 tests d’antígens, a demés d’altres mesures de seguretat i organització per platons i grups per a garantir que el rodatge poguera tirar avant encara que es detectaren casos positius de Covid.

 

Podria haver-hi una altra temporada

L’aposta d’À Punt per l’audiovisual és «humil pel pressupost, però valent i decidida» i ha ressaltat la voluntat de fer costat a un sector en un moment tan complex com l’actual per la crisi sanitària i que fa anys, amb el tancament de Canal 9, va quedar desmuntat.

 

A Costa se li ha plantejat si hi haurà una temporada 13 de ‘L’Alqueria Blanca’. Sobre este tema, ha contestat que «la voluntat de la casa és continuar donant vida a eixos somnis i que hi haja una temporada 12 +1», encara que depén de «moltes coses», entre elles, els recursos dels que disposarà l’entitat.

 

També ha expressat la intenció d’À Punt que la producció pot arribar als espectadors de fora del territori valencià i que les converses que es tenen normalment amb plataformes digitals i altres cadenes «puguen fructificar» prompte i ha destacat en este sentit la qualitat de la factura de la sèrie. «Després de huit anys, s’han usat recursos tecnològics molt avançats que ens permeten estar per damunt de sèries molt reeixides d’eixes plataformes», ha afirmat.

 

Cèsar Martí ha revelat la programació especial que À Punt està preparant per al diumenge 21 de març, el dia de l’estrena, i «tot un univers d’accions transmèdia per a les pròximes setmanes, que inclourà trobades digitals amb els actors per als fans de la sèrie, podcasts gravats per Ferran Gadea (Tonet) i moltes més accions multimèdia a través de totes les finestres d’À Punt Mèdia».

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.