‘L’Alqueria Blanca’ torna el 21 de març a À Punt amb l’essència de les trames i personatges

 

‘L’Alqueria Blanca, la sèrie valenciana «més estimada i enyorada», es retrobarà amb el públic huit anys després el pròxim 21 de març, quan s’estrenarà la temporada 12 en À Punt. La producció torna recuperant «l’essència de les trames i els seus personatges en estat pur», però també amb els mitjans tecnològics actuals i «nova potència visual».

 

D’eixa manera s’ha posat en relleu en la presentació de la sèrie, que s’ha dut a terme de manera telemàtica. En l’acte han participat el director general d’À Punt Mitjana, Alfred Costa; el director de Continguts, César Martínez; el coordinador de guions, Paco López Diago; el productor executiu de la sèrie, Ximo Pérez, i els actors María Maroto, Àlex Gadea i Carme Juan.

 

La nova temporada inclou un total de 18 capítols i compta amb la gran majoria del repartiment original, amb l’excepció del personatge de Blai, per al que Juan Carlos Garés prendrà el relleu d’Álvaro Báguena, que tenia altres compromisos laborals. S’ha comptat amb un pressupost d’uns 1,8 milions d’euros –a una ràtio de 100.000 euros per capítol– i s’han invertit quatre mesos.

 

Tot això, s’ha portat avant, a demés, en temps de pandèmia, el que ha suposat «un repte» per a un projecte audiovisual que compta amb més de 40 actors i 350 figurants. Ha sigut necessari l’ús de 5.000 mascaretes i més de 800 tests d’antígens, a demés d’altres mesures de seguretat i organització per platons i grups per a garantir que el rodatge poguera tirar avant encara que es detectaren casos positius de Covid.

 

Podria haver-hi una altra temporada

L’aposta d’À Punt per l’audiovisual és «humil pel pressupost, però valent i decidida» i ha ressaltat la voluntat de fer costat a un sector en un moment tan complex com l’actual per la crisi sanitària i que fa anys, amb el tancament de Canal 9, va quedar desmuntat.

 

A Costa se li ha plantejat si hi haurà una temporada 13 de ‘L’Alqueria Blanca’. Sobre este tema, ha contestat que «la voluntat de la casa és continuar donant vida a eixos somnis i que hi haja una temporada 12 +1», encara que depén de «moltes coses», entre elles, els recursos dels que disposarà l’entitat.

 

També ha expressat la intenció d’À Punt que la producció pot arribar als espectadors de fora del territori valencià i que les converses que es tenen normalment amb plataformes digitals i altres cadenes «puguen fructificar» prompte i ha destacat en este sentit la qualitat de la factura de la sèrie. «Després de huit anys, s’han usat recursos tecnològics molt avançats que ens permeten estar per damunt de sèries molt reeixides d’eixes plataformes», ha afirmat.

 

Cèsar Martí ha revelat la programació especial que À Punt està preparant per al diumenge 21 de març, el dia de l’estrena, i «tot un univers d’accions transmèdia per a les pròximes setmanes, que inclourà trobades digitals amb els actors per als fans de la sèrie, podcasts gravats per Ferran Gadea (Tonet) i moltes més accions multimèdia a través de totes les finestres d’À Punt Mèdia».

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.