L’aplaudit discurs de Jorge Javier contra la brutal agressió homòfoba a Madrid

 

Jorge Javier Vázquez ha condemnat este dimarts en ‘Sálvame’ la brutal agressió homòfoba a un jove a Madrid. Aprofitant el seu altaveu televisiu, el presentador ha llançat un missatge personal amb una crida a tots els líders polítics que està sent àmpliament compartit en xarxes socials.

“Jo vaig arribar a Madrid fa 25 anys. Jure que mai en aquell moment vaig sentir por. Mai. Per a mi va ser arribar a una ciutat on imperava la llibertat, on podia ser feliç, on podia donar curs als meus sentiments”, ha començat dient el rostre de Telecinco.

“Us vull confessar alguna cosa i ho dic de tot cor: crec que eixe Madrid ja no existeix. Crec que si ja no existeix eixe Madrid, entenc que també en moltíssims punts d’Espanya eixa sensació de llibertat d’esta perdent. Comence a viure intranquil en esta ciutat. Per primera vegada en la meua vida no em sent segur a l’hora d’eixir per segons quins llocs, a l’hora que jo vulga anar”, ha afegit.

Jorge Javier Vázquez ha donat un fosc vaticini: “No estem encara en el pitjor moment. Això anirà a més, perquè hem sigut massa tolerants amb els discursos d’odi, massa tolerants. La llavor ja està sembrada, ara està creixent, però encara falta que cresca amb més força. Això no pararà, lamentablement. Encara haurem de parlar de més agressions i a cadascú pitjor, perquè el que busquen estos agressors és major notorietat”.

Com a colofó, ha demanat als polítics que vagen a una i actuen enfront de la violència masclista i homòfoba. “Estem davant un problema gravíssim que s’ha de parar ja. Tots els partits polítics d’este país sense excepció han de posar-se les piles. Maltracten i maten a les dones, maltracten i maten a persones del col·lectiu LGTBI, no conec a cap home al qual se li haja maltractat i matat per ser heterosexual. Estem en un moment molt crític”, ha expressat.

Les seues paraules han trobat eco en Twitter, els usuaris de les quals han aplaudit el seu discurs contra l’homofòbia.

Últimes notícies

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.