El cor valencià ‘Les Veus de la Memòria’ emociona el jurat de Got Talent

Les Veus de la Memòria Got Talent

Imatge de l’actuació de Les Veus de la Memòria a Got Talent | Telecinco

 

El cor Les Veus de la Memòria, pertanyent a l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de València (AFAV), va emocionar anit al jurat de Got Talent Espanya, en l’estrena d’aquest programa de Tele 5, per la qual cosa va rebre quatre sís i passa a la segona fase.

 

Aquest cor, format per persones amb alzheimer, pretenia demostrar amb la seua actuació, el poder de la música per a aquestes persones i com la música desperta les emocions i els ajuda a recuperar la memòria.

 

Les persones que formen part del cor, patrocinat per la Fundació Divina Pastora, reben musicoteràpia en el Centre de Dia d’AFAV, i tenen el propòsit de conscienciar a la societat sobre el que podem fer pels malalts d’alzheimer. Com va expressar després de la seua actuació, Pascual, un dels membres del cor, «les cançons que aprenc en el Centre no se’m graven en les neurones, se’m graven en el cor».

 

El cor, codirigit per la musicoterapeuta d’AFAV, Soledad Corachán, i per Jorge Sánchez, va posar al públic en peus i va emocionar als quatre membres de jurat fins a arribar a les llàgrimes. Edurne, a més, va cantar amb el cor la tornada de la seua cançó «Començar el dia», que Els Veus de la Memòria havia aprés per a donar una sorpresa a la cantant.

 

Així doncs, Paz Padilla, Eva Isanta, Edurne i Risto van dir «sí» a les Veus de la Memòria, per la qual cosa tornaran en la segona fase del programa. Serà una nova oportunitat per a comprovar el poder de la música.

Edurne Got Talent

Edurne emocionada amb l’actuació de ‘Les Veus de la Memòria’ a Got Talent | Telecinco

 

 

El cor Els Veus de la Memòria està integrat per 48 malalts d’edats compreses entre els 55 i els 92 anys, i 10 veus en ombra (voluntaris que participen com a suport). Els directors del cor són la musicoterapeuta d’AFAV Soledad Corachán i Jorge Sánchez.

 

Pots veure l’actuació completa ací:  www.telecinco.es/gottalent/coro-emocion-lagrimas-memoria-alzheimer-corazon_2_2698530155.html

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.