El cor valencià ‘Les Veus de la Memòria’ emociona el jurat de Got Talent

Les Veus de la Memòria Got Talent

Imatge de l’actuació de Les Veus de la Memòria a Got Talent | Telecinco

 

El cor Les Veus de la Memòria, pertanyent a l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de València (AFAV), va emocionar anit al jurat de Got Talent Espanya, en l’estrena d’aquest programa de Tele 5, per la qual cosa va rebre quatre sís i passa a la segona fase.

 

Aquest cor, format per persones amb alzheimer, pretenia demostrar amb la seua actuació, el poder de la música per a aquestes persones i com la música desperta les emocions i els ajuda a recuperar la memòria.

 

Les persones que formen part del cor, patrocinat per la Fundació Divina Pastora, reben musicoteràpia en el Centre de Dia d’AFAV, i tenen el propòsit de conscienciar a la societat sobre el que podem fer pels malalts d’alzheimer. Com va expressar després de la seua actuació, Pascual, un dels membres del cor, «les cançons que aprenc en el Centre no se’m graven en les neurones, se’m graven en el cor».

 

El cor, codirigit per la musicoterapeuta d’AFAV, Soledad Corachán, i per Jorge Sánchez, va posar al públic en peus i va emocionar als quatre membres de jurat fins a arribar a les llàgrimes. Edurne, a més, va cantar amb el cor la tornada de la seua cançó «Començar el dia», que Els Veus de la Memòria havia aprés per a donar una sorpresa a la cantant.

 

Així doncs, Paz Padilla, Eva Isanta, Edurne i Risto van dir «sí» a les Veus de la Memòria, per la qual cosa tornaran en la segona fase del programa. Serà una nova oportunitat per a comprovar el poder de la música.

Edurne Got Talent

Edurne emocionada amb l’actuació de ‘Les Veus de la Memòria’ a Got Talent | Telecinco

 

 

El cor Els Veus de la Memòria està integrat per 48 malalts d’edats compreses entre els 55 i els 92 anys, i 10 veus en ombra (voluntaris que participen com a suport). Els directors del cor són la musicoterapeuta d’AFAV Soledad Corachán i Jorge Sánchez.

 

Pots veure l’actuació completa ací:  www.telecinco.es/gottalent/coro-emocion-lagrimas-memoria-alzheimer-corazon_2_2698530155.html

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.