15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El cor valencià ‘Les Veus de la Memòria’ emociona el jurat de Got Talent

Les Veus de la Memòria Got Talent

Imatge de l’actuació de Les Veus de la Memòria a Got Talent | Telecinco

 

El cor Les Veus de la Memòria, pertanyent a l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de València (AFAV), va emocionar anit al jurat de Got Talent Espanya, en l’estrena d’aquest programa de Tele 5, per la qual cosa va rebre quatre sís i passa a la segona fase.

 

Aquest cor, format per persones amb alzheimer, pretenia demostrar amb la seua actuació, el poder de la música per a aquestes persones i com la música desperta les emocions i els ajuda a recuperar la memòria.

 

Les persones que formen part del cor, patrocinat per la Fundació Divina Pastora, reben musicoteràpia en el Centre de Dia d’AFAV, i tenen el propòsit de conscienciar a la societat sobre el que podem fer pels malalts d’alzheimer. Com va expressar després de la seua actuació, Pascual, un dels membres del cor, “les cançons que aprenc en el Centre no se’m graven en les neurones, se’m graven en el cor”.

 

El cor, codirigit per la musicoterapeuta d’AFAV, Soledad Corachán, i per Jorge Sánchez, va posar al públic en peus i va emocionar als quatre membres de jurat fins a arribar a les llàgrimes. Edurne, a més, va cantar amb el cor la tornada de la seua cançó “Començar el dia”, que Els Veus de la Memòria havia aprés per a donar una sorpresa a la cantant.

 

Així doncs, Paz Padilla, Eva Isanta, Edurne i Risto van dir “sí” a les Veus de la Memòria, per la qual cosa tornaran en la segona fase del programa. Serà una nova oportunitat per a comprovar el poder de la música.

Edurne Got Talent

Edurne emocionada amb l’actuació de ‘Les Veus de la Memòria’ a Got Talent | Telecinco

 

 

El cor Els Veus de la Memòria està integrat per 48 malalts d’edats compreses entre els 55 i els 92 anys, i 10 veus en ombra (voluntaris que participen com a suport). Els directors del cor són la musicoterapeuta d’AFAV Soledad Corachán i Jorge Sánchez.

 

Pots veure l’actuació completa ací:  www.telecinco.es/gottalent/coro-emocion-lagrimas-memoria-alzheimer-corazon_2_2698530155.html

Últimes notícies

Els convocants de la marxa per la dana reclamen que Mazón renuncie a l’acta i comparega davant la jutgessa

En vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca, més de 200 entitats han demanat que Mazón entregue l'acta i es presente davant la jutgessa per la gestió de la dana. La protesta retrà homenatge a les 229 víctimes i exigirà canvis en les polítiques per a futures emergències.

Tárrega va afirmar que ha crescut amb Corberán i va negar problemes en el vestuari

El central del València va defendre al cos tècnic, va explicar l'ajust amb eixida de tres al costat de Pepelu i va demanar començar a sumar fora per a consolidar la millora.

Raquel Carrera recau de les molèsties en el genoll esquerre i se sotmetrà a noves proves

La interior del València Basket ha recaigut de les molèsties en el seu genoll esquerre i serà sotmesa a noves proves. El club fixarà els terminis quan conega l'abast.

Seguretat Social actua en l’Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València

Seguretat Social ha actuat per sorpresa en l'Aeroport de València per a promocionar el festival Bojos per la Música València, que se celebra el 13 de desembre en el Roig Arena. L'acció s'emmarca en la campanya 'Enjoy the music' de Enjoy Aena.

Montero acusa a Mazón de no dir la veritat sobre la seua actuació el dia de la DANA

La vicepresidenta primera ha acusat a Carlos Mazón d'ocultar els seus moviments durant la DANA de 2024 i ha qualificat de lamentable la versió contradictòria publicada per Levante-EMV. També ha insistit que el PP degué convocar eleccions en la Comunitat Valenciana després de la tragèdia.

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.

Avís groc per vents forts i fenòmens costaners a Castelló i Alacant

Aemet ha activat el nivell groc per ratxes de fins a 80 km/h i onatge de tres metres en zones de Castelló i Alacant. Els avisos es prolonguen des d'este dimecres fins a primeres hores del dijous, amb trams horaris concrets segons la zona.

Recuperat un capitell del segle XV reutilitzat en una reforma a Sagunt

La Policia de la Generalitat ha recuperat un capitell de mitjan segle XV que havia sigut encastat com a material d'obra en una vivenda de Sagunt. La peça ha sigut traslladada al Museu Arqueològic per al seu estudi i es mostrarà al públic durant unes setmanes.