‘Cuéntame cómo pasó’ acabarà amb una temporada de set episodis

Des de setembre de 2001 TVE ha emés ‘Cuéntame cómo pasó’. La història de la família Alcántara s’ha estés en el temps des que començara la seua marxa en els anys 60, repassant grans esdeveniments de la memòria espanyola al costat de personatges que formen part del patrimoni popular.

Recentment es va saber que els responsables de la sèrie anaven a reunir-se per a decidir què fer, remenant-se un final definitiu que potser disminuïa l’extensió habitual de les temporades.

Segons informen des d’RTVE, el Consell d’Administració de la cadena ha aprovat aquest dijous la producció de l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’. Es tracta del 23é lliurament de la sèrie més premiada de la televisió espanyola i constarà de set capítols.

Els nous episodis de la ficció produïda per RTVE en col·laboració amb Ganga Produccions comptaran els últims sis anys del segle XX i l’inici d’un nou món amb l’arribada del segle XXI i esdeveniments com l’eixida de Moncloa de Felipe González i l’arribada de José María Aznar; l’assassinat de Miguel Ángel Blanco; les noces de les infantes Elena i Cristina; les morts de Lola i Antonio Flores; el temut efecte 2000 que amenaçava de paralitzar el planeta; o l’atemptat de les Torres Bessones de Nova York.

Cadascun dels set capítols de la sèrie protagonitzada per Imanol Arias i Ana Duato estarà dedicat a un dels personatges centrals de ‘Cuéntame cómo pasó’: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Carlos, María i  Herminia.

“Estem contents amb la notícia. Comencem ara a escriure les trames que començaran a rodar-se en uns mesos. Seran set capítols amb molta molla”, explica Jacobo Delgado, coordinador de guió de la nova temporada, i el guionista degà de la sèrie, qui escriurà la pròxima tanda al costat de Sonia Sánchez i Manu Dios.

L’últim capítol de ficció emés fins hui, ‘Una bona persona’, va deixar als espectadors el setembre de 1994, amb el cor encongit i trames sense resoldre pel futur d’Oriol, el net skinhead d’Antonio i Mercedes.

Segons Delgado, “la nova temporada no deixarà cap pregunta sense respondre i serà ambiciosa quant a trames i valors de producció”.

RTVE encara no ha fixat una data d’estrena per a l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’, encara que una vegada presa la difícil decisió tot hauria d’aconseguir un ritme ràpid i obrar la clausura històrica.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.