‘Cuéntame cómo pasó’ acabarà amb una temporada de set episodis

Des de setembre de 2001 TVE ha emés ‘Cuéntame cómo pasó’. La història de la família Alcántara s’ha estés en el temps des que començara la seua marxa en els anys 60, repassant grans esdeveniments de la memòria espanyola al costat de personatges que formen part del patrimoni popular.

Recentment es va saber que els responsables de la sèrie anaven a reunir-se per a decidir què fer, remenant-se un final definitiu que potser disminuïa l’extensió habitual de les temporades.

Segons informen des d’RTVE, el Consell d’Administració de la cadena ha aprovat aquest dijous la producció de l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’. Es tracta del 23é lliurament de la sèrie més premiada de la televisió espanyola i constarà de set capítols.

Els nous episodis de la ficció produïda per RTVE en col·laboració amb Ganga Produccions comptaran els últims sis anys del segle XX i l’inici d’un nou món amb l’arribada del segle XXI i esdeveniments com l’eixida de Moncloa de Felipe González i l’arribada de José María Aznar; l’assassinat de Miguel Ángel Blanco; les noces de les infantes Elena i Cristina; les morts de Lola i Antonio Flores; el temut efecte 2000 que amenaçava de paralitzar el planeta; o l’atemptat de les Torres Bessones de Nova York.

Cadascun dels set capítols de la sèrie protagonitzada per Imanol Arias i Ana Duato estarà dedicat a un dels personatges centrals de ‘Cuéntame cómo pasó’: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Carlos, María i  Herminia.

“Estem contents amb la notícia. Comencem ara a escriure les trames que començaran a rodar-se en uns mesos. Seran set capítols amb molta molla”, explica Jacobo Delgado, coordinador de guió de la nova temporada, i el guionista degà de la sèrie, qui escriurà la pròxima tanda al costat de Sonia Sánchez i Manu Dios.

L’últim capítol de ficció emés fins hui, ‘Una bona persona’, va deixar als espectadors el setembre de 1994, amb el cor encongit i trames sense resoldre pel futur d’Oriol, el net skinhead d’Antonio i Mercedes.

Segons Delgado, “la nova temporada no deixarà cap pregunta sense respondre i serà ambiciosa quant a trames i valors de producció”.

RTVE encara no ha fixat una data d’estrena per a l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’, encara que una vegada presa la difícil decisió tot hauria d’aconseguir un ritme ràpid i obrar la clausura històrica.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.