9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

‘Cuéntame cómo pasó’ acabarà amb una temporada de set episodis

Des de setembre de 2001 TVE ha emés ‘Cuéntame cómo pasó’. La història de la família Alcántara s’ha estés en el temps des que començara la seua marxa en els anys 60, repassant grans esdeveniments de la memòria espanyola al costat de personatges que formen part del patrimoni popular.

Recentment es va saber que els responsables de la sèrie anaven a reunir-se per a decidir què fer, remenant-se un final definitiu que potser disminuïa l’extensió habitual de les temporades.

Segons informen des d’RTVE, el Consell d’Administració de la cadena ha aprovat aquest dijous la producció de l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’. Es tracta del 23é lliurament de la sèrie més premiada de la televisió espanyola i constarà de set capítols.

Els nous episodis de la ficció produïda per RTVE en col·laboració amb Ganga Produccions comptaran els últims sis anys del segle XX i l’inici d’un nou món amb l’arribada del segle XXI i esdeveniments com l’eixida de Moncloa de Felipe González i l’arribada de José María Aznar; l’assassinat de Miguel Ángel Blanco; les noces de les infantes Elena i Cristina; les morts de Lola i Antonio Flores; el temut efecte 2000 que amenaçava de paralitzar el planeta; o l’atemptat de les Torres Bessones de Nova York.

Cadascun dels set capítols de la sèrie protagonitzada per Imanol Arias i Ana Duato estarà dedicat a un dels personatges centrals de ‘Cuéntame cómo pasó’: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Carlos, María i  Herminia.

“Estem contents amb la notícia. Comencem ara a escriure les trames que començaran a rodar-se en uns mesos. Seran set capítols amb molta molla”, explica Jacobo Delgado, coordinador de guió de la nova temporada, i el guionista degà de la sèrie, qui escriurà la pròxima tanda al costat de Sonia Sánchez i Manu Dios.

L’últim capítol de ficció emés fins hui, ‘Una bona persona’, va deixar als espectadors el setembre de 1994, amb el cor encongit i trames sense resoldre pel futur d’Oriol, el net skinhead d’Antonio i Mercedes.

Segons Delgado, “la nova temporada no deixarà cap pregunta sense respondre i serà ambiciosa quant a trames i valors de producció”.

RTVE encara no ha fixat una data d’estrena per a l’última temporada de ‘Cuéntame cómo pasó’, encara que una vegada presa la difícil decisió tot hauria d’aconseguir un ritme ràpid i obrar la clausura històrica.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.