À Punt estrena ‘La Forastera’, una comèdia rural en un Springfield valencià

 

À Punt estrenarà aquest diumenge la seua nova ficció, ‘La Forastera’, una “comèdia rural amb punts d’ironia” situada en un poble fictici que constituïx una “xicoteta representació de la nostra societat”, a manera de “Springfield”, com a escenari d’una història formada pel joc entre els tòpics de valencians i catalans.

 

Així ho han explicat durant la presentació de la sèrie, aquest divendres, la directora d’À Punt Mèdia, Empar Marco; el subdirector de Continguts i Programació de la televisió valenciana, Ernest Sorrentino; el director i guionista de la sèrie Óscar Bernàcer; el productor Toni Benavent, i els actors protagonistes, María Maroto i Jordi Ballester. A l’esdeveniment, celebrat en La Filmoteca de València, han acudit membres de l’elenc i de l’equip artístic.

 

‘La Forastera’ és la segona ficció d’À Punt, produïda en col·laboració amb Albena Produccions i la participació de Nakamura, i consta de huit capítols de 50 minuts. De freqüència setmanal, s’estrenarà aquest diumenge a les 21.25 hores.

 

Narra la història de Lola, una valenciana que viu a Barcelona i es veu obligada a tornar a València amb Javi, el seu company sentimental de Barcelona, per a buscar eixides a la crisi d’imatge que patix l’empresa de begudes en la qual treballa. Quan torna, res és com abans. La seua mare s’ha traslladat a Serrabella, un petit poble de muntanya on Lola trobarà la possible solució a tots els seus problemes i es crearà nous. Convertida en la ‘forastera’, haurà de trobar el seu lloc al poble.

  

El seu creador, Óscar Bernàcer, defineix la sèrie com una “comèdia rural amb punts d’ironia” que planteja “com són els valencians com a societat”. “Hi ha una petita representació de la nostra societat al poble Serrabella, un poble fictici, el Springfield d’À Punt”, ha explicat als mitjans en referència al lloc on es desenvolupa la popular sèrie ‘Els Simpson’.

  

El director vol que “la gent es puga reconéixer un poc en l’espai, en els personatges”. “Jo crec que s’enamoraran de Lola, que comença sent una persona no massa simpàtica, però a poc a poc li agafaran afecte”, ha afirmat.

  

Durant la presentació, ha explicat que “no ha sigut fàcil” elaborar aquest projecte audiovisual “amb les condicions que hi ha a València”, on troba “molts problemes pressupostaris”. “Veient el resultat, hem fet molt bon treball. Esperem que l’audiència puga respondre”, ha agregat.

 

Així, en la sèrie ha retratat “com els valencians veiem als catalans”, però ho ha fet abastant “des del punt de vista ‘blavero’ fins al més germà”. “Està bé fer la nostra temàtica, perquè arriba un moment en què havia de passar”, ha assegurat, abans de recalcar que els “estereotips portats a l’extrem aconseguixen una distensió”.

 

Amb tot, en paraules de l’actor Jordi Ballester, ‘La Forastera’ és una sèrie “nutritiva”, que “t’alimenta”. De fet, ha citat al grup de música Aviador Dro per a insistir que la “televisió és nutritiva”. A més, ha posat en valor que “probablement els actors valencians són del millor que hi ha en l’estat espanyol”.

Últimes notícies

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.

Ximo Puig recolza l’honradesa de Zapatero i confia que rebuig tots els dubtes

Ximo Puig expressa la seua confiança en l'honradesa de José Luis Rodríguez Zapatero i en l'actuació de la justícia, i dona per segur que l'expresident aclarirà totes les qüestions sobre el cas Plus ultra.