À Punt estrena ‘La Forastera’, una comèdia rural en un Springfield valencià

 

À Punt estrenarà aquest diumenge la seua nova ficció, ‘La Forastera’, una “comèdia rural amb punts d’ironia” situada en un poble fictici que constituïx una “xicoteta representació de la nostra societat”, a manera de “Springfield”, com a escenari d’una història formada pel joc entre els tòpics de valencians i catalans.

 

Així ho han explicat durant la presentació de la sèrie, aquest divendres, la directora d’À Punt Mèdia, Empar Marco; el subdirector de Continguts i Programació de la televisió valenciana, Ernest Sorrentino; el director i guionista de la sèrie Óscar Bernàcer; el productor Toni Benavent, i els actors protagonistes, María Maroto i Jordi Ballester. A l’esdeveniment, celebrat en La Filmoteca de València, han acudit membres de l’elenc i de l’equip artístic.

 

‘La Forastera’ és la segona ficció d’À Punt, produïda en col·laboració amb Albena Produccions i la participació de Nakamura, i consta de huit capítols de 50 minuts. De freqüència setmanal, s’estrenarà aquest diumenge a les 21.25 hores.

 

Narra la història de Lola, una valenciana que viu a Barcelona i es veu obligada a tornar a València amb Javi, el seu company sentimental de Barcelona, per a buscar eixides a la crisi d’imatge que patix l’empresa de begudes en la qual treballa. Quan torna, res és com abans. La seua mare s’ha traslladat a Serrabella, un petit poble de muntanya on Lola trobarà la possible solució a tots els seus problemes i es crearà nous. Convertida en la ‘forastera’, haurà de trobar el seu lloc al poble.

  

El seu creador, Óscar Bernàcer, defineix la sèrie com una “comèdia rural amb punts d’ironia” que planteja “com són els valencians com a societat”. “Hi ha una petita representació de la nostra societat al poble Serrabella, un poble fictici, el Springfield d’À Punt”, ha explicat als mitjans en referència al lloc on es desenvolupa la popular sèrie ‘Els Simpson’.

  

El director vol que “la gent es puga reconéixer un poc en l’espai, en els personatges”. “Jo crec que s’enamoraran de Lola, que comença sent una persona no massa simpàtica, però a poc a poc li agafaran afecte”, ha afirmat.

  

Durant la presentació, ha explicat que “no ha sigut fàcil” elaborar aquest projecte audiovisual “amb les condicions que hi ha a València”, on troba “molts problemes pressupostaris”. “Veient el resultat, hem fet molt bon treball. Esperem que l’audiència puga respondre”, ha agregat.

 

Així, en la sèrie ha retratat “com els valencians veiem als catalans”, però ho ha fet abastant “des del punt de vista ‘blavero’ fins al més germà”. “Està bé fer la nostra temàtica, perquè arriba un moment en què havia de passar”, ha assegurat, abans de recalcar que els “estereotips portats a l’extrem aconseguixen una distensió”.

 

Amb tot, en paraules de l’actor Jordi Ballester, ‘La Forastera’ és una sèrie “nutritiva”, que “t’alimenta”. De fet, ha citat al grup de música Aviador Dro per a insistir que la “televisió és nutritiva”. A més, ha posat en valor que “probablement els actors valencians són del millor que hi ha en l’estat espanyol”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.