À Punt estrena ‘La Forastera’, una comèdia rural en un Springfield valencià

 

À Punt estrenarà aquest diumenge la seua nova ficció, ‘La Forastera’, una «comèdia rural amb punts d’ironia» situada en un poble fictici que constituïx una «xicoteta representació de la nostra societat», a manera de «Springfield», com a escenari d’una història formada pel joc entre els tòpics de valencians i catalans.

 

Així ho han explicat durant la presentació de la sèrie, aquest divendres, la directora d’À Punt Mèdia, Empar Marco; el subdirector de Continguts i Programació de la televisió valenciana, Ernest Sorrentino; el director i guionista de la sèrie Óscar Bernàcer; el productor Toni Benavent, i els actors protagonistes, María Maroto i Jordi Ballester. A l’esdeveniment, celebrat en La Filmoteca de València, han acudit membres de l’elenc i de l’equip artístic.

 

‘La Forastera’ és la segona ficció d’À Punt, produïda en col·laboració amb Albena Produccions i la participació de Nakamura, i consta de huit capítols de 50 minuts. De freqüència setmanal, s’estrenarà aquest diumenge a les 21.25 hores.

 

Narra la història de Lola, una valenciana que viu a Barcelona i es veu obligada a tornar a València amb Javi, el seu company sentimental de Barcelona, per a buscar eixides a la crisi d’imatge que patix l’empresa de begudes en la qual treballa. Quan torna, res és com abans. La seua mare s’ha traslladat a Serrabella, un petit poble de muntanya on Lola trobarà la possible solució a tots els seus problemes i es crearà nous. Convertida en la ‘forastera’, haurà de trobar el seu lloc al poble.

  

El seu creador, Óscar Bernàcer, defineix la sèrie com una «comèdia rural amb punts d’ironia» que planteja «com són els valencians com a societat». «Hi ha una petita representació de la nostra societat al poble Serrabella, un poble fictici, el Springfield d’À Punt», ha explicat als mitjans en referència al lloc on es desenvolupa la popular sèrie ‘Els Simpson’.

  

El director vol que «la gent es puga reconéixer un poc en l’espai, en els personatges». «Jo crec que s’enamoraran de Lola, que comença sent una persona no massa simpàtica, però a poc a poc li agafaran afecte», ha afirmat.

  

Durant la presentació, ha explicat que «no ha sigut fàcil» elaborar aquest projecte audiovisual «amb les condicions que hi ha a València», on troba «molts problemes pressupostaris». «Veient el resultat, hem fet molt bon treball. Esperem que l’audiència puga respondre», ha agregat.

 

Així, en la sèrie ha retratat «com els valencians veiem als catalans», però ho ha fet abastant «des del punt de vista ‘blavero’ fins al més germà». «Està bé fer la nostra temàtica, perquè arriba un moment en què havia de passar», ha assegurat, abans de recalcar que els «estereotips portats a l’extrem aconseguixen una distensió».

 

Amb tot, en paraules de l’actor Jordi Ballester, ‘La Forastera’ és una sèrie «nutritiva», que «t’alimenta». De fet, ha citat al grup de música Aviador Dro per a insistir que la «televisió és nutritiva». A més, ha posat en valor que «probablement els actors valencians són del millor que hi ha en l’estat espanyol».

Últimes notícies

Suspeses les classes a Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i les pedanies del sud de València per l’alerta taronja

Els ajuntaments de Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i València, en les pedanies del sud, han suspés les classes per l’alerta taronja per pluges. A la província d’Alacant també hi ha suspensions parcials i tancament de parcs en diversos municipis.

Xàfecs torrencials descarreguen fins a 71 l/m² en mitja hora a Torrent

Torrent ha patit una intensa tempesta amb quasi 96 l/m² en poques hores, 71 dels quals han caigut en només 30 minuts. Diversos municipis de l’Horta i voltants de València han superat també els 50 l/m², amb molta activitat elèctrica i ratxes de vent fortes.

Paiporta i Aldaia reviuen la por amb 60 l/m² en una hora però eviten danys greus

Paiporta i Aldaia han vist caure 60 l/m² en una hora en una nova jornada de tempestes, que ha reactivat la por de la dana de 2024 però sense causar incidències greus. Les obres en barrancs i clavegueram han funcionat, tot i alguns baixos i carrers puntualment inundats.

Metrovalencia para totes les línies per les fortes pluges i tanca les estacions

Metrovalencia ha tallat este dimecres la circulació en totes les línies de metro i tramvia i ha tancat les estacions per les fortes pluges a València i l’àrea metropolitana, mentre que les línies C1, C2 i C3 de Rodalies també patixen greus incidències.

Una tromba històrica col·lapsa València: aeroport tancat, talls al metro i 95 l/m² a Torrent

Una fortíssima tempesta ha descarregat fins a 95 l/m² a Torrent i ha obligat a tancar l’aeroport de València, activar el Pla d’Inundacions i suspendre el Levante-Athletic, amb nombrosos talls de trànsit i del metro però sense incidents greus personals.

Un aiguat torrencial inunda Torrent i obliga a desallotjar quinze persones

Un aiguat de més de 95 l/m2 en menys d’una hora ha col·lapsat Torrent, amb carrers i vivendes inundades i quinze persones desallotjades d’un local de menjar ràpid. L’alcaldessa reclama actuacions urgents al barranc de l’Horteta després d’una nit molt complicada a l’Horta.

Risc d’inundacions a València: situació 1 activada per la tromba d’aigua

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial davant les fortes pluges a València i l’àrea metropolitana, amb un Es-Alert a tota la província i retards en tren i metro.

Els bombers de València atenen 25 servicis per la forta tromba d’aigua

Els bombers del Consorci Provincial de València han atés uns 25 servicis per la tromba d’aigua d’esta vesprada, sobretot al Camp de Túria i l’Horta, sense incidents greus. L’Ajuntament ha tancat la majoria de túnels i la Generalitat ha activat la preemergència hidrològica nivell groc al Baix Túria.