À Punt estrena ‘La Forastera’, una comèdia rural en un Springfield valencià

 

À Punt estrenarà aquest diumenge la seua nova ficció, ‘La Forastera’, una «comèdia rural amb punts d’ironia» situada en un poble fictici que constituïx una «xicoteta representació de la nostra societat», a manera de «Springfield», com a escenari d’una història formada pel joc entre els tòpics de valencians i catalans.

 

Així ho han explicat durant la presentació de la sèrie, aquest divendres, la directora d’À Punt Mèdia, Empar Marco; el subdirector de Continguts i Programació de la televisió valenciana, Ernest Sorrentino; el director i guionista de la sèrie Óscar Bernàcer; el productor Toni Benavent, i els actors protagonistes, María Maroto i Jordi Ballester. A l’esdeveniment, celebrat en La Filmoteca de València, han acudit membres de l’elenc i de l’equip artístic.

 

‘La Forastera’ és la segona ficció d’À Punt, produïda en col·laboració amb Albena Produccions i la participació de Nakamura, i consta de huit capítols de 50 minuts. De freqüència setmanal, s’estrenarà aquest diumenge a les 21.25 hores.

 

Narra la història de Lola, una valenciana que viu a Barcelona i es veu obligada a tornar a València amb Javi, el seu company sentimental de Barcelona, per a buscar eixides a la crisi d’imatge que patix l’empresa de begudes en la qual treballa. Quan torna, res és com abans. La seua mare s’ha traslladat a Serrabella, un petit poble de muntanya on Lola trobarà la possible solució a tots els seus problemes i es crearà nous. Convertida en la ‘forastera’, haurà de trobar el seu lloc al poble.

  

El seu creador, Óscar Bernàcer, defineix la sèrie com una «comèdia rural amb punts d’ironia» que planteja «com són els valencians com a societat». «Hi ha una petita representació de la nostra societat al poble Serrabella, un poble fictici, el Springfield d’À Punt», ha explicat als mitjans en referència al lloc on es desenvolupa la popular sèrie ‘Els Simpson’.

  

El director vol que «la gent es puga reconéixer un poc en l’espai, en els personatges». «Jo crec que s’enamoraran de Lola, que comença sent una persona no massa simpàtica, però a poc a poc li agafaran afecte», ha afirmat.

  

Durant la presentació, ha explicat que «no ha sigut fàcil» elaborar aquest projecte audiovisual «amb les condicions que hi ha a València», on troba «molts problemes pressupostaris». «Veient el resultat, hem fet molt bon treball. Esperem que l’audiència puga respondre», ha agregat.

 

Així, en la sèrie ha retratat «com els valencians veiem als catalans», però ho ha fet abastant «des del punt de vista ‘blavero’ fins al més germà». «Està bé fer la nostra temàtica, perquè arriba un moment en què havia de passar», ha assegurat, abans de recalcar que els «estereotips portats a l’extrem aconseguixen una distensió».

 

Amb tot, en paraules de l’actor Jordi Ballester, ‘La Forastera’ és una sèrie «nutritiva», que «t’alimenta». De fet, ha citat al grup de música Aviador Dro per a insistir que la «televisió és nutritiva». A més, ha posat en valor que «probablement els actors valencians són del millor que hi ha en l’estat espanyol».

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.