À Punt estrena ‘La Forastera’, una comèdia rural en un Springfield valencià

 

À Punt estrenarà aquest diumenge la seua nova ficció, ‘La Forastera’, una «comèdia rural amb punts d’ironia» situada en un poble fictici que constituïx una «xicoteta representació de la nostra societat», a manera de «Springfield», com a escenari d’una història formada pel joc entre els tòpics de valencians i catalans.

 

Així ho han explicat durant la presentació de la sèrie, aquest divendres, la directora d’À Punt Mèdia, Empar Marco; el subdirector de Continguts i Programació de la televisió valenciana, Ernest Sorrentino; el director i guionista de la sèrie Óscar Bernàcer; el productor Toni Benavent, i els actors protagonistes, María Maroto i Jordi Ballester. A l’esdeveniment, celebrat en La Filmoteca de València, han acudit membres de l’elenc i de l’equip artístic.

 

‘La Forastera’ és la segona ficció d’À Punt, produïda en col·laboració amb Albena Produccions i la participació de Nakamura, i consta de huit capítols de 50 minuts. De freqüència setmanal, s’estrenarà aquest diumenge a les 21.25 hores.

 

Narra la història de Lola, una valenciana que viu a Barcelona i es veu obligada a tornar a València amb Javi, el seu company sentimental de Barcelona, per a buscar eixides a la crisi d’imatge que patix l’empresa de begudes en la qual treballa. Quan torna, res és com abans. La seua mare s’ha traslladat a Serrabella, un petit poble de muntanya on Lola trobarà la possible solució a tots els seus problemes i es crearà nous. Convertida en la ‘forastera’, haurà de trobar el seu lloc al poble.

  

El seu creador, Óscar Bernàcer, defineix la sèrie com una «comèdia rural amb punts d’ironia» que planteja «com són els valencians com a societat». «Hi ha una petita representació de la nostra societat al poble Serrabella, un poble fictici, el Springfield d’À Punt», ha explicat als mitjans en referència al lloc on es desenvolupa la popular sèrie ‘Els Simpson’.

  

El director vol que «la gent es puga reconéixer un poc en l’espai, en els personatges». «Jo crec que s’enamoraran de Lola, que comença sent una persona no massa simpàtica, però a poc a poc li agafaran afecte», ha afirmat.

  

Durant la presentació, ha explicat que «no ha sigut fàcil» elaborar aquest projecte audiovisual «amb les condicions que hi ha a València», on troba «molts problemes pressupostaris». «Veient el resultat, hem fet molt bon treball. Esperem que l’audiència puga respondre», ha agregat.

 

Així, en la sèrie ha retratat «com els valencians veiem als catalans», però ho ha fet abastant «des del punt de vista ‘blavero’ fins al més germà». «Està bé fer la nostra temàtica, perquè arriba un moment en què havia de passar», ha assegurat, abans de recalcar que els «estereotips portats a l’extrem aconseguixen una distensió».

 

Amb tot, en paraules de l’actor Jordi Ballester, ‘La Forastera’ és una sèrie «nutritiva», que «t’alimenta». De fet, ha citat al grup de música Aviador Dro per a insistir que la «televisió és nutritiva». A més, ha posat en valor que «probablement els actors valencians són del millor que hi ha en l’estat espanyol».

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.