À Punt estrena la sèrie documental ‘El cas Alcàsser’ el pròxim dimarts

 

El dimarts de la pròxima setmana, 16 de febrer, cap a les 22.00 hores, s’estrena en À Punt la minisèrie documental ‘El Cas Alcàsser’ que analitza un dels crims més mediàtics de la història d’Espanya: l’assassinat de tres xiquetes d’Alcàsser que va mobilitzar a la societat per la brutalitat i per la cobertura que feren els mitjans de comunicació.   

 

Esta coproducció d’À Punt Mèdia amb Netflix i Bambú Producciones consta de cinc capítols que inclouen noves entrevistes i una revisió actualitzada de les proves al voltant del cas que va commocionar Espanya l’any 1992 després de l’assassinat de Miriam, Toñi i Desirée. La sèrie fa una reconstrucció dels mesos posteriors als fets i de la trobada dels cossos, posant especial atenció en el tractament mediàtic de la investigació.

 

A continuació, a les 23.00 hores, À Punt estrenarà el documental ‘El lector de huesos: caso Asunta’. Dani Álvarez abordarà este cas al costat d’Anxo Lugilde, periodista gallec de La Vanguardia que va seguir ‘el cas Asunta’ des del començament. Intentarà resoldre els dubtes i els detalls més rellevants de l’assassinat de la xiqueta, l’any 2013.

 

L’últim aviador

La programació es completa amb l’emissió del documental ‘L’últim aviador’, a partir de la mitjanit, una producció de Dacsa Produccions amb el suport de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i amb la participació d’À Punt Mèdia.

 

Després de més de 75 anys, Vicente Montejano narra en primera persona la seua experiència de més de 14 anys en el gulag rus després del final de la Guerra Civil Espanyola. Vicente és l’últim supervivent d’un grup de 12 pilots republicans que van ser sorpresos pel final de la contesa mentres feien un curs d’aviació de guerra en Kirovabad, en l’antiga URSS.

 

La història de Vicente transcorre des de la seua arribada a Rússia, passant pel final de la Guerra Civil i el seu trasllat als camps de concentració de Sibèria durant la Segona Guerra Mundial fins a la repatriació a Espanya a mitjan dels anys 50 en plena repressió franquista.

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.