19.2 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

À Punt estrena la sèrie documental ‘El cas Alcàsser’ el pròxim dimarts

 

El dimarts de la pròxima setmana, 16 de febrer, cap a les 22.00 hores, s’estrena en À Punt la minisèrie documental ‘El Cas Alcàsser’ que analitza un dels crims més mediàtics de la història d’Espanya: l’assassinat de tres xiquetes d’Alcàsser que va mobilitzar a la societat per la brutalitat i per la cobertura que feren els mitjans de comunicació.   

 

Esta coproducció d’À Punt Mèdia amb Netflix i Bambú Producciones consta de cinc capítols que inclouen noves entrevistes i una revisió actualitzada de les proves al voltant del cas que va commocionar Espanya l’any 1992 després de l’assassinat de Miriam, Toñi i Desirée. La sèrie fa una reconstrucció dels mesos posteriors als fets i de la trobada dels cossos, posant especial atenció en el tractament mediàtic de la investigació.

 

A continuació, a les 23.00 hores, À Punt estrenarà el documental ‘El lector de huesos: caso Asunta’. Dani Álvarez abordarà este cas al costat d’Anxo Lugilde, periodista gallec de La Vanguardia que va seguir ‘el cas Asunta’ des del començament. Intentarà resoldre els dubtes i els detalls més rellevants de l’assassinat de la xiqueta, l’any 2013.

 

L’últim aviador

La programació es completa amb l’emissió del documental ‘L’últim aviador’, a partir de la mitjanit, una producció de Dacsa Produccions amb el suport de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i amb la participació d’À Punt Mèdia.

 

Després de més de 75 anys, Vicente Montejano narra en primera persona la seua experiència de més de 14 anys en el gulag rus després del final de la Guerra Civil Espanyola. Vicente és l’últim supervivent d’un grup de 12 pilots republicans que van ser sorpresos pel final de la contesa mentres feien un curs d’aviació de guerra en Kirovabad, en l’antiga URSS.

 

La història de Vicente transcorre des de la seua arribada a Rússia, passant pel final de la Guerra Civil i el seu trasllat als camps de concentració de Sibèria durant la Segona Guerra Mundial fins a la repatriació a Espanya a mitjan dels anys 50 en plena repressió franquista.

Últimes notícies

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.