17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

À Punt estrena la sèrie documental ‘El cas Alcàsser’ el pròxim dimarts

 

El dimarts de la pròxima setmana, 16 de febrer, cap a les 22.00 hores, s’estrena en À Punt la minisèrie documental ‘El Cas Alcàsser’ que analitza un dels crims més mediàtics de la història d’Espanya: l’assassinat de tres xiquetes d’Alcàsser que va mobilitzar a la societat per la brutalitat i per la cobertura que feren els mitjans de comunicació.   

 

Esta coproducció d’À Punt Mèdia amb Netflix i Bambú Producciones consta de cinc capítols que inclouen noves entrevistes i una revisió actualitzada de les proves al voltant del cas que va commocionar Espanya l’any 1992 després de l’assassinat de Miriam, Toñi i Desirée. La sèrie fa una reconstrucció dels mesos posteriors als fets i de la trobada dels cossos, posant especial atenció en el tractament mediàtic de la investigació.

 

A continuació, a les 23.00 hores, À Punt estrenarà el documental ‘El lector de huesos: caso Asunta’. Dani Álvarez abordarà este cas al costat d’Anxo Lugilde, periodista gallec de La Vanguardia que va seguir ‘el cas Asunta’ des del començament. Intentarà resoldre els dubtes i els detalls més rellevants de l’assassinat de la xiqueta, l’any 2013.

 

L’últim aviador

La programació es completa amb l’emissió del documental ‘L’últim aviador’, a partir de la mitjanit, una producció de Dacsa Produccions amb el suport de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i amb la participació d’À Punt Mèdia.

 

Després de més de 75 anys, Vicente Montejano narra en primera persona la seua experiència de més de 14 anys en el gulag rus després del final de la Guerra Civil Espanyola. Vicente és l’últim supervivent d’un grup de 12 pilots republicans que van ser sorpresos pel final de la contesa mentres feien un curs d’aviació de guerra en Kirovabad, en l’antiga URSS.

 

La història de Vicente transcorre des de la seua arribada a Rússia, passant pel final de la Guerra Civil i el seu trasllat als camps de concentració de Sibèria durant la Segona Guerra Mundial fins a la repatriació a Espanya a mitjan dels anys 50 en plena repressió franquista.

Últimes notícies

La Aemet advertix d’un temporal al Mediterrani al començament de la setmana vinent

La Aemet ha avisat d'un temporal al Mediterrani amb dilluns i dimarts com a dies més intensos, amb pluges persistents, vent molt fort i temporal marítim. Es preveuen acumulats importants en àrees a sobrevent i risc en rambles i capçaleres de rius.

Pérez Llorca rebutja demanar l’acta a Mazón i recorda que la decidixen els electors

Pérez Llorca ha sostingut que les actes no les donen ni les lleven els polítics, sinó els electors, en ser preguntat per una possible petició de renúncia a Mazón. Ha defés que el expresident ja va assumir la seua responsabilitat en dimitir.

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd

Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.