‘Valencians al món’ viatja a la costa de Croàcia, un paradís mediterrani per explorar

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, Valencians al món ens trasllada, amb la reportera Cristina
Orts, a una de les destinacions més turístiques d’Europa, Croàcia.

Rosa Mascarell de Gandia

Rosa de Gandia ‘Valencians al món’ / À Punt

Rosa Mascarell, de Gandia, fa trenta anys que viu a Dubrovnik. És periodista, però està vinculada al turisme i, ara, és dedica a fer de guia turística.

Quedaran amb ella al port de Dubrovnik i, després, ens endinsaran en els carrerons d’aquesta ciutat emmurallada per a fer un passeig i saber un poc de la seua fascinant història. Més tard, es tiraran en tirolina a DU The Wire i es traslladaran al poble de Ston, on navegarem per a conéixer el lloc on creixen
les famoses ostres de la localitat i, a més a més, les tastaran.

També visitaran la muralla més extensa del món després de la de la Xina, de quasi 7 km. Acabaran a la terrassa del Buza Bar, on, des dels penya-segats, veurean una posta de sol espectacular.

Paco Ramos de València

Paco Ramos de València ‘Valencians al món’ / À Punt

Paco Ramos, de València, fa tres anys que viu a Dubrovnik. És professor i es trobaran amb ell a la torre Minceta, situada a les muralles de la ciutat.

Seguidament, aniran al centre històric, on passejaran per Stradun, el carrer de reunió dels turistes. Ací, s’hi poden comprar des de camisetes de futbol fins a joies i souvenirs. Per últim, acabaran a la platja de Banje, on coneixeran la parella de Paco.

Soledad Blasco de Torrevella

Soledad de Torrevella ‘Valencians al món’ / À Punt

Soledad Blasco, de Torrevella, fa vint anys que viu a Zvekovica, a la regió de Konavle, a només 20 km de Dubrovnik. Aniran a un restaurant on menjaran peka, un dels plats tradicionals de la regió de Dalmàcia.

Més tard, aniran a la casa de Soledad, on elaborarà unes postres delicioses. Finalment, ballaran una dansa tradicional que data del segle XVIII.

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia

Mireia i Álvaro, d’Aldaia ‘Valencians al món’ / À Punt

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia i fa un any i sis mesos que viuen a Split. Mireia treballa en una agència de tours i Álex estudia Arquitectura amb una beca Erasmus. Quedarn amb ells al mercat de la ciutat, on passejaran pel centre històric, i aprendran croata preguntant els vianants.

A la platja de Bacvice, jugaran al picigin, un joc de pilota tradicional. Després, visitaran el Vestíbul, l’entrada als antics apartaments imperials. Acabaran al parc Marjan.

Lorena Bernuz d’Aldaia

Lorena d’Aldaia 7 ‘Valencians al món’ / À Punt

Lorena Bernuz, d’Aldaia, estudia Turisme amb una beca Erasmus i fa set mesos que viu a Split. Es trobaran amb ella a la famosa estàtua de Grgur Ninski i, després, visitaran el palau de Dioclecià. Acabaran al carrer més estret de la ciutat, conegut com Pusti me da prodjem (‘deixa’m passar’, en valencià), i
allí coneixeran la seua germana.

La costa croata de l’Adriàtic, una joia per al turisme nàutic

Croàcia és una destinació turística de somni per als amants del turisme nàutic gràcies a la seua impressionant costa adriàtica, el seu clima mediterrani i l’excel·lent infraestructura.

La costa croata compta amb aigües cristal·lines, platges impressionants i una gran quantitat de badies protegides, la qual cosa la fa ideal per a la navegació.

Croàcia compta, a més, amb una gran quantitat d’illes i cadascuna d’aquestes té la seua pròpia personalitat i atractiu turístic. A les illes croates, hi ha de tot: des de platges tranquil·les fins a pintorescos pobles pesquers.

La infraestructura per a la navegació, d’una altra banda, és excel·lent i és que hi ha nombrosos ports esportius i marines que ofereixen serveis d’alta qualitat.

La navegació a Croàcia és segura, gràcies a una xarxa de rutes marítimes ben desenvolupada i a les condicions climàtiques tan favorables que té. A més, s’hi pot fer una gran varietat d’activitats aquàtiques, com ara busseig, esquí aquàtic i surf de vela i de rem.

Últimes notícies

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.