‘Valencians al món’ viatja a la costa de Croàcia, un paradís mediterrani per explorar

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, Valencians al món ens trasllada, amb la reportera Cristina
Orts, a una de les destinacions més turístiques d’Europa, Croàcia.

Rosa Mascarell de Gandia

Rosa de Gandia ‘Valencians al món’ / À Punt

Rosa Mascarell, de Gandia, fa trenta anys que viu a Dubrovnik. És periodista, però està vinculada al turisme i, ara, és dedica a fer de guia turística.

Quedaran amb ella al port de Dubrovnik i, després, ens endinsaran en els carrerons d’aquesta ciutat emmurallada per a fer un passeig i saber un poc de la seua fascinant història. Més tard, es tiraran en tirolina a DU The Wire i es traslladaran al poble de Ston, on navegarem per a conéixer el lloc on creixen
les famoses ostres de la localitat i, a més a més, les tastaran.

També visitaran la muralla més extensa del món després de la de la Xina, de quasi 7 km. Acabaran a la terrassa del Buza Bar, on, des dels penya-segats, veurean una posta de sol espectacular.

Paco Ramos de València

Paco Ramos de València ‘Valencians al món’ / À Punt

Paco Ramos, de València, fa tres anys que viu a Dubrovnik. És professor i es trobaran amb ell a la torre Minceta, situada a les muralles de la ciutat.

Seguidament, aniran al centre històric, on passejaran per Stradun, el carrer de reunió dels turistes. Ací, s’hi poden comprar des de camisetes de futbol fins a joies i souvenirs. Per últim, acabaran a la platja de Banje, on coneixeran la parella de Paco.

Soledad Blasco de Torrevella

Soledad de Torrevella ‘Valencians al món’ / À Punt

Soledad Blasco, de Torrevella, fa vint anys que viu a Zvekovica, a la regió de Konavle, a només 20 km de Dubrovnik. Aniran a un restaurant on menjaran peka, un dels plats tradicionals de la regió de Dalmàcia.

Més tard, aniran a la casa de Soledad, on elaborarà unes postres delicioses. Finalment, ballaran una dansa tradicional que data del segle XVIII.

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia

Mireia i Álvaro, d’Aldaia ‘Valencians al món’ / À Punt

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia i fa un any i sis mesos que viuen a Split. Mireia treballa en una agència de tours i Álex estudia Arquitectura amb una beca Erasmus. Quedarn amb ells al mercat de la ciutat, on passejaran pel centre històric, i aprendran croata preguntant els vianants.

A la platja de Bacvice, jugaran al picigin, un joc de pilota tradicional. Després, visitaran el Vestíbul, l’entrada als antics apartaments imperials. Acabaran al parc Marjan.

Lorena Bernuz d’Aldaia

Lorena d’Aldaia 7 ‘Valencians al món’ / À Punt

Lorena Bernuz, d’Aldaia, estudia Turisme amb una beca Erasmus i fa set mesos que viu a Split. Es trobaran amb ella a la famosa estàtua de Grgur Ninski i, després, visitaran el palau de Dioclecià. Acabaran al carrer més estret de la ciutat, conegut com Pusti me da prodjem (‘deixa’m passar’, en valencià), i
allí coneixeran la seua germana.

La costa croata de l’Adriàtic, una joia per al turisme nàutic

Croàcia és una destinació turística de somni per als amants del turisme nàutic gràcies a la seua impressionant costa adriàtica, el seu clima mediterrani i l’excel·lent infraestructura.

La costa croata compta amb aigües cristal·lines, platges impressionants i una gran quantitat de badies protegides, la qual cosa la fa ideal per a la navegació.

Croàcia compta, a més, amb una gran quantitat d’illes i cadascuna d’aquestes té la seua pròpia personalitat i atractiu turístic. A les illes croates, hi ha de tot: des de platges tranquil·les fins a pintorescos pobles pesquers.

La infraestructura per a la navegació, d’una altra banda, és excel·lent i és que hi ha nombrosos ports esportius i marines que ofereixen serveis d’alta qualitat.

La navegació a Croàcia és segura, gràcies a una xarxa de rutes marítimes ben desenvolupada i a les condicions climàtiques tan favorables que té. A més, s’hi pot fer una gran varietat d’activitats aquàtiques, com ara busseig, esquí aquàtic i surf de vela i de rem.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.