‘Valencians al món’ viatja a la costa de Croàcia, un paradís mediterrani per explorar

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, Valencians al món ens trasllada, amb la reportera Cristina
Orts, a una de les destinacions més turístiques d’Europa, Croàcia.

Rosa Mascarell de Gandia

Rosa de Gandia ‘Valencians al món’ / À Punt

Rosa Mascarell, de Gandia, fa trenta anys que viu a Dubrovnik. És periodista, però està vinculada al turisme i, ara, és dedica a fer de guia turística.

Quedaran amb ella al port de Dubrovnik i, després, ens endinsaran en els carrerons d’aquesta ciutat emmurallada per a fer un passeig i saber un poc de la seua fascinant història. Més tard, es tiraran en tirolina a DU The Wire i es traslladaran al poble de Ston, on navegarem per a conéixer el lloc on creixen
les famoses ostres de la localitat i, a més a més, les tastaran.

També visitaran la muralla més extensa del món després de la de la Xina, de quasi 7 km. Acabaran a la terrassa del Buza Bar, on, des dels penya-segats, veurean una posta de sol espectacular.

Paco Ramos de València

Paco Ramos de València ‘Valencians al món’ / À Punt

Paco Ramos, de València, fa tres anys que viu a Dubrovnik. És professor i es trobaran amb ell a la torre Minceta, situada a les muralles de la ciutat.

Seguidament, aniran al centre històric, on passejaran per Stradun, el carrer de reunió dels turistes. Ací, s’hi poden comprar des de camisetes de futbol fins a joies i souvenirs. Per últim, acabaran a la platja de Banje, on coneixeran la parella de Paco.

Soledad Blasco de Torrevella

Soledad de Torrevella ‘Valencians al món’ / À Punt

Soledad Blasco, de Torrevella, fa vint anys que viu a Zvekovica, a la regió de Konavle, a només 20 km de Dubrovnik. Aniran a un restaurant on menjaran peka, un dels plats tradicionals de la regió de Dalmàcia.

Més tard, aniran a la casa de Soledad, on elaborarà unes postres delicioses. Finalment, ballaran una dansa tradicional que data del segle XVIII.

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia

Mireia i Álvaro, d’Aldaia ‘Valencians al món’ / À Punt

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia i fa un any i sis mesos que viuen a Split. Mireia treballa en una agència de tours i Álex estudia Arquitectura amb una beca Erasmus. Quedarn amb ells al mercat de la ciutat, on passejaran pel centre històric, i aprendran croata preguntant els vianants.

A la platja de Bacvice, jugaran al picigin, un joc de pilota tradicional. Després, visitaran el Vestíbul, l’entrada als antics apartaments imperials. Acabaran al parc Marjan.

Lorena Bernuz d’Aldaia

Lorena d’Aldaia 7 ‘Valencians al món’ / À Punt

Lorena Bernuz, d’Aldaia, estudia Turisme amb una beca Erasmus i fa set mesos que viu a Split. Es trobaran amb ella a la famosa estàtua de Grgur Ninski i, després, visitaran el palau de Dioclecià. Acabaran al carrer més estret de la ciutat, conegut com Pusti me da prodjem (‘deixa’m passar’, en valencià), i
allí coneixeran la seua germana.

La costa croata de l’Adriàtic, una joia per al turisme nàutic

Croàcia és una destinació turística de somni per als amants del turisme nàutic gràcies a la seua impressionant costa adriàtica, el seu clima mediterrani i l’excel·lent infraestructura.

La costa croata compta amb aigües cristal·lines, platges impressionants i una gran quantitat de badies protegides, la qual cosa la fa ideal per a la navegació.

Croàcia compta, a més, amb una gran quantitat d’illes i cadascuna d’aquestes té la seua pròpia personalitat i atractiu turístic. A les illes croates, hi ha de tot: des de platges tranquil·les fins a pintorescos pobles pesquers.

La infraestructura per a la navegació, d’una altra banda, és excel·lent i és que hi ha nombrosos ports esportius i marines que ofereixen serveis d’alta qualitat.

La navegació a Croàcia és segura, gràcies a una xarxa de rutes marítimes ben desenvolupada i a les condicions climàtiques tan favorables que té. A més, s’hi pot fer una gran varietat d’activitats aquàtiques, com ara busseig, esquí aquàtic i surf de vela i de rem.

Últimes notícies

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.