‘Valencians al món’ viatja a la costa de Croàcia, un paradís mediterrani per explorar

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, Valencians al món ens trasllada, amb la reportera Cristina
Orts, a una de les destinacions més turístiques d’Europa, Croàcia.

Rosa Mascarell de Gandia

Rosa de Gandia ‘Valencians al món’ / À Punt

Rosa Mascarell, de Gandia, fa trenta anys que viu a Dubrovnik. És periodista, però està vinculada al turisme i, ara, és dedica a fer de guia turística.

Quedaran amb ella al port de Dubrovnik i, després, ens endinsaran en els carrerons d’aquesta ciutat emmurallada per a fer un passeig i saber un poc de la seua fascinant història. Més tard, es tiraran en tirolina a DU The Wire i es traslladaran al poble de Ston, on navegarem per a conéixer el lloc on creixen
les famoses ostres de la localitat i, a més a més, les tastaran.

També visitaran la muralla més extensa del món després de la de la Xina, de quasi 7 km. Acabaran a la terrassa del Buza Bar, on, des dels penya-segats, veurean una posta de sol espectacular.

Paco Ramos de València

Paco Ramos de València ‘Valencians al món’ / À Punt

Paco Ramos, de València, fa tres anys que viu a Dubrovnik. És professor i es trobaran amb ell a la torre Minceta, situada a les muralles de la ciutat.

Seguidament, aniran al centre històric, on passejaran per Stradun, el carrer de reunió dels turistes. Ací, s’hi poden comprar des de camisetes de futbol fins a joies i souvenirs. Per últim, acabaran a la platja de Banje, on coneixeran la parella de Paco.

Soledad Blasco de Torrevella

Soledad de Torrevella ‘Valencians al món’ / À Punt

Soledad Blasco, de Torrevella, fa vint anys que viu a Zvekovica, a la regió de Konavle, a només 20 km de Dubrovnik. Aniran a un restaurant on menjaran peka, un dels plats tradicionals de la regió de Dalmàcia.

Més tard, aniran a la casa de Soledad, on elaborarà unes postres delicioses. Finalment, ballaran una dansa tradicional que data del segle XVIII.

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia

Mireia i Álvaro, d’Aldaia ‘Valencians al món’ / À Punt

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia i fa un any i sis mesos que viuen a Split. Mireia treballa en una agència de tours i Álex estudia Arquitectura amb una beca Erasmus. Quedarn amb ells al mercat de la ciutat, on passejaran pel centre històric, i aprendran croata preguntant els vianants.

A la platja de Bacvice, jugaran al picigin, un joc de pilota tradicional. Després, visitaran el Vestíbul, l’entrada als antics apartaments imperials. Acabaran al parc Marjan.

Lorena Bernuz d’Aldaia

Lorena d’Aldaia 7 ‘Valencians al món’ / À Punt

Lorena Bernuz, d’Aldaia, estudia Turisme amb una beca Erasmus i fa set mesos que viu a Split. Es trobaran amb ella a la famosa estàtua de Grgur Ninski i, després, visitaran el palau de Dioclecià. Acabaran al carrer més estret de la ciutat, conegut com Pusti me da prodjem (‘deixa’m passar’, en valencià), i
allí coneixeran la seua germana.

La costa croata de l’Adriàtic, una joia per al turisme nàutic

Croàcia és una destinació turística de somni per als amants del turisme nàutic gràcies a la seua impressionant costa adriàtica, el seu clima mediterrani i l’excel·lent infraestructura.

La costa croata compta amb aigües cristal·lines, platges impressionants i una gran quantitat de badies protegides, la qual cosa la fa ideal per a la navegació.

Croàcia compta, a més, amb una gran quantitat d’illes i cadascuna d’aquestes té la seua pròpia personalitat i atractiu turístic. A les illes croates, hi ha de tot: des de platges tranquil·les fins a pintorescos pobles pesquers.

La infraestructura per a la navegació, d’una altra banda, és excel·lent i és que hi ha nombrosos ports esportius i marines que ofereixen serveis d’alta qualitat.

La navegació a Croàcia és segura, gràcies a una xarxa de rutes marítimes ben desenvolupada i a les condicions climàtiques tan favorables que té. A més, s’hi pot fer una gran varietat d’activitats aquàtiques, com ara busseig, esquí aquàtic i surf de vela i de rem.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.